Hoi, shit, een aambei. Vandaag heb ik Sperti gel gekocht. Heeft dat bij iemand gewerkt? En wie had ook al iets nog voor de bevalling begon? Werd het door het persen erger? Omdat ik al over de 41 weken zit, weet ik zeker dat ik binnen een paar dagen ga bevallen. Goedschiks of kwaadschiks. Doe ik er goed aan voor die tijd alles in het werk te stellen om er snel vanaf te komen?
O nee, sperti moet je helemaal niet aan beginnen! Dat maakt het er echt niet beter op. Je moet de huisarts even bellen en vragen naar een receptje voor "TriAnal". Dat werkt echt als een trein. En tja.... die bevalling..... bij mij is het toen inderdaad nog erger geworden dan dat het al was. Er komt natuurlijk ook zoveel druk op je onderkant te staan, dat voorkom je bijna niet. Maar even smeren met de TriAnal en ik was er zo weer vanaf (dus ook erg handig om alvast in huis te hebben)
Curanol is ook een aanrader! (alleen op recept) Mag je de zalf uitwendig gebruiken en tabletten innemen. Werkt ook als een trein!
Oja, Curanol had ik na de bevalling van de verloskundige gekregen. Maar zelf had ik meer baat bij TriAnal. Ach ja, dat verschilt wellicht per persoon. Maar ik zou in ieder geval iets op recept halen, want die aambeizalf van de drogist is rommel!
ik vond de sperti zetpillen een heeeeerlijke verlichting werkte super en veel minder geklieder sperti gel werkte hier niet zijn zo bij de drogist te halen
Bedankt voor jullie reacties dames. Ik heb meteen de ha toch maar even gebeld. Maar die zegt dat ik er op zo korte termijn eigenlijk weinig aan kan doen. De kans bestaat dat de aambei knapt tijdens de bevalling, maar dat is dan niet anders. Grrr. Toch die sperti dan maar een blijven gebruiken voor de verlichting.
Hier gelukkig nog geen persoonlijke ervaring met aambeien... hopelijk houden we dat zo maar de Curanol kun je dacht ik zo kopen bij de apotheek hoor! Schijnt goed spul te zijn. Ook goed, zonder veel bijwerkingen... Theranal (is dus iets anders als Trianal) ook vrij verkrijgbaar, pijnstillend en trekt de aambeien samen waardoor ze sneller verdwijnen. Verkrijgbaar in creme en zetpil en beide zijn ook inwendig te gebruiken. Trianal zal best goed werken, maar zolang je zwanger bent beter niet te gebruiken omdat er corticosteroiden inzitten (de zogenaamde hormoonzalf, berucht om de bijwerkingen..) Oh ja, en sperti, wij adviseren t niet echt. Niet bewezen werkzaam en onnodig duur vergeleken met andere middeltjes. Vergeet ook niet om aan vezels en veel drinken te denken. Als je ontlastig zacht is zal je minder aambeien krijgen en genezen ze ook sneller omdat je minder hoeft te persen bij 'nummer 2'. Helaas geldt dat niet voor de bevalling Sterkte
Ja, weet het. De oorzaak van het probleem is ook al weggenomen. Die stoelgang weet ik wel in bedrijf te houden. Normaal zou ik ook rustig afwachten, maar met de bevalling in aantocht is het anders. Het wordt mijn tweede, dus hopelijk inderdaad minder persen.
och bleh, die stomme aambeien ook altijd. Ik heb er nu ook al eentje, gelukkig kan ik die nog terugduwen tijdens t douchen..(sorry bah) Maar ik denk dat ie na de bevalling wel weer enorm aanwezig zal zijn. Ik kreeg vorige keer ook super zalf mee vanuit t ziekenhuis. Dikke wk smeren en weg aambei, dus mocht deze nou erger worden dan haal ik die zalf weer.. moet wel op recept. Succes en ben heel benieuwd hoe het zal verlopen tijdens t persen. Misschien valt t idd allemaal mee omdat t nr 2 is..
Niks aan te doen... Zorg dat je iets hebt dat nu het ongemak voor je verlicht (jeuk, pijn). Na de bevalling zie je wel weer verder - dan kun je er effectief korte metten mee maken.
Ook ik heb hele pijnlijke gehad. Sperti werkte bij mij absoluut niets. Hemoclin is zeer verkoelend! Ik kreeg tegen de pijn lidocaïnezalf en dat werkte het beste. Curanol kun je via internet bestellen. Er is één apotheek in nederland die het maakt. Succes
volgens mij zit er in de zetpillen van sperti ook lidocaine. ik had enorme pijnlijke (ook geknapt.. en toen kreeg ik zo'n zetpil. en de pijn was binnen 10 minuten weg.
Lidocaine zalf van het ziekenhuis werkt inderdaad erg goed. Verder willen ze weinig eraan doen in verband met de aanstaande bevalling en ja de HA zei ook al dat de aambeien na de bevalling nog erger kunnen terugkomen, maar dan zijn er natuurlijk een heleboel dingen aan te doen: zetpillen, zalfjes, tabletten, elastiekjes, insnijden, noem maar op! Ik heb me er maar bij neergelegd dat er nu weinig aan te doen is...
curanol kun je zonder recept krijgen (spreek uit ervaring) en heeft echt heel snel effect... ik had heel erg last van een aambei en heb na 2 dagen smeren er geen pijn meer aan gehad en binnen een week was die zo goed als weg!