Wachten op de bevalling..wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamadee, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadee

mamadee Actief lid

10 jun 2009
    119
    0
    0
    overheid
    Noord Brabant
    Hallo dames,

vandaag ben ik 39 weken zwanger en zit echt te wachten op de bevalling.
    Zit al een aantal weken thuis ivm BI, slaap slecht door jeuk en onrustige benen en zit er wel doorheen nu.
    Tijdens mijn laatste controle met 38 weken probeerde de gyn me te strippen (bood ze zelf aan) maar dit ging nog niet omdat mijn baarmoedermond nog te ver naar achteren lag.
    Nu hoef ik pas weer met 39w5d op controle.

Zijn hier nog meer dames die ook het wachten zat zijn? iemand tips wat ik nog kan doen de laatste dagen voor de bevalling of wat bemoedigende ervaringen waarbij de bevalling alsnog spontaan op gang kwam voor de 40 weken?

Dit is overigens mijn tweede zwangerschap, eerste werd een keizersnede met 41 wkn.

2. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Ik zit vandaag ook precies op 39 weken... Ben er nu ook wel klaar mee... Gisteren op controle geweest...helaas wou mijn verloskundige nog niet strippen... Dus we wachten nog maar even af...

3. mamadee

mamadee Actief lid

10 jun 2009
    119
    0
    0
    overheid
    Noord Brabant
    Hoi Frederike80,

ja ik hoor dat de ene verloskundige echt pas wilt strippen na 40 weken en de ander vindt het geen probleem om het eerder te doen.

Ik weet dat het een fabel is maar bij mijn eerste zwangerschap hadden we bitter lemon gehaald en kwam de bevalling vlak daarna op gang. Misschien toeval maar ik ga toch maar weer een poging wagen denk ik.

Bij hoeveel weken ben jij eerder bevallen?

4. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ik ga ook mee wachten... Baarmoedermond half verstreken en klein beetje ontsluiting. Helaas zegt dat niets. Hier ben ik t ook beu aan het raken! Ook bi welke rustig was maar nu weer opspeelt. Kleine ligt vast in mijn bekken en drukt volgens mij een zenuw klem waardoor ik zon steken in mijn lies heb! Echt gemeen pijntje. Vannacht voor de verandering weer es niet geslapen.
    Wachten duurt lang.... ;)

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Ik ben gisteren ook aan de bitter lemon gegaan haha...zoooo vies maar wie weet ;)...

Bij mijn eerste ben ik wel vlak daarna bevallen...toeval? ;)

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Die steken in mijn lies heb ik ook... Een schoudertje op een zenuw waarschijnlijk... Zo gemeen!!

Hier ligt ze ook erg diep en vast... Bloeddruk begon iets te stijgen...vruchtwater werd wat minder...allemaal positief ;)

7. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Same here, vruchtwater ook minder, ligt ontzettend diep, wel wat 'voorpret' gaande alleen verzet t naar mijn idee geen werk!
    Hoop dat we gauw mogen bevallen!!

8. Gizziemo

Gizziemo Lid

22 sep 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook aan het wachten !

Vandaag 39+4
    Gister slijmprop verloren.

Vandaag afspraak bij vk ( was eigenlijk gister maar ze had een spoedgeval )

Benieuwd of ze me iets kan vertellen,
    Lees hier veel over dat dames al weten of baarmoedermond al aan verweken is of zelfs al paar cm ontsluiting hebben enzo.. Dus zal straks eens vragen word ook wel nieuwschierig nu!!!

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niet meer wachten. Heel vervelend maar een zwangerschap duurt 40 weken.
    En maximaal 42 weken.

Gewoon je dingen doen en gewoon niet afwachten.

Ik heb misschien makkelijk praten na 2 kids maar als ik iets geleerd heb is het niet te wachten. Je kind komt als het er klaarvoor is. De een is dat met 37 weken de ander met 42 weken. De tijd gaat sneller als je bezig blijft. Ga lekker een dag zwemmen of uit eten of terrasje pakken.

10. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    @ gizziemo, spannend!! Hoop dat er al wat gebeurd is voor je. Ik ben na t verliezen van de prop snel aan de gang gegaan bij de eerste!! Hoop voor jou dat t de aanzet is! Hou ons op de hoogte!!

Ik heb dinsdag pas weer een afspraak, lijkt zooo ver weg! Hoop dat ik t niet haal ;) ondertussen gebeurd en hier maar niets op heeeel soms n ongi kramp en wat harde buiken na. Maar die heb ik al zo lang, die heb ik amper in de gaten.

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    @ edelweiss, tis ook niet zo dat ik op de bank de minuten weg kijk hoor :D ben gewoon erg nieuwsgierig en door wat andere dingen het beu. Maar heb afleiding genoeg hoor! Agenda is nog elke dag goed gevuld! Zoiezo n dreumes om voor te zorgen en leuke dingen mee te doen! Dus zo extreem wachten is het niet.
    Maar door de gezonde spanning denk je er tuurlijk aan wanneer t zou kunnen gebeuren... Dat maakt t ergens ook wel heel speciaal en bijzonder vind ik :D
    En wat je zegt, t komt vanzelf, daar kan ik me (ondanks t beu zijn) nog altijd in vinden hoor ;) liefst alles natuurlijk op zijn/haar moment!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hahaha weet het hoor mijn jongste was dus met 42 weken pas klaar.;)

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat leuk, een topic vol lotgenoten!

Vandaag 39 weken zwanger. Kleine ligt heel diep in mijn bekken. Ik heb wat voorweeën en veel harde buiken vooral 's-avonds. Vruchtwater neemt wat af, wat even aanleiding was tot paniek. Tja, ik woon in Noord-Amerika he... Gelukkig laat de kleine steeds zien dat zij het fantastisch maakt, en bovendien heb ik nog genoeg vruchtwater over, dus de boel is hier gelukkig weer gekalmeerd. Toch hoop ik dat ik beval voordat men volgende week weer een echo wil maken en misschien weer wat minimaals vindt om over te panieken.

Ik heb ook wat bekkenklachten en in verband met mijn heupen slaap ik meestal maar een uurtje of 3 à 4 achter elkaar. Ik slaap dus in meerdere etappes, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Ik kom uiteindelijk wel aan mijn rust!

Ik wil nog niet vaginaal onderzocht of gestript worden. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam en dat van mijn dochter doet wat het doet, op momenten die voor ons ideaal zijn. Daar hoef ik (of de VK :D) niet met mijn neus bovenop te staan.

Intussen ga ik gewoon verder met mijn -tegenwoordig vrij rustige- leventje; ik doe eens een dutje, ik speel eens een computerspelletje, ik kook eens wat vooruit en vries in, ik draai eens een wasje... Alles rustig aan, maar wel bezig blijven, anders ga ik echt zitten wachten en dan kan het zijn dat ik gefrustreerd raak.

Mijn nieuwste project is trouwens het maken van schaapjes: Shauns PomPom Parade - Campaign for Wool
    Ik kan er niets aan doen, ik vind ze zo schattig! :D Misschien een idee voor andere wachtenden?

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier nog 1! Zaterdag 40 weken maar de kleine meid heeft er nog geen zin in!
    Best grappig, als je bedenkt dat ik vanaf de 16 weken baarmoedermond metingen gehad heb om vroeggeboorte in de gate te houden (veel harde buiken, afwijkende vorm baarmoeder en bij mijn eerste dochter met 27 weken aan de weeenremmers gelegen).

Hier wel een eind datum in zicht, volgende week vrijdag, als ze er dan nog niet is wordt ze met een keizersnede gehaald (eerste dochter lag in stuit dus is ook keizersnede geweest. Daarom geen inleiding).

