hallo allemaal. mijn eerste bevalling bracht veel stress en pijn met zich mee en dat wil ik nu anders. ik heb een stukje gelezen over hypno birth en ik ben daar eigenlijk wel nieuwschierig naar. even op you tube naar wat filmpjes gekeken en dat wil ik ook kunnen? zijn er hier soms ook vrouwen die deze cursus hebben gevolgd en at zijn jullie ervaringen en weet iemand of die cursus ook in gelderland wordt gegeven ik kan alleen maar iemand vinden in zwolle. beetje ver weg.. ik ben benieuwd
hier wat linkjes van youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RA1G6yW0Ecw&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LRUxqyzk9EE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=ehHMkLO_XAE
hi, ben er ook nieuwsgierig naar. Je kunt ook het boek (incl cd) bestellen bij bol.com voor ik dacht 20 euro ofzo. Is wel in het engels. veel plezier!
oja goed idee, die cursus is namelijk niet mormaal duur. misschien zelf eerst maar eens kijken wat het is..
Hoi, Ik ben er zelf te laat begonnen met het zoeken naar een cursus. Lijkt mij erg interessant om dit te doen. Mijn eerste bevalling ging redelijk vlot maar toch bleek ik één van die vrouwen te zijn die het (blijkbaar) erg leuk vindt om tijdens de bevalling de hele boel bij mekaar de schreeuwen. Ik schaam me dood hiervoor! Het boek heb ik al in huis gehaald. Helaas zat de dichtsbijzijnde cursus zat vol dus heb ik een alternatief gevonden: www.hypnotherapie.nu. Tot nu toe 2 sessies gehad en de therapeut is ontzettend aardig. Ze leert mij hoe ik het beste moet ontspannen tijdens de bevalling. Ik hoop dat het helpt.
Hoi, Ik heb zelf het boek ook gelezen en doe nu af en toe oefening 1 van de cd.. met het gevolg dat ik in slaap val haha Dus ik ontspan me wel door die cd Ik heb een discman gekocht en die neem ik mee naar het ziekenhuis wanneer ik ga bevallen.. Of het dan ook aanslaat? Geen flauw idee, maar ik weet dat ik beter op mn ademhaling moet letten, vorige keer deed ik dit namelijk niet en ging het helemaal mis.. Dus ben blij dat ik het boek heb gelezen, cursus leek mij juist niets
is het boek engels talig? of heb je ook een ned versie? is het een dik of dun boek, moeilijk of makkelijk.
is het boek engels talig? of heb je ook een ned versie? is het een dik of dun boek, moeilijk of makkelijk. ik geloof dat de dvd er ook bij zit, of niet?
Ik heb zelf nooit een cursus gedaan omdat ik daar geen behoefte aan heb maar ik kan me ook niet voorstellen hoe je kunt leren te ontspannen tijdens een bevalling? Dat je bepaalde ademhalingstechnieken kunt leren dat snap ik maar hoe kun je leren om met de pijn van een bevalling om te gaan?
Ja dat snap ik maar dan nog kun je je toch niet op die pijn voorbereiden?! Lijkt mij niet iig... Maar ieder z'n ding!
Ik heb het boek en de cd helemaal doorlopen en ja meiden het helpt weldegelijk om het enigsinds dragelijk te houden in de zin door sterk op je ademhaling te consentreren lig je in je eigen trans voel je de pijn wel maar ervaar je het zeker niet als ondregelijk. Mijn bevalling heeft 60 uur geduurt van het moment van vliezen breken tot het moment van het uit mij trekken van de mooie baby via een keizer snee. Ik heb 21 uur volop weeen gehad en pas na ongeveer 16 uur was ik zo moe en kon ik me ook niet meer consentreen op de ademhaling juist doordat ik een infuus met weeopwekker had gekregen daar is niets tegen op ge wassen hoor. Dus ja ook zonder de cusus die iid belachelijk duur is kan je het dus wat mij ook heel erg heeft geholpen dat ik in de zelfde periode van het lezen en oefenen met het boek ik ben gaan luisteren naar rustgevende geluiden waardoor ik dan weer makelijker en dieper in de meditatie staat kwam. Nou geluk met een hopelijk natuurlijke hypnobirth
check die filmpjes maar eens! dankzij yogaoefeningen die ik had geleerd kon ik er goed mee omgaan todat ik ineens naar het ziekenhuis moest van mijn vk en daar raakte ik van in de war en raakte mijn concentratie kwijt waardoor alles angstig, heftig werd en zo pijnlijk... ik geloof dat het dus kan. maar als je een een diepe concentratie zit of je leert jezelf hoe je daarin gemakkelijk terecht kunt komen dan kun je pijn accepteren ipv ertegen vechten. je hebt wel pijn , maar je kunt er beter mee omgaan
Meiden, een positieve ervaring Ik heb de eerste 5 uur niet eens doorgehad dat ik weeen had, haha dacht dat het voorweeen waren. De hypnobirthing cd en de ademhaling heeft zn werk gedaan! Zelfs in de fase dat de ontsluiting steeds sneller ging hielp de cd nog erg goed!! Uiteindelijk schoot ik even weer in de stress, maar door een zuster die ook enigszins de ademhalingstechnieken van hypno birthing kende kwam ik weer in het ritme! Ik heb echt een topbevalling gehad, en mn man is helemaal trots dat ik ht zonder pijnbestrijding heb gedaan!!
juffie2008, gefeliciteerd met jullie dochter en hartstikke goed om te lezen dat je met deze techniek een goede bevalling hebt gehad! Mag je inderdaad best trots op zijn dat je het zonder pijnbestrijding hebt kunnen doen! Zo wil ik het ook het liefst! Ben nu ook dagelijks de cd aan het luisteren en val, net als jij, bijna in slaap! Die stem van die vrouw ook..haha..zo kalmerend. Ik ben zo benieuwd of ik het straks allemaal kan toepassen!
juffie: echt super dat je nu een fijne ervaring hebt (vergeleken bij je vorige bevalling) gefeliciteerd met je meisje! iefie:"is de cd en het boek in het engels? jij bent er ook bijna... ik ben benieuw hoe jij het gaat ervaren! ik ga hem denk ik ook bestellen!
lalamanon, ik heb hem hier liggen als je geintteesseerd ben moet je maar ff PBEN mag voor 10 euro weg
Ik heb geen hypnobirthing gedaan, maar een 'gewone' zwangerschapscursus en had ook echt zo m'n bedenkingen bij het nut ervan (deed het meer om andere zwangeren te leren kennen), maar ik heb echt heel erg veel gehad aan de ademhalingsoefeningen tijdens de bevalling! Bij mij werkte het vooral als afleiding, doordat ik me zo concentreerde op de ademhaling tijdens een wee, ging die wee voor mijn gevoel wat sneller voorbij (deed nog steeds verrotte zeer hoor, maar als ik tijdens sommige weeën niet de oefeningen deed, omdat ik in gesprek was met de vk of zo, dan was het veeeeeel erger).