Hypermobilliteits mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BallerinaN, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mensen zien geen pijn, wat voor anderen moeilijk te begrijpen is. Hoe lastig dat soms ook is. Ik ken het ook wel andersom. Dat ik weleens denk, wat klaag jij nou, je weet niet eens wat pijn is. Maar ja, iedereen heeft zn eigen.
    Soms is het lastig voor anderen om door de lach heen te prikken voor anderen. Hoewel ik de glimlach bij mezelf ook erg herken.

Voor de dames waarbij de band niet fijn is op je buik of als je geen band wil gebruiken omdat het je spieren verslapt.
    Ik ga naar een fysio die doet aan medical taping. Mij helpt dit erg goed! Is ook ter ondersteuning van buik en bekken. Blij dat ik vandaag weer heen kan.

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik ben nu 26.. merk ook wel dat het achteruit gaat. Wil ooit wel een derde mocht mijn lichaam dat redden. Ik ga na de zwangerschap accupunctuur proberen.

Ja en als je er teveel over "zeurt" is het ook weer niet goed.

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Klopt inderdaad! Je ziet mensen denken, daar heb je haar ook weer. Wat ook niet echt stimulerend is om erover te praten. Merk het nu ook, geniet er maar van hoor, straks ga je dat getrappel missen! Natuurlijk heel erg lief bedoeld, maar terug kunnen lopen zou ook wel fijn zijn.. Gewoon mond houden en glimlach opzetten ;)

Hier ook 26. En hoop toch ook nog wel voor een 2e te gaan over een jaartje ofzo :)

Medical taping klinkt inderdaad fijn.. ga er eens voor kijken.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jaaaah geniet er maar van.
    Ik had dan altijd de neiging om te zeggen en waar wil je dag ik precies van geniet?
    Mijn bekken dat pijn doet, baby die mijn ribben bont en blauw schopt of het bindweefsel dat te ver is uitgerekt waardoor het lijkt dat mn buik uit scheurt. Zeg het maar...

Nu zeg ik gewoon, ik ben blij dat er nog een kindje komt, maar zwanger zijn vind ik niet om te genieten. Dat doe ik straks wel als de kleine er is en mn buik weg is.

Zo mijn buik is weer ingetapt. Wat een opluchting zeg! Heerlijk voel meteen verschil.
    Ik heb echt heel veel geluk met mijn fysio die opleiding doet voor bindweefsel en hoe dit te behandelen. Erg fijn.

5. Ik kreeg laatst de vraag hoe ik met alles nog doorga. Nou sorry hoor maar stoppen met 7 maanden is niet echt een optie. Ja dat getrappel is leuk in de buik. Maar ik ga pas echt genieten als de kleine er is. Eindelijk wat herstellen. Weer proberen te lopen etc. Weer naar buiten kunnen.

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik bedoelde met de leeftijd; hoe ouder je bent des te slechter je lichaam wordt, het slijt toch helaas extra snel met die slappe gewrichten. Ooit gelezen dat iemand op dr 30e bij de gyn kwam die zei dat ze 5 jaar te laat was. Kort door de bocht en vreselijk lomp, want daar heb je natuurlijk niets aan als je daar zit. Maar ik zie ook om me heen dat vriendinnen die 35+ zwanger zijn het (gemiddeld!) een stuk zwaarder vinden. Niet dat ik vind dat je t op oudere leeftijd niet zou moeten doen hoor, maar ik vind het zelf wel n belangrijke factor om rekening mee te houden.
    Ik ben nu overigens 25.

Tapen heb ik ook veel gehad voor de sublux van mn schouders, heeeerlijk! Helaas kon mn huid er op een gegeven moment niet meer tegen. Ik denk dat ik tzt wel ga kijken voor zo'n band, ben bang dat de kans op een zwangerschap zonder bekkenpijn nagenoeg 0 is.. Dus alvast bedankt voor de tip:D

7. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Oh ja hier ook vaak de vraag goh hou je het wel vol?!
    Dat ik zeg heb ik een keus dan???

Of dat ze zeggen ach meid geniet ervan de tijd is zo voorbij joh. Dan zeg ik ook ja dat klopt, maar als je pijn hebt gaat de tijd toch wel iets langzamer. En inderdaad genieten doe ik als de kleine er is!
    ik geniet ervan dat ik een tweede krijg, maar ik geniet niet van de zwangerschap

8. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ja, nog zo een! Het is maar voor even... Alsof 9 maanden even is!!! Sorry, maar ik vind 9 maanden echt lang! En zeker als je thuis zit en helemaal niks kunt doen!

Ga echt even kijken voor dat tapen, lijkt me zalig!

9. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hahahah 9 maanden niets doen is mijn hobby😂.
    Van mij had het ook in 9 weken klaar mogen zijn hoor!!

Je scheelt mij zoveel dat tape. Mijn huid kan er ook niet geweldig tegen, moet het er op tijd afhalen. Maar ondertussen weet ik wanneer dat is en krijg ik er geen wondjes meer van!

10. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ik mag het huishouden ook allang niet meer doen, maar huishoudster hebben we geen centjes voor en het moet toch gebeuren. Lopen gaat al enkele weken niet meer met mijn bekken, dus de deur kom ik al even niet meer uit.

