Help! Vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samantha20, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samantha20

17 sep 2006
    15
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje en omdat ik de vk pas over een half uur kan terug bellen hoop ik hier nog snel een antwoord te krijgen. Gister ben ik gestript (41 weken) en sinds vannacht 4 uur heb ik onregelmatige weeën. Nu zat ik vanochtend op het toilet en dacht dat ik klaar was, dus wou papier pakken en toen viel er een plonsje in het toilet. Het was niet veel en omdat ik stortbakblokken gebruik (hoe stom nu!) kon ik niet zien wat voor kleur het had. Het gebeurde terwijl ik er geen controle over had. Nu weet ik dus niet of het urine was of vruchtwater. Ik dacht altijd dat het daarna dan door moest druppelen en dat gebeurde niet, maar nu zei mn moeder dat het mn vliezen wel eens konden zijn. Heeft iemand een idee. Vind het ook zo stom als de vk straks zou komen en het bleek gewoon urine ofzo te zijn. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Samantha

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    probeer ff met een bekertje onder je. en dan op je handen te blazen. als er dan nog wat uit komt zal het wel vruchtwater zijn dan kan je het opvangen. als het zo'n klein plonsje was dan is er echt nog wel meer.. dus dan merk je het met bewegingen op staan.. draaien etc.

succes!

3. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hoe is het nu? blijft het komen of is het gestopt?
    op je hand blazen en kijken of er nog meer uit komt.
    En anders de vk bellen he.
    Succes in ieder geval! :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd even op je vuist blazen en een bakje eronder houden....
    Urine lijkt me sterk meid ik denk dat er een scheurtje zit in je vliezen ofzo...
    Succes hoe is het nu?

5. Samantha20

17 sep 2006
    15
    0
    0
    Ik heb op mn hand geblazen en er komt niks, dus is dan dus geen vruchtwater? Nou ben blij dat ik dat nu weet zou zo stom zijn als ze komt en het blijkt idd niet zo te zijn haha. Bedankt voor de snelle reactie!

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja blijf proberen want wat was het anders he......
    Hard blazen meid....en laat het de vk wel weten....

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    het kan altijd en het is nooit stom. je bent echt niet de eerste waarbij het gebeurt...
    maar kan ook door dat je kantelde misschien het laatste btje urine geweest zijn. je blaas licht nu toch anders door alle druk.

maar gewoon zeggen ze kijkt wel hoor!
    tis heel normaal.

8. Samantha20

17 sep 2006
    15
    0
    0
    Heb nog even extra extra hard geblazen, maar nog niks! Nou zal haar met een minuut of 10 toch even bellen anders denkt ze ook waarom belt ze niet meer terug. Even kijken wat ze zal zeggen. Ze moet vanuit een andere plaats komen vandaar dat ik het rot zou vinden als ze voor niks komt.

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi, de verloskundige vindt het heus niet gek hoor. Als je 41 weken bent, komt ze vast liever een keertje te vaak dan dat je haar niet laat komen terwijl het wel moet. Ik zou dus bij onzekerheid gewoon bellen.

10. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Als het vruchtwater is merk je het snel genoeg hoor. Dan is je ondergoed zo weer nat.

Kan inderdaad een laatste beetje urine zijn. Ik moet daar nu (41+2) ook mijn bekken voor kantelen of gaan staan, anders is de blaas niet leeg.

11. Samantha20

17 sep 2006
    15
    0
    0
    Nou heb de vk gebeld en idd als je vliezen zijn gebroken zou je constant wat vocht moeten verliezen en dat is niet het geval bij mij. Nu dan maar afwachten of de weeën doorzetten en hopen dat ik alsnog vandaag ga bevallen.

Bedankt voor de reacties!
    Groetjes Samantha

12. Alita

Alita Niet meer actief

hmm nou vindt ik wel een vreemd antwoord, je kunt ook scheutjes verliezen toch?

Maar houhet maar inde gaten, ik zou niet meer in bad gaan of zoiets voor als het wel je vliezen waren...

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoe is het nu met je? Inmiddels al aan het beavllen?

ik had met 35weken ineens een plons water in mn broek... was tien minuten ervoor net naar de wc geweest.
    Dus ik de vk gebeld en die zei dat ik ene kraamverband in moest doen en als dat binen een uur tot anderhalf uur doorweekt zou zijn, dat het dan vruchtwater was. Dit bleek gelukkig niet het geval. Zij zei dat het nog wel urine kon zijn en dat ukkie net ff dat laaste beetje eruti geschopt kon hebben of dat het kliervocht was.

Mijn vliezen braken net 40+1 toen ik net in mn bed wilde stappen. Had het hele bed waterproof gemaakt en zal je net zien: knoei ik er net naast ;)

xxx

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hoe is het er nu mee?

bij alyssa braken mn vliezen in bed maar het was niet heel veel en het bleef in het begin ook niet druppen.

de tip van kraamverband indoen is idd een hele goede want zo kan je ook gelijk zien of het vruchtwater helder is.

liefs doris

15. 4days

4days Niet meer actief

Same here ja. Mn vliezen waren bovenaan gebroken en de baby was al flink diep ingedaald, dus ik verloor 1 plonsje vruchtwater en daarna bijna niets meer.

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik heb zo'n voorgevoel dat dez dame (aan het) bevallen is:d

succes meid

17. Alita

Alita Niet meer actief

ik ben benieuwd!!:D

Deel Deze Pagina