Hypermobilliteits mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BallerinaN, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik kom meelezen :)

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gezellig :)

Ana Leigh, voel je al verschil?

Hier sinds 2 nachten weer heel veel pijn in schouders en heupen.. pff, zo vermoeiend! Weet echt niet meer in welke houding ik moet liggen..

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik twijfel.... :), daarom ook nog niets gepost, hihihi.

Het lijkt wel of het iets doet, maar zeker weten doe ik het niet, heb sowieso veel pijn de laatste dagen, vooral met kleine 'draai' bewegingen.

Heb je al meer kussens geprobeerd voor je schouders en heupen?

Liefs,

4. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Blijven volhouden en wie weet! :) Nog een oefening voor erbij:
    Op je rug liggen met opgetrokken benen, je bekken licht aanspannen en ook je rug spieren aanspannen. Dit doe je door je schouders naar achter en naar onder te trekken. Als hè dat beide als een soort korset aangespannen hebt ga je fiets bewegingen maken met 1 been zonder op het andere meer gewicht te zetten. (Je haalt dus de kracht echt uit je spieren korset) na paar keer fietsen zo ook het andere been.
    Als je merkt dat je korset niet houdt wel gelijk stoppen met de oefening. Succes! :D

Nee, nog geen extra kussens geprobeerd.. Leg je die eronder dan? Mannetje wordt gek als ik met nog meer kussens aankom haha ;) lijkt trouwens wel of ik minder last heb als ik op de bank lig.. Zou mijn bed te zacht zijn met al die extra kilo's..?

Zie dat je aan het afvallen bent! Goed bezig! Mag ik vragen hoeveel je aangekomen was tijdens je zwangerschap?

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Lionne, ben je ook hypermobiel? Heb je er veel last van?
    Zie trouwens dat je bijna 4 weekjes zwanger bent! Gefeliciteerd!! :D

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    #26 Ana leigh, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Staat genoteerd, nu nog ff oefenen vanavond! :D

Dat zou best kunnen! Dat je bed te zacht is, wat voor een bed heb je? Ik had vaak een kussentje onder mijn buik liggen, een in mijn rug en een tussen m'n knieen, dit ging het beste. We hebben een boxspring met topdekmatras, deze heb ik er rond de 32 weken vanaf gehaald, veel te zacht. Heb extra matrassen op het bed gelegd vanaf 36 weken, vanwege het ophogen, maar deze waren nog wel aan de zachte kant.

Ik was 20 kilo aangekomen, vooral de laatste 2 weken nog enorm gegroeid qua buik, maar dit was voornamelijk vocht. Ik was gelijk al 7 kg kwijt na de bevalling, en een week later nog eens 7 kilo, dus ik 'moest' nog 6 kg. Helaas werkte BV voor mijn lijf niet, ik kwam alleen maar aan... :( Ik woog een maand of twee terug weer net zo veel als toen ik 39 weken zwanger was...

Inmiddels weer wat extra's kwijt! :D

Liefs,

7. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    We hebben inderdaad een boxspring. Ga eens proberen de topper er af te halen, merk wel dat die heel erg doorzakt en ik in een put lig zeg maar.. Gisteren 2 pcm ingenomen en al stukken beter geslapen, zijn dus echt wel mijn gewrichten die op gaan spelen :(
    Ik slaap nu met voedingskussen tussen mijn benen en kussentje onder mijn buik voor steun.

Goed zeg, dat je weer wat kilo's kwijt bent! Hier helaas ook al 18 kilo bij... :(:( Vind het echt verschrikkelijk en voel me echt een walvis! Maar ja.. kan ook helemaal niks op het moment dus krijg ook niks van beweging.. Zal hard werken worden om het er allemaal weer af te krijgen.. :(

8. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Hier ook hypermobiliteit. Ik heb het Ehlers Danlos syndroom en ben echt zwaar hypermobiel en heb slecht bindweefsel.

