Vanmiddag toen ik op mijn knieeen over de vloer ging.....(laminaat met groef) dus al de groeven handmatig schoonmaken. Hoe vertrekken anderen op vakantie? hoe laten ze hun huis achter? Ik heb tussen mijn oren zitten dat mijn HELE huis schoon moet. Belachelijk ik weet het, maar gister heb ik mijn hele keuken gesopt, alle kasten uitgezocht in de woonkamer. Op mijn knieeen de vloer geschropt etc etc. (nu moet boven nog). De rest van het jaar gebeurt het ook wel. Maar dit moet gewoon overdreven goed schoon zijn voor vertrek. en we vertrekken pas over een week Hoe laten jullie je huis achter?
Ik ben al blij als ik alles meekrijg Ik gooi er hier en daar een sopje door, zodat het schoon is als ik thuiskom (lees: toilet, badkamer grofweg en keuken grofweg, stofzuiger door het huis), maar daar laat ik het ook echt bij hoor!
Als wij dit jaar wel weg gaan [ is nog niet zeker] Dan trek ik heel gewoon mijn deur achter mij dicht! Ga echt niet nog kasten soppen en vloer doen wc douche enz Er staat niet gek op[ mijn voor hooft. Het enige wat ik doe is of alles dicht is + koffie lampje uit gas uit. En een knuf aan mijn kat en dan weg wezen.
Hmm, ongeveer 1 uur voor vertrek begin ik als een dolle alles in de koffers te proppen om vervolgens precies op het nippertje (lees: stipt optijd) helemaal buiten adem klaar te staan voor vertrek. Hoe het huis eruit ziet dat maakt me weinig uit, ik ben er immers niet de komende 14 à 21 dagen.
Wij vertrekken dinsdag en ik ben dus druk aan het poetsen geslagen. Bedden verschoont, slaapkamers gepoetst en morgen de rest.Ik vind het ook fijn als me huisje schoon is als ik weg ben en ik kom weer thuis in een heerlijk schoon huisje. Engiste nadeel is dat je er zo weinig van terug ziet bij thuiskomst omdat de koffers in de kamer liggeen Nee mijn huisje moet lekker schoon zijn voor ik op vakantie vertrek.
dag van te voren pak ik de caravan in op mijn gemak. eventueel haal ik dezelfde dag nog een stofzuiger door het huis, maar meestal trek ik lekker de deur achter me dicht (en meestal heb ik mazzel dat mijn moeder mijn huis schoonmaakt hihih)
Ik vertrek dinsdag, en ben vandaag ook als een beest tekeer gegaan in huis Oké, jij bent erger hoor... ik heb geen kasten uitgeruimd etc. Maar wel de keuken schoongemaakt, overal stof afgenomen, badkamer en toiletten gesopt, en gezogen en gedweild, bedden verschoond en wassen gedraaid. Daarnaast staan er nu al 3 ingepakte koffers in onze slaapkamer, en heb ik alles dat ik op het laatste moment nog moet inpakken, op een briefje geschreven. En daarnaast een boodschappenlijstje met wat ik nog moet halen, en waar. Dus nee, zomaar de deur achter me dichttrekken is niet echt aan mij besteed Zeker niet nu ik een kind heb. Wat een volksverhuizing is het nu geworden!
Gewoon alles netjes achterlaten, de keuken wel schoon. Maar ik heb alleen veel stress van het inpakken een voorbereiden! En dan steeds denken dat ik iets vergeten ben
Ik vind het heel fijn om thuis te komen in een opgeruimd en schoon huis... krijg het alleen nooit voor elkaar voor we weggaan, hahaha... Ik probeer wel altijd alle was te hebben weggewassen en dat het opgeruimd is. De dag voor we weggaan schone lakens op de bedden (ok daar slaap je dan 1 nacht in, maar wij slapen toch zeker wel een week onder dezelfde lakens, anders was ik me helemaal suf...) En alles gezogen, vooral de bank toen we nog katten hadden... Wij zijn nl wel een paar keer thuisgekomen met het huis onder de vlooien, getver!
oh nee, ik trek in principe de deur achter mij dicht. Zoals iemand voor mij zei: ik ben er de komende 14 dagen niet, dus het hoeft niet spik en span. Ik ruim op, trek de stofzuiger door het huis en maak het bed op. Verder zorg ik dat de koelkast leeg is van dingen die in de vakantie over de datum gaan, zorg ik dat de stekkers van verschillende apparaten uit het contact zijn en dat mijn vuilnisbakken leeg zijn in huis. Koffer is meestal de avond van te voren gepakt, met uitzondering van dingen die de ochtend van vertrek nog nodig heb ...
Ik ga niet alles helemaal spik en span maken. Maar zorg wel dat alles gewoon opgeruimd is. Wel alles stofzuigen,afnemen, dweilen, douche schoonmaken, en mijn was allemaal weg werken. Maar ga echt geen kastjes uitsoppen etc.
Pffff vakantie, Ik houd er helemaal niet van. Maar ja, ik heb een gezin met kinderen dus moet verplicht een paar x per jaar. Ik probeer alleen de was weg te werken en zorg dat er schoon beddengoed komt zodat bij terugkomst in een schoonbed geslapen kan worden. Qua spullen nemen we bijna niets mee. Wat we nodig hebben kopen we ter plekke. Scheelt weer een hoop inpak stress
Ik ben al blij met mezelf als alles in mijn koffer zit op het moment dat we weg moeten. Het huis is altijd wel netjes dus daar doe ik niks extra's voor.
Ik heb alles aan kant, vaatwasser leeg, koelkast leeg qua spullen die over de datum gaan als we op vakantie zijn, de rest is netjes gezogen. Bedden verschoon ik altijd weer als we thuis komen en de rest sja dat komt ook wel als we thuis zijn haha.
als ik op vakantie zou gaan. (wat ik al jaren niet meer doe, ik hou er niet zo van). dan zou mijn huis ook volledig schoon achter gelaten worden.( geen kastjes uitsoppen ofzo dat niet want die zijn over eht algemeen toch wel netjes.) ik vind het wel zo prettig en hygiénisch. dat je bij thuis komst niet allerlei verassingen krijgt als je moe terug komt. ook wordt de koelkast leeg en schoon achter gelaten met de stroom eraf, de apparaten die van de stroom afkunnen gaan eraf. de vuilnisbakken worden wel uitgesopt. spullen inpakken doen we al de dag en avond tevoren. alles staat op een hoop bij elkaar en hoeft dan alleen nog maar in de auto geschoven te worden.
hier trek in de deur dicht en geef de sleutel aan mijn vriendin. die maakt dan het huis een paar dagen voor we terug komen het huis schoon maakt de bedden op en zorgt dat er verse bloemen in huis staan. andersom gebeurt het trouwens ook hahaha
Ikke doe niets bijzonders hoor, alleen opruimen omdat er altijd iemand komt voor de katten maar voor de rest geloof ik het wel
is toen ooit eens begonnen uit een geintje. ik zou op het huis passen en toen zei ze "als ik terug ben heb ik vast een heerlijk schoon en fris huis" ik heb toen als reactie haar hele huis schoon gemaakt en 2 bossen bloemen neergezet. daarna heeft zij het zelfde hier gedaan en nu is het traditie wel lekker hoor alles fris en fruitig als je thuis komt hahaha