Ik begin me ook te vervelen maar probeer wel een beetje bezig te blijven, anders duren de dagen zoooo lang ;)

15. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Mijn dochter was rond de 40wk 'klaar' :D ben benieuwd wat deze gaat doen.
    Ben wel echt helemaal ingesteld op 42wk trouwens. Als ukkie zich nu meld moet ik 2 weken weg gaan strepen en afbellen haha.
    Hoewel ik nu steeds meer in m'n coconnetje kruip! Dus of t zo erg is??

@ Raket, wat n verschil per land dan he! Hier heb ik geen echo gehad ivm vruchtwater. Ukkie beweegt nog super vrij rond dus lekker met rust laten zeiden ze hier... Ben t er mee eens!
    M'n gevoel zegt dat alles prima gaat daar binnen in die buik, dus daar vertrouw ik op. Rest laat ik aan de profs over!

16. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Hier ook nr 3 maar toch "zit ik te wachten"...deze zwangerschap is lichamelijk toch wel de zwaarste...en heb ook gewoon zin in de bevalling en wil nu wel eens weten wie er in mijn buik woont...mijn kinderen worden ook steeds nieuwsgieriger

Iedere avond rond 10 uur wordt mijn buikbewonertje heel druk en dat doet best zeer ;)...lijkt me heerlijk om straks weer een beetje mijn lijf terug te hebben...

17. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Hallo dames,

Ook ik ben in afwachting van wanneer het gaat beginnen, nu 40 weken + 1 dag.
    Hopelijk begint alles voordat ik gestript ga worden (40 weken + 6 dagen) en ik naar de gyneacoloog moet (41 weken). Heel veel geluk en sterkte met het wachten op de kleine en als het zover is met de bevalling natuurlijk ;)

18. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    Leuk topic! Ben ook vandaag 39 weken!
    Afgelopen dinsdag bij de vk geweest. Ivm BI en slapeloze nachten bood zij aan om te kijken of ze me al kon strippen, prima! Maar ik moest er niet teveel van verwachten gezien het termijn en 1e zwangerschap. Toen voelde ze dat de baarmoedermond al helemaal verweekt was en ik had al 1cm dus ze heeft me gestript! Kwam meteen wat bloed en slijm mee dus was een goed teken!
    Ik helemaal zenuwachtig natuurlijk! Geen oog dicht gedaan. Weet wel dat ik niet teveel moest verwachten maar je hoopt toch!
    Helaas niet doorgezet! Wel vanochtend mijn slijmprop verloren en af en toe krampjes dus het heeft voor mijn gevoel wel iets gedaan.
    Heb ook het gevoel dat ik beter loop nu, het gevoel dat de druk een beetje van mijn bekkenbodem is, wel fijn dus!

Maar ben wel ontzettend nieuwsgierig wanneer ons mannetje zich aandient! Bij elk krampje denk ik; jaa kom op, zet door haha!

Wel leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat! Allemaal succes!

19. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ben zondag ook 39 weken, laat ons kleintje maar komen ;)
    Ik word sowieso 14 juni ingeleid dus maximaal nog 2 weken en 1 dag.
    Maar als ik het voor het zeggen had...... Hoe leuk het getrappel ook is.
    Ben zo benieuwd naar ons kereltje :D
    Hebben jullie ook al een uiterste datum of is dat als jullie 42 weken zijn?

20. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ik heb geen uiterste datum. Nou ja, 42wk dan als uiterste natuurlijk!
    Wat is dan de reden voor in te leiden bij je Larissa? Als ik zo vrij mag zijn... Of is dat gewoon standaard rond 41wk bij jullie?
    Want daar zit ook veel verschil in zeg... Per regio, of vk... De een stript wanneer t kan en er vraag naar is, de ander doet t pas met 41wk. Zo ook met inleiden lees ik hier zo nu en dan.
    Ik kom dan dus uit de 'afwacht' regio :p

Deel Deze Pagina