Crossfit

Discussion in 'De lounge' started by Miss Mac, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Doet er iemand hier aan crossfitt? En merk je veel verandering qua spieren en conditie na een tijdje?

Ik ben hier nu 3 weken geleden mee begonnen..

Ik hoef niet af te vallen, want ik ben al (te) dun ;) maar wil gewoon meer spiermassa kweken en wat strakker worden..

Het is wel ideaal voor luie mensen zoals ik :p je bent vaak in een minuutje of 25 klaar ( tenminste, nu ik aan het opbouwen ben) en het schijnt goed te werken.. ik ben juist dit gaan doen op aanraden van een trainer omdat ik mezelf ken en op apparaten in de sportschool meer sta te beppen met anderen ipv echt wat te doen, en bij crossfitt MOET je :p

CrossFit - Wikipedia

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Helemaal niemand? :p

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Is dit niet gewoon hetzelfde als wat Jullian Michaels doet?
    30 Day Shred, ripped in 30, etc.?

Als ik jou link zo lees komt het op hetzelfde neer.... genoeg ervaringen op ZP te vinden dan ;)

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Nee want je gebruikt ook wel apparaten en dingen als zandzakken, kettle bell, zware ballen van bijv 15 kg, zware gewichten, touw klimmen etc..

Dat doen de programma's die jij noemt niet

Ook worden er competities gehouden om de snelste tijd bijvoorbeeld, en doe je oefeningen zoals squats met bijv 40kg gewicht, walking lunges, etc..

30 days en insanity vind ik meer gericht op cardio, ze gebruiken enkel gewichtjes van 1 kg ofzo..

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik vind het een beetje "kijk mij het beste zijn in fitnessen" :p persoonlijk niet mijn ding en dus ook geen ervaring mee, maar je ziet er wel goede resultaten van.

6. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Ik doe dit ongeveer 1 keer per week/2 weken, op mn werk door zorg van een sportinstructeur. Ik merk wel verschil met voorheen, maar of het alleen van de crossfit training komt weet ik niet, wij doen meerdere soorten sport per week.
    Vind het wel altijd lekker om te doen (meestal een uurtje achter elkaar).

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    Ik ken het een beetje onlangs zelf een proefles gehad....ik vond het erg leuk maar ook dubbel.

Door het competitiegebeuren, wat er toch wel een beetje is dmv noteren van die tijden etc, komt naar mijn idee 1 heel belangrijk ding in het gedrang en dat is de uitvoering.
    Doordat je sneller wilt etc kan het zomaar zijn dat je uitvoering niet meer goed is.

Bv bij een deadlift of Squat kan dit echt nare gevolgen hebben.

Maar goed, als de tijden er voor je niet toe doen dan is crossfit niet verkeerd,
    Er heerst een sterk communitygevoel en daar lopen veel mensen warm voor, je wilt erbij horen zeg maar.
    Moet zeggen dat ik het ook erg duur vind, hier kost het onbeperkt 75€ per maand.:$

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Hier kost het fitnessen €32 onbeperkt per maand en daarvoor kun je gratis meedoen met crossfit maar ook zumba, strac, en tig andere groepslessen, erg goedkoop dus :D

Ikzelf doe geen tijden bijhouden/opschrijven..

Ik heb 9 oefeningen die ik allemaal 2x herhaal en of ik er nu 20 of 40 minuten over doe dat boeit me niet, als ik ze maar heb gedaan :p

Er zitten idd mega fanatiekelingen bij niet normaal, dat is mij ook te absurd.. Sommige die gaan idd zover dat de oefeningen maar half uitgevoerd worden omdat ze perse een mega tijd meer willen zetten :p

Share This Page