Hypermobilliteits mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BallerinaN, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dat is inderdaad lastig Moonlight! Denk soms ook, dat moet wel lukken, maar wordt altijd weer terug gefloten..

Scan is om te kijken of mijn bekken groot genoeg is. Het hoofdje van onze dame loopt 2 weken voor op groei. Als mijn bekken te smal is krijg ik een ks of ze gaan proberen inleiden rond 38 weken.

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik heb het weekend helaas veelste veel gedaan.
    Voor de hele week maar hulp en oppas geregeld voor zl.
    Vanmiddag paar uurtjes alleen doen. Gelukkig slaapt hij nu nog even.
    Zo maar weer paracetemol nemen.

Hoe is het met jullie?

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ajaj Teske.. Dat is niet goed.. Helaas wel heel herkenbaar! Goed dat je opvang en hulp geregeld hebt!

Ik merk dat het zonnetje me wel heel goed doet. Wel een pijnlijke buik en af en toe kramp in mijn rug, maar verder gaat het wel. Nu vooral heel erg gefrustreerd dat ik niks kan terwijl er nog zoveel moet..

4. Hoi hoi, ik kom ook mee lezen.

Ik ben ook hypermobiel. Zwanger van ons 1e kindje. Vl zijn 2e kindje.
    Ik ben nu 33 weken zwanger. Al vanaf week 8 ongeveer veel last van m'n heupen en bekken. En nu op verplichte rust. Mocht al niets meer maar nu ook niet meer staan en lopen.

Ook veel last van m'n rug en schouders. Vooral 's nachts. Door de HMS heb ik extra veel krampen. Autorijden lukt ook niet meer. Dus behoorlijk afzien. Hard aan het aftellen hier.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een (volgens mij) lichte vorm van hypermobiliteit. Het is bij mij vastgesteld door de revalidatiearts in het ziekenhuis.
    Ik had vooral last van bi tijdens de zwangerschappen. Tijdens de eerste bevalling heb ik mijn stuitje ernstig gekneusd, ik heb er na 4 jaar nog steeds last van ondanks een heel scala aan therapieen. Ik vrees dat ik er nooit meer helemaal vanaf kom en dus chronisch pijnpatient ben geworden :( . De tweede is om deze reden met een keizersnee geboren. Ik loop alweer heel kwiek maar de pijn in mijn si gewricht blijft. Ik ga toch maar weer de fysio bellen denk ik.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Arghh kan wel janken, na een paar goede dagen , is de pijn toch weer helemaal terug :(
    Ben er zo klaar mee...

Op die manier ballerina, spannend!

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Moonlight wat balen zeg... Pfff.

Fluitekruid, mijn bekkenklachten zijn waarschijnlijk ook chronisch. HMS is bij mij ook vastgestelt door revalidatie arts. Nu ga ik met nog laten onderzoeken op EDS, maar zal na de zwangerschap worden.

Trisha hier helaas ook al een tijdje geen autorijden meer helaas.
    Balen. 's Nachts slapen is vaak een ramp. Omdraaien in bed lukt bijna niet meer. Blegh.

8. XmoonlightX

Ohh teske, en jij bent nog maar 21 wk :(

9. Ik moet wel rijden als t moet want verder is er niemand met rijbewijs. Vl heeft alleen scooter.
    Omdraaien gaat hier ook al weken moeizaam. Met veel pijn en gekreun.