Mijn eerste bevalling was daarom ook een hel. Alles ging razendsnel, doordat mijn bindweefsel sneller week wordt en oprekt. Er was dan ook met geen mogelijkheid te voorkomen dat ik ging uitscheuren met als gevolg dat ik een totaal ruptuur had van de ergste klasse (komt bijna niet meer voor) en 10 minuten na mijn bevalling op de OK lag voor een operatie.

Desondanks super blij met mijn zoontje en nu toch weer zwanger van de tweede. Zwangerschap verloopt ook moeilijk. Bekken zijn al vanaf 12 weken instabiel en sluit links niet meer (kan niet normaal lopen en heb 24/7 pijn) en heb door mijn dunne huid veel extra last. Dit wordt ook zeker mijn laatste kindje, omdat mijn lichaam dit absoluut geen derde keer meer aan kan.

We bespreken nu of ik op natuurlijke wijze of via een keizersnede ga bevallen. Blijft een moeilijke keuze, waar ik nog niet uit ben...

Ik blijf dankbaar dat ik met deze beperkingen toch kinderen heb mogen krijgen en heb alle pijn en ontbering er zeker voor over.

9. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dat klinkt heel heftig kheyra. Ben je na je 1e zwangerschap wel weer goed en volledig hersteld? En hoe lang heeft dat ongeveer geduurd?
    Dat is inderdaad geen makkelijke beslissing.. Ik moet misschien ook een ks krijgen en zie er dan wel erg tegenop dat ik daarna een paar dagen in bed moet blijven liggen.. Kan nooit fijn zijn met hevige bi. Ik zou dus het liefst natuurlijk bevallen, maar dat is bij mij ook nog even afwachten. Kan Meg voorstellen dat je er ook niet op zit te wachten weer zo erg uit te scheuren! Is de kans heel groot dat dat weer gebeurd, of kunnen ze iets doen om te zorgen dat het wat trager gaat?

Van je handtekening word ik wel vrolijk :D Fijn dat het (zo te zien) in die opzichten wel heel goed gaat! :D

10. Kija87

Kija87 Lid

31 jan 2015
    10
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik lees hier ook even mee.

Ik ben 20 weken zwanger en heb vooral last van hypermobiliteit in mijn schouders en onderrug. Eerste weken van de zwangerschap waren heftig door de extra weekheid door de hormonen ,ernstige pijn bij Si gewricht/bekken. Savonds naar huisartsenpost omdat ik het uitgilde van de pijn. Gelukkig goed hersteld door behandeling bij osteopaat en minder werken en werkzaamheden aanpassen. Nu wel snel moe en na dagje werken of stuk lopen snel last van onderrug. Ik heb het met vk nog niet uitgebreid over gehad, maar als ik jullie verhalen lees is dat wel verstandig. Merk dat mijn heup al er een beetje uitdraaide als ik nu op mijn rug lig met benen omhoog. Ik ben nog niet veel aangekomen dus ik bereid me nog maar er op voor dat de rugpijn/bekkenpijn weer terug komt. Wil nu ook snel beginnen met zwangerschapsyoga.
    Iedereen sowieso veel sterkte er mee, bij de meeste van jullie klinkt het toch nog wel wat of veel erger dan het nu bij mij is...

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier is het thuis weer wat rustiger.

Kheyra ik wordt ook getest op EDS. Heftig van je eerste bevalling. Hier ook een snelle bevalling, maar gelukkig niet uitgescheurd.
    Veel last van mijn bekken de laatste tijd. Mn schouders, knieeën, enkels. En snel een doof gevoel in mijn handen en voeten.

Schildklier was gelukkig goed.

