ons kindje ligt in een onvolkomen stuit. keizersnede waarschijnlijk komt dit mede omdat het nog een flink kindje is. (misschien ook vanwege bekkeninstabiliteit??) nu is mijn vraag aan jullie; .. wie heeft dit ook gehad en bij hoeveel weken is de keizersnede gepland? kindje is al ingedaald dus mij lijkt het dat het niet tot de 40 wkn gewacht zal worden of toch???
Ik denk zelf zo rond de 38 weken dan... Niet uit ervaring, maar heb het wel meer gehoord van mensen om me heen en dan rond die termijn!
Ligt aan het beleid in het ziekenhuis... hier worden keizersnede gepland vanaf 39. Tenzij er natuurlijk belangrijke medische redenen zijn waarom een kind eerder moet komen. Hoe langer ze blijven zitten hoe beter eigenlijk.
hoi ik heb een keizersnede gehad met 38 weken dwarsligging en lang kindje 3762 gram (zwangerschapsdiabetes) spinnekop
Ik heb een geplande keizersnede gehad met precies 40 weken, op de uitgerekende datum (ook onvolkomen stuit, liet zich niet draaien). Volgens mij is het normaal om met 39 weken een keizersnede te plannen. Wij hebben voor de uitgerekende datum gekozen omdat het kindje dan geheel voldragen zou zijn én we spraken met de gynaecoloog af: dient de kleine zich eerder aan, dan wordt gewoon dán de keizersnede uitgevoerd.
Wilde net idd zeggen dat ze een geplande keizersnede om een stuitligging liefst zo dicht mogelijk tegen de 40 weken doen, zoals bij SuLa (hoi trouwens!! moest ff kijken ) Om een andere reden liefst vanaf 38 weken, hier bij 38+3.
De reden is dat hoe eerder het kind gehaald wordt deze meer kans heeft om langer in couveuse te moeten. De longen zijn toch nog verder ontwikkeld wat weer beter is. Ik stond ook wat verbaasd, maar dat vertelde mijn gyn. Hier is het protocol gewijzigd in 2006 bij mn dochter met week 38 gepland en nu week 39.