Hoi mede mama's, Ik ben even benieuwd naar ervaringen.. Het liefst alleen de positieve verhalen natuurlijk Mijn dochter is 3 jaar geleden na een loodzware bevalling van 3 dagen waar ik een klein trauma aan heb overgehouden. Ik moest worden ingeleid en wegens complicaties moesten we na de bevalling nog 1,5 week in het ziekenhuis blijven samen. Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje en al een aantal weken bezig met een cursus hypno birthing. Zijn er meer dames die dit hebben gedaan en het als positief hebben ervaren?
Ik heb de cursus gedaan en heb het als positief ervaren. Ik weet niet of het mijn bevalling heeft geholpen zeg maar, maar ik was wel veel meer ontspannen naar de bevalling toe en ook tijdens de bevalling bleef ik kalm. Ik geloof dat dit de ontsluiting echt bevordert. Zeker als je je toch wat zorgen maakt (wat ik me kan voorstellen) zou ik de cursus hb doen. Naast dat je met veel positiviteit de bevalling tegemoet gaat, leer je ook veel technieken (en je partner ook) die je toe kan passen tijdens de bevalling. Ik ben overigens in bad bevallen, wat ik je ook erg aan kan raden. Daar werd ik erg ontspannen van en ik hoefde niet naar een houding te 'zoeken' tevens hielden de beenweeën op in het water. Succes!
Wat leuk! Ik ben hypnobirthing docent. Ook na een eerste heftige ervaring bij de 2e een cursus hypnobirthing gedaan icm een badbevalling Echt een geweldige ervaring. Inmiddels zo overtuigd dat ik zelf docent ben geworden. Fijne geboorte gewenst
Ik heb geen cursus gedaan, maar wel geoefend met online tips. Het ging wel beter dan bij de eerste. Bij de eerste raakte ik in paniek, nu kon ik ontspannen.. Tenminste, tot mijn weeenstorm begon bij 4/5 cm (zoals ook bij de eerste). Maar dan was het nog maar een uurtje tot volledige ontsluiting.. Maar de bevalling was ook gewoon anders (kind nr2 had kleiner hoofd). Maar de ontspanning viel mijn man en vk allebei op..
Bedankt voor de reacties! Ik heb nu drie lessen gehad, nog 2 te gaan. Het voelt wel heel goed, als ik niet kan slapen zet ik een van de lessen aan en val dan heel lekker in slaap. Ik ontspan er inderdaad heel goed bij dus ik houd goede hoop! Bij de eerste kon ik ook echt niet ontspannen en ging mij echt verzetten tegen de pijn. Nu hoop ik wat meer te ontspannen en de pijn soort van te accepteren ofzo. Nogmaals dank!
Ik heb ook hele goede ervaringen met hypnobirthing. Zeer ontspannen en snelle bevallingen gehad. Bij de laatste zelfs niet echt hoeven persen. Dikke aanrader dus
Ik ben ook geinteresseerd omdezelfde reden, maar zie alleen maar cursussen volledig met partner maar ben meer op zoek naar iets om zelf te doen met desnoods een partneravond of echt 1 op 1 coaching. Iemand tips?
Ik ben ook heel positief over hypnobirthing!! Mijn bevalling ging uiteindelijk niet helemaal zoals gehoopt (noodgedwongen uiteindelijk naar het ziekenhuis en een keizersnede), maar toch kijk ik er met een positief gevoel op terug. Het gedeelte wat ik thuis heb kunnen doen vond ik echt een fantastische ervaring.
Ik heb nu 1 op 1 'les'. Er wordt 1 sessie met partner gedaan en de rest ben ik gewoon alleen met haar. Ik weet niet waar je woont? .
Waarom wil je 1 op 1 coaching? Je partner en jij hebben er echt veel effect van als jullie dit samen doen. 1 op 1 kan natuurlijk wel in een privecursus, dit is bij bijna al mijn collegas wel mogelijk maar wordt echt niet aangeraden.
Hier ook een super positieve ervaring met hypnobirthing. Ik heb dan weliswaar geen cursus gevolgd, maar ben thuis tijdens de zwangerschap de cd gaan luisteren.. Ik kon mega ontspannen tijdens de weeën thuis, en wilde (en kon dus ook) pas zo laat mogelijk richting het ziekenhuis. Zelfs in mijn weeënstorm heb ik kunnen 'ontspannen'. Voor zover dat gaat natuurlijk, haha! En geloof mij, ik ben Pietje Paniek! Haha