Wanneer is baby verwekt?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Trina, Oct 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trina

Trina Nieuw lid

Oct 15, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan mij vertellen als je bent uitgerekend eind april 2014 wanneer er dan geslachtsgemeenschap is geweest? Ik kan alleen terugvinden dat de conceptie (bevruchting) dan rond 5 augustus was, klopt dit? Laatste menstruatie(dag) onbekend. Graag wil ik dus weten, aan de hand van uitgerekende datum, wanneer is baby verwekt (geslachtsgemeenschap)?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dat kan ik zo niet zeggen. Het is al heel lastig om daar een uitspraak over te doen, maar er zijn nu ook te weinig gegevens.
    Wat is precies je uitgerekende datum? Is die op basis van echo op bepaald? Hoe was je cyclus de afgelopen maanden? Waarom wil je het eigenlijk graag weten?

Mirjam

3. Trina

Trina Nieuw lid

Oct 15, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Dank voor je reactie. De uitgerekende datum is 27 april 2014, op basis van echo bepaald. De verloskundige vertelde mij vorige week dat ik 12 weken zwanger ben. Cyclus was onregelmatig de laatste maanden, vandaar dat ik laatste menstruatie ook niet weet. Het is geen geplande zwangerschap.

Hoop dat je mij aan de hand van deze gegevens antwoord kan geven?! Hoor graag van je.

Groet,
    Trina

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je geen regelmatige cyclus had is het echt heel lastig om te zeggen, het zal ergens begin augustus zijn geweest vermoedelijk. Maar omdat een bevruchting ook nog later na gemeenschap tot stand kan komen, en soms langzamer deelt dan verwacht in het begin, kan het in een periode van 2 weken ergens hebben plaatsgevonden.

Mirjam

Mirjam

Share This Page