Hoi, Nu de bevallingsdatum dichterbij komt begin ik na te denken... Ik was zelf een maand te vroeg geboren (49cm, 2410g, wel perfect gezond hoor ) , kan dit betekenen dat onze baby ook vroeger komt? Want anders komt het wel heeeeeeel dichtbij
Ik heb geen idee eigenlijk. Maar mijn moeder is 7 weken te vroeg geboren. Al haar 4 kinderen en dus ook ik kwamen pas na de uitgerekende datum.
Geen idee, zal ook aan de reden van je vroeggeboorte liggen misschien. Ik weet dat een veel te vroeg geboren vriendin van me (28w) zelf overtijd liep. Vraag het anders eens na bij je volgende controle!
Bij mij idem. Ben zelf met 44 weken geboren, zusje met 43. Mijn kinderen kwamen allemaal eerder (37,38 weken)
Hier zelf een maand te vroeg (2400 gram - 45cm), maar ik liep bij de 1e en 2e tot over de 41 weken en bij de 3e tot net niet 40 weken
Ik ben zelf met 37 weken geboren, maar ben zelf bevallen van mijn zoon met 41 + 5 (en was toen ook nog ingeleid, anders had hij het makkelijk 52 weken volgehouden )
Het lijkt me niet, over het algemeen. Vroeggeboorte kan natuurlijk tal van redenen hebben, waarvan het merendeel mij niet erfelijk lijkt. Je hebt de grootste kans om gewoon netjes op tijd te bevallen. Mijn man is te vroeg geboren, zijn zus is ruim overtijd gegaan. Zelf ben ik 3 keer 41+ geweest.
Ik denk dat het, in het grootste gedeelte van de gevallen, niet het geval is. Mijn broer is (ongeveer) drie weken te vroeg geboren, ik ben bijna drie weken te laat geboren. In januari is onze dochter vier weken te vroeg geboren (2225 - 45 cm en helemaal gezond )
Lijkt me toeval. Ik ben zelf op de uitgerekende datum geboren. Mijn kinderen kwamen resp 1 week te vroeg, 1,5 week te laat en 2 weken te vroeg, dus geen touw aan vast te knopen. Mijn zusje (zelfde moeder) kwam 1 week te vroeg. Haar kinderen kwamen wel allemaal 2-3 weken te vroeg. Als er al een soort logica in zit is dat er dus regelmatig kinderen voor de UD geboren worden in onze familie. Maar ja, dat is heel normaal, aangezien alles binnen -3 tot + 2 weken normaal is.
Ik was drie weken te vroeg. Dochter was drie dagen te vroeg, zoon is ingeleid geweest na de geplande datum. Dus nee, het zegt niks ..
Ik ben zelf met 36 weken geboren, 6 pond en 50 cm. En mijn dochter is geboren met 40+6 en woog 3650 gram en was 52/53 cm... Nu 29+3 zwanger van onze zoon dus wanneer die geboren wordt weet ik nog niet (banner klopt niet helemaal)
Ik ben zelf 3 weken te vroeg geboren maar mijn dochter kwam 10 dagen te laat. Dus wil niks zeggen denk ik
Ik denk niet dat dat vaak zo is. Toevallig hier wel. Mijn moeder is alle keren (3) bevallen in week 38. Ik ben van mijn 2 kinderen ook bevallen in week 38. De 3e is even afwachtten maar ook deze verwachtten ze in week 38. Hier is het toevallig wel steeds zo geweest.
Het lijkt hier wel een klein beetje op de termijnen bij mijn moeder. Mijn zus, zusje en ik waren 1,5, 2,5 en 3,5 weken te vroeg, mijn broertje 4 dagen te laat. Hier kwam oudste zoon met 40 weken, jongste zoon met 40.4 en dochter met 39.4
Mijn moeder is geboren met 32 weken, ik ben geboren met 36 weken en mijn meisjes zijn geboren met 39 weken. Volgens mij zegt het niet zoveel
Ik kwam zelf met 34 weken. Mijn oudste met 36 weken, de middelste en jongste met 41 weken. Volgens mij is er echt medisch gezien geen enkel verband
Ik ben zelf een ruim maand te vroeg geboren, maar de oudste zat met 40 weken nog heerlijk. Die werd geboren met 40+3, maar had er nog langer kunnen zitten. Ik hoop dat zijn broertje er iig niet nog langer over doet.