Bij mij is HMS vast gesteld door m'n fysio, samen met heup dysplasie. Bekkeninstabiliteit bij de fysio. Maar vanwege t UWV moet t officieel op papier komen. Dus moet ik naar de geneticus in Nijmegen /Enschede. Maar is een wachtlijst voor.
    Als ik iets til schieten m'n schouders uit de kom. Stoot ik m'n vingers schieten die uit de kom. Trekken kan niet vanwege m'n schouders en polsen.
    En dan nog m'n knieën die niet mee willen en soms gewoon onder me begeven. Dan zak ik erdoor heen. Maak me soms wel zorgen van kan ik de baby straks wel goed tillen zonder te veel lat te krijgen en alles overbelast raakt. Maar daar moet ik gewoon nog niet aan denken.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vooral bij mijn ellebogen en knieen dat de boel verkeerd schiet. Ik heb geen idee of het uit de kom schiet maar ik weet inmiddels prima hoe ik het weer terug kan floepen.
    Ik heb nu een draagdoek om uit te proberen en ik moet zeggen dat het aardig lukt. Ik heb wel een moeie rug maar geen hele pijnlijke rug. Eergisteren wel veel last van mijn knieen dus toen heb ik even twee dagen niet gedragen maar vandaag gind het weer. Het schijnt zelfs dat als je ergonomisch je kindje draagt je spieren er sterker van worden en dat je dan dus minder last hebt van je hypermobiliteit. je moet het natuurlijk wel opbouwen en niet ineens een boswandeling van 10 km gaan maken.

11. XmoonlightX

Zeiden ze tegen mij ook idd fluitekruid, omdat je je spieren traint

12. Klopt, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Ik heb 2 verschillende draagdoeken. Een draagzak van baby Björn of zo? En een draagdoek van mn zus die ik moet knopen.

Mn ellebogen heb ik weinig last van. Maar hier ook, weet onderhand hoe ik alles terug moet floepen. En bewegen traint je spieren, dus dat is goed, maar slijt ook je kraakbeen en je gewrichten weer. En je moet rustig doen en opbouwen omdat t anders overbelast raakt.

Ik ben op volledige rust gezet omdat de zwangerschap al te zwaar is voor mn heupen etc. Dus mag zitten en liggen en meer niet meer.

13. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ik onderneem ook geen activiteiten meer. Verzorging van mijn zoontje en het huishouden zijn meer dan genoeg en 's middags slaap ik 2 uurtjes.

A.s. donderdag laatste gesprek en dan hakken we de knoop door om weer voor een natuurlijke bevalling te gaan of een KS in te plannen. Mijn bindweefsel is zo slecht ontwikkeld dat ik hoe dan ook uitscheur bij een natuurlijke bevalling. Ik ben er daardoor zelf nog niet uit, dus laat me ook leiden door het advies.

Na mijn eerste bevalling was ik ondanks de operatie etc. wel weer goed hersteld. Wel blijvende "schade" aan mijn linker bekken. Die zijn zo ruim opgerekt dat deze nooit meer zelf volledig sluiten. Maar daar kon/kan ik verder prima mee functioneren.

14. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Balen Moonlight! Hoop dat het terug wat wegtrekt!

Klinkt heftig Trisha! En dan nog min 7 weken zo verder.. dat lijkt dan echt nog een eeuwigheid hè?!
    De baby bjorn moet je niet gebruiken hoor, die is niet ergonomisch en dus erg slecht voor de heupen van je kindje. De doek is wel goed. Als je liever een drager hebt die je niet moet knopen moet je maar eens kijken op dragenenzo.nl of lid worden van de groep draagpraat op fb.

wat vervelend dat je last blijft houden Fluitekruid! Hopelijk kan de fysio iets voor je doen!

Hier op het moment zo veel zeer in mijn rechter schouder dat ik daar niet meer op kan liggen.. en dat terwijl ik altijd op mijn rechterzij lig.. dat is dus weer wakker liggen 3 kwart van de nacht. Wat bij mij wel helpt bij het omdraaien is uit blazen.
    Ook weer veel pijn in mijn banden, lijkt wel alsof ze het nu echt niet meer kunnen dragen. Daardoor kan ik dan mijn oefeningen weer niet doen.. pff schiet niet op zo.. Morgen scan en dan maandag de uitslag. Ben benieuwd. Maar als ik jullie zo hoor ga ik ook nog wel even de mogelijke gevolgen van een natuurlijke bevalling bespreken met mijn gyn. Wil liefst proberen te voorkomen dat ik daarna langer dan nodig last blijf houden..

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, de baby bjorn lekker verkopen op marktplaats, deze is niet ergonomisch voor jou en niet ergonomisch voor je kindje. Heb je een geweven draagdoek of een rekbare?

