Hoi dames, Ik zit met het volgende. Vanochtend hebben we van de gynaecoloog gehoord dat een bepaalde waarde in mijn bloed licht verhoogd is. Het gaat om antistoffen tegen mijn schildklier en volgens mij specifiek om iets wat anti-TPO heet?? Deze antistoffen zouden een verhoogde kans op miskramen geven, maar de gynaecoloog gaf aan dat het niet behandeld hoeft of kan worden? Ze zou nog even voor de zekerheid met de internist overleggen, maar dit had allemaal geen haast. Over twee weken zou ik wel horen of wat. Nu ben ik momenteel heel pril zwanger en heb dat ook gemeld, maar er was nog geen haast geboden. Nu ik het allemaal heb laten bezinken, vind ik het eigenlijk allemaal heel vreemd (en de informatie die ik op interet vind, stemt me ook niet echt vrolijk ). Ik ga sowieso de gynaecoloog deze week ook bellen, maar ik vroeg me af iemand van jullie mischien ervaring met deze antistoffen heeft en er misschien wel voor behandeld wordt? Liefs trees
ik ben nog een beste leek in de schildklier bizness, bij mij is het pas 4 mnd geleden geconstateerd en toen bleek dat mijn antistoffen mijn schildklier helemaal stil hadden gelegd. dus heb sinds dien wel heel wat medicatie. maar toen raakte ik al gelijk zwanger terwijl mn waardes nog niet goed waren (bloedwaardes die aangeven wat je schildklier doet) en heb toen ook gehoord dat zolang je waardes niet goed zijn je een verhoogde mk kans hebt. maar gelukkig is mijn kleine blijven plakken en mn waardes zijn nog steeds niet goed. dus wat ik jou aanraad is om jou waardes op te vragen bij je huisarts. dan kan ik/jazzie je wel vertellen hoe slecht ze zijn. en als het nodig is krijg je waarschijnlijk Thyrax. dat mag je gewoon nemen bij zwangerschap en dan word je elke 6 weken gecontroleerd. oh en het kan zijn dat je je kraamtijd in het ziekenhuis moet blijven, daar moet je dan ook bevallen. maar dat allemaal alleen als je te veel antistoffen hebt. maar maak je nou geen zorgen, zie mij.. en alles gaat nog perfect!