BallerinaN, er wordt sowieso aangeraden om met een instabiel bekken zoveel mogelijk rust te nemen na de bevalling. Omdat het dan nog een stukje extra instabiel is. Ik mocht sowieso 5 dagen geen traplope. Te belastend. Iets om goed over na te denken. Onze slaapkamer verhuis nu naar zolder. Ik denk dat het voor mij eerst een tijdje op de bank wordt. Gelukkig kunnen we die omtoveren tot bed. We kunnen er een matras op leggen.

Ik heb aankomende woensdag gesprek met de revalidatiearts om te kijken of ik met wat onderdelen van een revalidatieprogramma kan beginnen. Om de zwangerschap goed door te kunnen komen.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij mij trekt het aan de onderkant van me buik als ik loop..

Hier zijn de nachten erg pijnlijk.. Tnt geen uitval meer gehad van beide benen. Buiten loop ik met krukken en nog maar kleine afstanden

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Blijft toch heftig allemaal..

Topper van het bed gehaald, maar pijn in heupen en schouders blijft heel erg aanwezig 's nachts. Denk dat ik het van de week even met mijn gyn ga overleggen. Merk dat ik er aardig doorheen begin te geraken. Ben het zo beu om niks te kunnen en zo veel pijn te hebben heel de dag. Op deze manier duurt het gewoon verschrikkelijk lang en het wordt alleen maar zwaarder. Ook het onbegrip van mensen vind ik soms echt wel moeilijk ook al ben ik het wel gewend. Blij dat ik bij jullie mijn verhaal kwijt mag! :)

Dat is inderdaad iets om over na te denken.. zeker omdat onze bank ook niet meer 'je van het' is.. Moet wel zeggen dat traplopen wonderbaarlijk genoeg nog goed gaat hier.

Kija87, ik doe ook zwangerschapsyoga. Fijn om te ontspannen, maar ook daar bij sommige oefeningen veel last, dus wel goed naar je lijf blijven luisteren.

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier is het liggen ook lastig. Matras is goed stevig. Maar kan niet echt een houding vinden die heel fijn is. Kussentjes en alles al geprobeerd. Maar helaas werkt het nog niet echt. Nou ja nog maar 4,5 maand;)!

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Haha wat klinkt dat nog lang dan hè? ;);)

Hier gisteren voor weeën. Om de 4 min harde buiken voor 1,5 uur aan een stuk. Ml stond al klaar om naar het zh te vertrekken hihi. Schrok er ook wel even van moet ik zeggen :) Hoop niet dat dat nog 5 weken zo door blijft gaan..

16. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hoe is het hier dames? Heerlijk toch, dat zonnetje! En goed voor onze gewrichten ;)

17. XmoonlightX

Ja het zonnetje is erg fijn!!!
    Ik slaap sinds een paar dagen beter, iets minder pijn.. Yehhhh.. Niet te hard gillen natuurlijk ;) maar het is toch fijn km niet vanaf vier uur wakker te liggen..
    Baby is ook al helemaal ingedaald, misschien daarom minder pijn?

Maar overdag moet ik echt wel blijven oppassen met wat ik doe

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Heerlijk dit mooie weer. Hele dag buiten gezeten. Lekker. Maar nu wel heel moe.
    Gisteren een verwijzing gekregen voor ergotherapeut en voor een klinisch geneticus.
    Slapen is en blijft lastig.

Maar het mooie weer maakt een hoop goed;):)!

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Fijn dat je beter slaapt Moonlight!

Hoop voor jou dat het daarmee wat verbeterd Teske!

Hier blijft slapen heel wisselend.. Soms nachten helemaal niet en soms best oké. Vanmiddag in ieder geval weer helemaal goed gekeurd bij de gyn :D Volgende week woensdag scan van bekken, ben heel benieuwd..!

20. XmoonlightX

Waarom gaan ze die scan doen??

Hier vandaag meer pijn dus heerlijk in het zonnetje gelegen..
    Gister teveel gedaan. Kan eigenlijk maar 1 activiteit per dag aan . Maar ja dat is soms lastig om aan te houden :D

Deel Deze Pagina