Hallo allemaal, Ik ben sinds ik zwanger ben goed bezig om op mijn eten te letten en probeer divers te eten en van alles wat te eten. Soms ben ik bang dat ik te weinig eet, maar ik kan het niet echt terug vinden op internet.Wat eten jullie zo op een dag? Ontbijt zwart brood met pindakaas of iets anders zoets Tussendoor een stuk fruit Lunch een flink bord yoghurt met 2 stuks fruit en musli Tussendoor tomaatjes of komkommer en een boterham Avondeten wat de pot schaft En savonds of een stukje chocolade, handje borrelnootjes of wat chipies.
Eet je nu hetzelfde als voorheen of ben je anders gaan eten nu je zwanger bent? Als je geen honger gevoel hebt dan heeft je lichaam denk k genoeg, als je lichaam meer nodig heeft zal het daar wel om vragen. En ik zou daar ook aan toe geven.. Ik eet het volgende ongeveer: Ontbijt: 2 stuk waldkorn brood met kaas en kop thee Lunch: 3 stuks waldkorn brood met beleg (wisselend) en glas optimel Tussendoor: fruit of koekje Avond eten: aardappels, groente, vlees of een pasta of iets dergelijks. Tussendoor: verschilt heel erg, ik krijg nu weer wat trek, dus de ongezonde dingen komen ook weer wat vaker op tafel.. maar met mate ..
De eetmeter app van voedingscentrum is heel fijn om bij te houden en geeft een goed overzicht qua voedingsstoffen etc. zo kun je precies bijhouden wat je voor die dag nog moet eten. (Je hoeft trouwens niet elke dag aan de vitamines te komen, pas na twee weken moeten de cijfers wel in het groen staan). Verder een multivitamine slikken, is sowieso beter.
Ziet er goed uit hoor paaseitje. Ik heb tijdens mijn zwangerschap waf extra fruit gegeten, maar ook elke dag wel iets gesnoept Probeerde wel echt 2 keer vis, 2 keer vlees en 3 keer vega met dus veel groenten te eten. Is aardig gelukt. Nu in het laatste trimester wat meer trek in bv de mac, maar heb er pas 1 keer aan toe gegegeven Zo ziet een gemiddelde dag er voor mij uit: O: brinta met appel en kaneel/optimel T: stuk fruit/thee L: 2 volkoren broodjes met zoet beleg of met kaas/thee T: cola zero of thee met een stukje chocolade A: gezond en gevarieerd, soms een toetje T: cappuccino met wat lekkers, stuk fruit en thee
Ik eet meestal op een dag: o: yoghurt met cruesli t: fruit l: 2 bruine boterhammen en een cup a soup t: bijvoorbeeld biscuitjes, fruit, groente, toastjes a: 1 goed bord vol t: wat lekkers of fruit of toetje
Ik eet meestal,; S ochtends 2 sneetjes brood met beleg Om 9.30 een stuk fruit Lunch 2 sneetjes brood met beleg Avondeten Tussendoor drink ik veel melk ivm maagzuur en crystal clear bronwater variant Ook tijdens mijn vorige zwangerschap was dit een gemiddelde dag tot het einde van mijn zwangerschap.
Sinds ik zwanger ben (nog wel pril maar goed), probeer ik echt gezonder te eten. Was nogal snel van het 'makkelijke' eten. Nu eet ik sinds een week echt elke dag twee stuks fruit. En ontbijt meteen als ik wakker ben (heb dan ook echt honger, was eerst niet zo) Mijn schema. vroeg ontbijt (om 06.15) simpel cornflakes met melk. laat ontbijt (10 uur) bakje yoghurt. middageten twee zuurdesem crackers met kaas, kipfilet of smeerkaas. tussendoortje appel of banaan s'avonds gewoon bord eten (zelf gemaakt eten) laat tussendoortje nog een stuk fruit. Verder eet ik nog wel eens snacktomaatjes als ik echt honger heb. Moet zeggen dat het nieuwe eetpatroon echt goed voelt!
Ochtend: 99.4% pure aloë Vera (uit Spanje, niet de troep uit china) Activa Joghurt en banaan Een uur later: twee spelt meergranen boterham met boter en een ei, kaas, brie, advocado of komkommer of bacon Middag: Weer een uur later weer de boterhammen met jakult tussendoor: Bakje sojabonen met sperziebonen of bakje wortelen, advocado en tomaat en komkommer. 2 keer in de week rolmops Tussendoor: pistachenoten of walnoten of gewoon mix met noten of borrelnootjes, stuk Tony chocolony, popcorn. Soms all the above, mandarijn, stukjes meloen, physalis Avond (ik eet laat, liefst tussen 1930 en 2100): het liefste zelfgemaakte soep met enkel groentes en quinoa. Ben niet van de vette dingen of pasta. ik maak af en toe ook smoothies van bijvoorbeeld spinazie advocado etc etc. ik drink een glas cola als ik daar zin in heb, maar vaker drink ik gewoon water of thee. Ik vind dat ik nog te ongezond eet, ik eet niet veel avondeten namelijk en ik snoep nog teveel. Ik eet de hele dag Door, maar dat had ik daarvoor ook al.
Kijk anders even op de site van Voedingscentrum, daar staat op wat aangeraden wordt over eten bij zwangerschap. Daar staat bijvoorbeeld ook op dat 4-7 broodjes per dag wordt aangeraden (en meer mag bij fysiek werk). Nou ik nam altijd 4 broodjes mee naar het werk, sinds vorige week 5 en sinds deze week 6 (hongerrr!)