Klossen/kratjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door s1986, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Wilde eerst gewoon klossen gaan halen maar aangezien het weer....:(
    Nou heb ik de super hier gebeld en je kan ook gewone legekratjes "lenen" Wat zouden jullie doen?

2. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben kratjes gedaan, gister zijn ze er ondergezet.;)

Bij ons passen de klossen niet.. dus heel veel keus hadden we niet, maar de supermarkt was ook een stuk dichterbij, scheelde een hoop geglibber :D

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Het is nu nog niet echt verplicht(geloof ik) Maarja ze moeten er toch een keer onder he!! Kratjes is ook hier heel dichtbij;) Heb je er nog iets tussen gedaan? Dun plankje ofzo? Al zouden de poten er niet zomaar door zakken denk ik.

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    wij hebben beide keren kratjes gedaan, vond ik een veiliger idee omdat het toch een wat grotere oppervlak is dan klossen.
    bij de tweede konden we ook niet anders omdat ons nieuwe bed niet op klossen kan.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Vriendlief werkt bij een supermarkt en heeft lege bierkratjes meegenomen van z'n werk toen ik hem belde omdat ik met gebroken vliezen in 't ziekenhuis werd opgenomen :).

Op dat moment beide toch wel heel blij dat hij niet nog ergens anders kratjes of klossen hoefde te halen!

6. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben tussen het kratje en de poot een plankje gedaan.. we waren niet echt bang dat het kratje het begeeft hoor, maar meer ter bescherming van het bed ;)

Het is pas nodig vanaf je 37e week. Maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker en makkelijk in en uit bed stappen is.. ;)
    Het voordeel van kratjes is ook, dat je ze zolang als je wilt kan gebruiken, klossen moet je binnen een x (ik weet niet hoelang de huur tijd is) aantal weken weer terug brengen...

7. s1986

s1986 Niet meer actief

3maanden huurtijd staat er op klossen idd!

8. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh 3 maanden.. dat is langer dan ik dacht.. :)
    Maar goed je zou maar langer willen.. dan kan het dus niet. En ach die kratjes, die kan je zo lang als je wilt. En het kost alle twee niks :D (kratjes een borg, klossen niks)

9. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Heb afgelopen week klossen gehaald maar ze passen niet. Kratten is ook geen optie voor ons omdat de loopruimte langs ons bed al niet zo breed is. Met kratten moet het bed van de muur af en dan heb ik echt geen loopruimte meer. Als de kraamverzorgster moeilijk doet gaan wij gewoon een éénpersoons matras aan mijn zijde op ons bed leggen.

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Kan je de poten van je bed dan niet in een hoek doen? Dan valt je krat precies onder je bed?

11. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik heb geen poten maar een panel aan de voor en achterkant. Als ik hem niet in het midden zou plaatsen kan ons bed uit evenwicht raken. Ik zou ook 6 kratten moeten gebruiken. Dus ook ondersteunen in het midden. Het is niet alleen een probleem in de hoeken.

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Jaa word lastig idd!!
    Hir heeft het bed ook 2 in t midden maarja daar kan dan wel een krat onder.

13. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Ik kan bij ons uitleencentrum een opblaasbaar matras lenen. Deze kan je onder je eigen matras leggen maak je aan elkaar vast met banden en als je bed hoger moet kan je deze oppompen middels een elektrische pomp. Het soort idee wat je dan krijgt is een hoog-laag bed.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

@1984Wen, hoe kwam je daar dan op? wij hebben een boxspring met iets van 14 pootjes en wil niet weer ons bed op klossen. Ten eerste vond ik het veel te hoog en ten tweede zijn de helft van de pootjes nu wankel. Denk dus ook aan een matras. bed is nu 55 cm hoog dus een matras moet vrij dik zijn.

Doet de kraamzorg niet moeilijk over zo'n opblaasbaar ding? bevallen doe ik hopelijk in het ziekenhuis.

Charlie

15. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje heeft ook zo'n opblaasbaar matras gehad. Ideaal!! helaas hebben ze die hier in het uitleencentrum niet. Erg jammer! anders had ik die zeker gehaald! Nu gaat het waarschijnlijk kratjes worden. Vorige keer hadden we klossen maar omdat er maar die klossen zijn zo smal vind ik. Bij kratjes heb je toch een breder oppervlakte om ze op te zetten.

16. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Wie kan mij vertellen of ik er ook gewoon nog een matras op mag leggen. Bevallen doe ik zoiezo in het ziekenhuis, dus t is voor de kraamzorg..

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb even wat vragen over kratjes onder de bedpoten doen:

- welke kant van het krat gebruik je? Een zijkant, de onderkant of de bovenkant?
    - hoeveel gewicht kunnen 6 kratten hebben? (4 voor de poten en 2 voor het midden)
    We hebben namelijk een heel zwaar massief houten bed, en daarnaast heb ik ook overgewicht en ben best zwaar. Kan zo'n krat niet zo doorkrakken?Daar ben ik dan zo bang voor namelijk...

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat ik begrepen heb is dat je bed minstens 80 cm hoog moet zijn. Dus als met die extra matras je bed 80 cm is, dan kan het.

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Klossen...kratten.... extra matras.... ik lig hier echt al vanaf 7 weken zwangerschap over te piekeren.

Eigenlijik wil ik mijn bed gewoon niet omhoog doen, Ik heb best last van rugklachten (en heb een lichte hernia, maar nu niet zo'n last van) en nu heeft het bed gewoon een hele fijne hoogte voor mij om goed in te stappen en op te staan. Ik heb niet zulke lange beentjes, en als het bed verhoogd wordt moet ik maar net een opstapje kunnen vinden die precies goed is.

Ik zal hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen vanwege een medische indicatie. Maar dan nog heb je de kraamzorg, ik zal eens voorleggen aan kraamzorg en vk, in hoeverre zij erop staan dat het bed omhoog moet. Anders denk ik dat zo'n opblaasmatras een goede uitkomst zal bieden. Kan je die gewoon huren bij een thuiszorg winkel? Weet iemand dat?

@ Waardevol: Mijn bed is ook behoorlijk zwaar, en ik heb ook overgewicht, dus ben zelf eigenlijk ook wel bang dat ik enorm veel kratten nodig zou moeten hebben, om te voorkomen dat we erdoorheen gaan. Dus zat een beetje met hetzelfde als jij op dat punt.

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij hebben ook een bed met aan de voor en achterkant een paneel waar het hele bed op rust. Geen poten dus. Ik vraag me nu dus ook af hoe ik dat omhoog ga krijgen. Echt hoog is het bed ook niet, moet volgens mij een flink stuk omhoog. Iemand ideeen hoe ik dit bed omhoog ga krijgen?

Deel Deze Pagina