hyperventilatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by springxsummer, Oct 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb na de bevalling van me dochter last van paniek en hyperventilatie aanvallen gehad. . Hyperventilatie is zo goed als weg soms nog wat paniek.. niet zo erg ben gewoon wat sneller in paniek als ik ooit was.
    Nu vroeg ik me af dat als ik moet bevallen binnenkort of het dan gevaarlijk is.. hyperventilatie heb ik weleens alleen in grote paniek. .maar stel ik raak in paniek.. kan me er niets bij voorstellen hoor maar toch wil t zekere voor het onzekere.
    Nja eigk kan je dit wel klein beetje paniek noemen weet dus niet of t gevaarlijk is.

Mvg

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

paniek is niet gevaarlijk maar wel vervelend.
    Hyperventilatie kun je onder controle krijgen met ademhalingsoefeningen.
    Ben je ook bang voor de komende bevalling?
    Bespreek het tijdig, en kijk of het handig is om je voor te bereiden met een fysio (ademhalingsoefeningen) een coach, of gewoon door een dubbele afspraak met je verloskundige waarin je een goed plan van aanpak maakt!

Mirjam

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ben hartstikke zenuwachtig voor de bevalling,maar niet bang had ik bij me dochter ook maar toen t eenmaal begon had ik zoiets van "kom maar op!" heb een goede eerste bevalling gehad van 5.5uur dus heb niks te klagen gehad dus ga er vol goede moed weer voor haha.
    Bespreek het voor de zekerheid met me verloskundige :)

Bedankt!:)

Share This Page