hyperpigmentatie?

Discussion in 'De lounge' started by blijzwanger, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    Het viel me ineens op dat ik allemaal hyperpigmentatie op mn schouder heb.. (tenminste ik denk dat dat het is) eterwijl ik misschien 1 middagje met blote schouders in de zon geweest ben. :( of zou het door zelfbruiner kunnen komen? Lijkt me sterk toch?

Wat kan ik hieraan doen?? Ik wil niet wéér naar de dokter voor zo'n onzin klacht :p

Ps: ondersteboven ziet mn schouder er eng uit :p whaha

2. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik krijg ook snel vlekken. Je kan het wel voorkomen door jezelf goed in te smeren met zonnebrandcreme.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Geen idee wat je er aan kan doen, ik heb het ook maar heb mijn schouders een keer flink verbrand. Sindsdien altijd die vlekken gehad. Het kan verder geen kwaad toch? Voortaan gewoon goed je schouders insmeren ookal is het maar even dat je in de zon zit.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Kun je niets aan doen. Die vlekjes komen nou eenmaal.
    Ik heb zelf kapotte adertjes in m'n gezicht, hals en borst.
    Mijn huisarts vertelde me dat dit soort vlekjes (ook moedervlekken en pigmentvlekken) vaak erfelijk zijn en pas zichtbaar worden na je 20ste levensjaar.

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    Oh dus ik word gewoon oud :p naja het is ook niet erg ofzo, ze zaten er ineens! Dus dacht misschien kan je er wel iets aan doen, voortaan maar beter insmeren dan. :)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had vroeger een compleet egale rug. Na 2 keer ernstig verbranden (in slaap vallen op een luchtbed) heb ik overal vlekken.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    Ik ben vroeger wel een aantal keer flink verbrand geweest, misschien is het daar nog van.. dat ik nu de lange termijn gevolgen pas zie. Kan best natuurlijk! Zonde..

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Altijd factor 50 smeren om de 2 uur. Enige remedie.

Er is wel wat aan te doen hoor.. Google eens op vitamine A zuur creme (tretinoine) en hydroquinon.

Maar dan alsnog.. Als het verdwijnt door deze crèmes en je gaat een paar uur onbeschermd de zon in zijn ze er weer ;)

Altijd smeren smeren smeren...

Ook de anticonceptiepil kan hyperpigment uitlokken.

Share This Page