Blaasontsteking schadelijk voor kind?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Puck1, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Heb even een vraagje over blaasontsteking. Vannacht toen ik naar het toilet ben geweest kreeg ik hele erge buikpijn na het plassen. Heb er nu al de hele dag last van. In mijn buik doet het pijn, de flanken en in de rug, maar ik kan pas morgen mijn urine naar de huisarts brengen. Stel nu dat het blaasontsteking is kan het dan kwaad dat ik er nog een dag mee heb gelopen zonder medicatie en wat als het nu geen blaasontsteking is wat zou het dan kunnen zijn?

Ook heb ik de laatste dagen behoorlijke pijn onderin mijn buik ten hoogte van het schaambot als ik sta of loop. Mijn buik voelt dan ook heel erg zwaar aan en het liefst wil je hem dan ondersteunen alleen staat dat zo raar. Met het beluisteren van het hartje mbv de angelsound kwam ik erachter dat onze Puck ook helemaal onderin ligt, zou het daar van kunnen komen? Alvast bedankt voor de antwoorden, groetjes Puck.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Puck,

probeer goed te drinken en evt extra vit C te slikken en evt cranberrycapsules oid te nemen. Een blaasontsteking is voor het kind niet schadelijk, maar als je er te lang mee loopt kan wel je baarmoeder sterk gaan samentrekken en dat is niet zo gunstig. dus probeer het maar even rustig aan te doen vandaag en als het echt pijnlijker wordt en je krijgt meer krampen of bloedverlies, bel je gewoon de vervangend HA op of de HAP en breng je daar je urine heen. De druk die je voelt kan ook door een blaasontsteking komen, maar kan inderdaad ook komen als het kindej anders en lager ligt.

Groetjes Brigitte

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Hoi Brigitte, bedankt voor je antwoord.
    Ik heb vanmorgen mijn urine dus naar de huisarts gebracht en deze was helemaal schoon, toch heb ik klachten en waarschijnlijk al een nierbekontsteking. Hij heeft me dus ook maar een kuur voor geschreven en mijn urine word nog op kweek gezet. Mocht hier niets uitkomen dan wou mijn vk me graag zien. Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord. Groetjes Puck.

Share This Page