Gebitsproblemen normaal?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Itsmemarrie, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Sinds ik zwanger ben breek ik steeds stukjes van mijn kiezen af als ik wat eet en dat hoeft nieteens wat hards te zijn.

Nu poets ik misschien wel iets minder goed omdat ik zo enorm misselijk wordt van tandpasta, tot aan spugen toe..

heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen voorkomen/ verminderen, want ik wil graag mijn tanden en hiezen nog hebben na 9 maanden, en t gaat wel heel hard zo! (3 stukken tot nu toe)

2. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Overleg eens met je tandarts. Er bestaan speciale pasta`s om op je tanden te smeren. Geen wondermiddel, maar wel een hulp middel om carries tegen te gaan.
    Bij mocht het niet baten, toen 5 maanden zwanger was van de 2e moesten er echt 3kiezen uit. Vreselijk, maar wel opgelucht.
    Tijdens de andere zwangerschappen had ik nergens last van.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoor het wel vaker.. "1 tand per zwangerschap"..
    Had er zelf gelukkig geen last van, maar even overleg met de tandarts kan misschien geen kwaad voor je..
    Misschien ook calciumtabletten gebruiken?

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    toen ik net bevallen was knapten 1 voor de vullingen eruit...

als ik iets eet en ik voel iets hards ga ik met mijn tong mijn hele gebit bij langs, ben zo bang dat het weer gebeurd.

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga denk eens maar opzoek naar de calcium tabletjes en als dat niet helpt vragen bij meneer de tandarts...
    Thanks ladies

6. Eline31

Eline31 Lid

12 feb 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elmex gelee maakt je tanden sterk (verkrijgbaar bij apotheek)

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    heb er hier ook last van, ik poets nu met een kindertandpasta (van prodent, 0-5 jaar, die smaakt naar mint in plaats van kauwgom ofzo) en het gaat weer beter!

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Toen ik tijdens mijn zwangerschap op een hard frietje beet, brak mijn voortand af.... Wat had ik zitten huilen; tandarts kon het gelukkig weer helemaal mooi maken! Wellicht heeft de tandarts nog wat tips...die maken het tenslotte vaker mee ;)

9. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend van je tanden :$

Hou even in de gaten, de tabletten die je gewoon koopt zijn meestal tabletten die de opname van calcuim verbeteren en geen tabletten die calcium bevatten!
    Deze gaan op recept bij de huisarts.

Naast alle tips,natuurlijk ook de gewone calciumrijke voedingmiddellen in juiste hoeveelheid, melk, yoghurt, vla etc.

Groetjes Eva

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vorige zwangerschappen nergens last van gehad (gelukkig!) maar afgelopen zaterdag is bij ook een stukje van mijn hoektand afgebroken helaas. Heb er geen last van, behalve dat het nu best scherp is maar ben ook zoo bang dat het weer gebeurd!

11. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Spoelen met mondwater, misschien maak je dan net dat laatste stukje 'schoon' wat nog nodig is...

Deel Deze Pagina