Ik lees veel over draagzakken/doeken. Check goed hoe ernstig je EDS of hypermobiliteit is. Ik heb me destijds ook uitgebreid laten adviseren, maar was niet in staat mijn zoontje in een doek te dragen. Zelfs de meest ergonomische doek was helaas te zwaar.

Hier toch besloten om op de natuurlijke wijze te bevallen en geen KS. Ze zorgen dat er direct een OK team gereed staat, want met mijn bindweefsel is het gewoon 100% zeker dat ik wederom een totaalruptuur zal hebben. Verwachting is dat dit beter geneest dan van een KS, vandaar de keuze.

Geen fijn vooruitzicht, maar het is mijn laatste kindje en ik blijf dankbaar dat ik met deze ziekte toch 2 mooie kindjes heb mogen krijgen. Het is nu aftellen...

11. Hier ook geen geld voor een huishoudster. Vl zou dingen overnemen maar doet t niet. Vandaag dan wel. Nadat die me de hele dag op sjouw mee heeft genomen tegen mn zin. Maar goed. Het is gebeurd.

Kheyra ik ga inprincipe alleen de deur uit voor boodschappen en medische afspraken, voor de rest niet. Heb ook wel straatvrees, dus durf niet goed naar buiten. Maar het niet kunnen en niet durven is toch anders. En hier gaat de tijd ook tergend langzaam.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Tape is hier nooit een succes.. Lekker allergisch en mijn onderrug is zo hol dat het niet blijft plakken 😃
    Mijn onderste ruggewervels zijn versleten maar gelukkig nog geen pijn maar dat zal in de toekomst wel veranderen.

Jullie hebben de hms een stuk erger dan ik hoor, heftig..
    Bij mij is het al jaren onder controle.. Alleen nu door de zwangerschap flink last vd bekken.. Aftellen is begonnen, overmorgen 36 wk..

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dappere keuze Kheyra. Toch wel heel mooi zo'n natuurlijke bevalling. Hoop voor je dat je snel herstelt en niet té veel last hebt van de hechtingen enz.

Hier is het op zich ook wel redelijk onder controle (buitenom de zwangerschap) Wel fysiek zwaar werk (in de zorg met agressie en grens overschrijdend gedrag) waardoor ik vaak vanuit het niks een zware inspanning moet leveren. Dat geeft dan wel een aanslag op mijn lijf. Daarnaast dans ik normaal ook 2x per week, ook erg zwaar, maar vind het te leuk om op te geven. Als ik er steeds aan toe geef kan ik alles wel laten en een hele dag in bed blijven liggen. Tanden bijten dus ;) maar ik denk dat je dat vanzelf wel leert (en heel goed kan) als je hms hebt.

Al een aantal dagen enorm last van mijn buikspieren. Lijkt wel of ze uit elkaar gescheurd worden! Au! Buik is flink aan het zakken waardoor er volgens mij weer meer gewicht op mijn buikspieren komt. Doet echt pijn zeg!

14. XmoonlightX

Spannend ballerina!! Je bent ook bijna 37 wk!!

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Mijn banner loopt 3 dagen voor en krijg hem niet goed ;);)
    Dus nog steeds spannend, maar iets minder ver haha! :D

16. XmoonlightX

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Goedemorgen.

Hoe was jullie weekend?

Hier gisteren verjaardag van oma gehad. Maar die woont hier 1,5 uur vandaan. En daar nog de hele middag zitten. Nu dus kapot en een slechte nacht gehad. Hopelijk lukt het om de dag door te komen.

18. Oh balen teske! Ik maak zulke ritten allang niet meer. Ben de enige met rijbewijs dus moet dan wel rijde. Maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je oma!

BallerinaN ik deed ook aan dansen, vond t ook te leuk om te stoppen ook al was t te zwaar. Maar toen stopte m'n danspartner en moest
    Ik ook stoppen.

In de zorg werken is zwaar ja. Heb t ook even gedaan. Maar t was 1 grote aanslag. Zowel met m'n HMS als cvs.

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Balen Teske! Alsnog gefeliciteerd :)

Gisteren naar een Kunstmarkt geweest in de rolstoel. Heerlijk met dat weer en om er weer eens even uit te zijn. Mezelf verwend met een mooi armbandje :D

Inmiddels zo veel pijn aan mijn buikspier dat ik het idee heb dat ik straks helemaal niet kan persen.. Bij naar de wc gaan doet het ook super veel pijn, kan er echt geen druk op zetten en kan niet lopen zonder mijn buik vast te houden.. :(

Nu aan het wachten op tel van de gyn met uitslag van mijn scan.. Spannend...!!

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mijn oma is 89 geworden. Dus helaas kan ik ook niet zomaar overslaan.
    Gelukkig hoef ik niet zelf te rijden.

Komend weekend lekker een weekendje weg.
    Morgen komt er ergotherapeur. Dan even overleggen hoe ik dat het beste kan doen met lopen enz.
    Wel heel erg veel zin in.

Nu zl aan het slapen dus even lekker rust pakken.

Deel Deze Pagina