16. XmoonlightX

Idd wat de meiden al zeggen , weg met dat ding.. Poe bedrust, pittig hoor, ik ben juist blij als ik sochtends mn bed uit kan.. Liggen is juist hier niet te doen.. Toch bijzonder dat dit bij iedereen weer anders is..

Ik heb ook een knoop doek, geweven.. Toen ik dat ging passen , voelde het gelijk al een stuk prettiger aan bij mijn bekken

17. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Die baby bjorn kun je ook inruilen.. dan krijg je er nog wat voor terug. Draagconsulenten gebruiken hem als voorbeeld om te laten zien hoe het NIET moet ;);)

Hier nu 2 geweven doeken en 1 onderweg vanuit Tsjechië :D
    Kan echt niet wachten! :D Ml heeft een drager, die ziet het niet zitten om te knopen.

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Idd babybjorn is niet heel goed. Ik wilde hem eerst ook kopen tot mijn zus zei te googlen op ergonomische dragers.
    Babybjorn is niet alleen niet goed voor je baby, maar ook niet goed voor jouw lichaam. Het gewicht van je baby wordt niet gelijkmatig over je lichaam verdeelt, waardoor hij ergens gaat trekken, vaak nek en schouders.

Zelf heb ik nu 1 geweven draagdoek. 1 doek waar ik een peuterdrager van ga maken. En 1 doek waar ik waarschijnlijk een babydrager of mei tai van ga maken.
    Daarnaast mag ik waarschijnlijk van mijn schoonzus een draagdoek erbij lenen. We zijn allebei fan van de girasol draagdoeken!

Zo weer een nachtje geslapen.
    Gisteren fysio gebeld en kan donderdag terecht.
    Ook ergotherapeut gebeld, die komt volgende week dinsdag.
    Ben benieuwd. Over 1,5 week ga ik een weekendje weg. Maar twijfel nog een beetje hoe dat te doen, aangezien het vaak veel lopen wordt. Ga ik krukken halen voor dat weekend of zal mijn bekkenband nog genoeg zijn. Blijft lastig.

Momenteel veel pijn in mn bekken. Zowel in stuitje als in schaambot. En met name aan de linker kant. Ook veel uitstralingspijn naar mijn been. Daarnaast last van schouders en polsen. Merk dat het tillen van mijn zoontje zwaar wordt. Deze week zoveel mogelijk hulp.

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hihi grappig. Zag op het draagforum al dat er veel hypermobiele draagmama's zijn :)

Wat fijn dat je zo snel terecht kunt Teske! Nu hopen dat ze je pijn wat kunnen verlichten!
    Ik zou voor de zekerheid toch krukken gaan halen. Hopelijk heb je ze niet nodig, maar dan heb je ze in elk geval mee voor het geval dat. Anders zit je daar ook zo vast.. Lijkt me lastig met je zoontje.. Hoe oud is hij?

Hier gaat de rolstoel tegenwoordig overal mee naar toe, kan echt niet meer zonder. Ook ga ik al een tijdje niet meer met de hond naar buiten en doe ik eigenlijk helemaal niks meer in het huishouden.. Pff, hoop dat ik snel weer wat meer kan!

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wij hebben een huishoudster aangenomen. Hier is het huishouden ook te belastend, helaas of nou ja ik heb geen moeite met de huishoudster, ze blijft voor altijd;)! Houd niet van huishouden. Doe alleen de was nog zelf.

Mijn zoontje is 18 maanden. Vanmiddag komt mijn moeder helpen en morgen gaat hij bij andere opa en oma spelen. En op dinsdag naar het kdv. Mijn zus en een aantal vriendinnen willen ook wel helpen. Dus dat scheelt wel. Moet ook wel, want het is nog 20 weken.
    Gelukkig werkt mijn vriend ook af en toe thuis.

Ja viel mij ook op veel dragers met hms en of andere reumatische aandoeningen. Nog een half uurtje en we hebben de zon lekker in de tuin. Fijn buiten spelen:)!

Deel Deze Pagina