Hallo, Ons kindje wordt in januari met een geplande keizersnede gehaald, bij wie gaat dit ook in januari gebeuren? Onze eerste is na bijna 30 uur uiteindelijk met een keizersnede geboren, ze woog 4245 gram, ook dit kindje is aan de grote kant en de gyn. gaf aan dat de kans klein is dat het een gewone bevalling zou gaan worden en daarom hebben we nu maar voor een gepande gekozen. Wel een gek idee hoor, dat we straks gewoon s'ochtends even onder de douche gaan en dan richting het ziekenhuis en dan een paar uur later is je kindje er...... of ukkie moet er anders over denken en nog voor de geplande datum komen natuurlijk.
Klinkt een beetje als mijn verhaal 3 jaar geleden. Na 26 uur met keizersnede bevallen van mijn 1e zoon, 2e ook met geplande keizersnede... wat heerlijk! Ik probeer nu zwanger te raken van de 3e en dan wordt het weer een geplande keizersnede. Vreemd hé, dat aftellen naar een 'echte' datum?
ik heb volgende week een geplande keizersnede woensdag 28.12.2011 ik ben bang onze eerste kindje met keizersnede geboren
Moooie datum, onze dochter wordt 28 december 3 jaar. De keizersnede bij onze dochter 3 jaar geleden is mij erg meegevallen, maar dat was dus na 30 uur en volop weeen, dan vind je alles goed als je kindje maar wordt gehaald. Ik vind het ook spannend hoor, dat is niet gek natuurlijk. Ik ben alleen niet bang, misschien komt dat op de ochtend dat het gaat gebeuren. Kun je precies aangeven waar je bang voor bent? ik zie nog het meest op tegen de catheter!, ik ga vragen of ze die willen plaatsen na de verdoving/ruggeprik. Ik heb nu 2x een ruggeprik gehad en van beide niets gemerkt dus daar ga ik nu ook maar vanuit. Heb jij ook een tijd gekregen hoe laat jullie kindje wordt gehaald? wij niet, alleen dat het in de middag wordt.
was jullie kindje dan ook te groot voor jouw bekken? en was de 2e ook weer groot? of was het om een andere reden? Ja na 2 kz is de 3e zowiezo een kz, maar goed dan moet ik mijn man nog zien over te halen voor een derde wat zijn jouw ervaringen met de geplande kz? kreeg jij de catheter op de afdeling of op de OK?
Hier krijg ik in januari ook mijn geplande ks. De vorige keer ook gepland en toen kreeg ik de catheter op de ok na de ruggeprik Ik vind het een maf idee idd naar het zh om je kind te laten halen. Ik hoop stiekem dat het zelf iets eerder wil komen dan is het nog een beetje een verrassing. Weet de datum nu al weken, dus voor mijn gevoel ben ik al eeuwen aan het aftellen..
ik krijg 4 januari mijn geplande keizersnee. wel gek inderdaad, zoals het nu lijkt moet ik me melden om kwart voor 8 en staat de ks gepland tussen 10 en 12 uur, dus niet heel lang wachten! de avond ervoor brengen wij ons zoontje al weg, dus kunnen we in alle rust naar het ziekenhuis. de vorige keer is het na een inleiding uiteindelijk een ks geworden, vandaar nu een geplande.
Ja, m'n eerste daalde niet in.. ook niet na 26 uur weeën, weeënopwekkers en verschillende houdingen Ontsluiting bleef steken op 8 cm. Toen keizersnede gedaan. Tijdens de 2e zwangerschap werd de groei van de beeb goed in de gaten gehouden. Met 37 weken moest ik voor groeiecho en op controle bij de gyn, deze melde toen dat het weer een grote baby ging worden en dat het zeer onwaarschijnlijk was dat ik normaal zou kunnen bevallen, zijn voorstel was... geplande keizersnede. Je wilt niet weten hoe blij ik hiermee was. Meteen een datum gepland voor de week erop. Ik moest me melden om 9 uur. Daarna kreeg ik een bed toegewezen en een operatiehemd aan. Ik kreeg op de kraamafdeling ook al een catheter en een infuus. Vond ik wel prettig, rustig op een kamertje waar de verpleegkundige er al de tijd voor nam. Toen er een telefoontje van de ok kwam dat ik mocht komen was ik er dus verder al klaar voor. Op de ok alleen nog ruggenprik. Ik vond het wel heel bijzonder om de keizersnede bij volle bewustzijn mee te maken. De eerste keer was ik toch behoorlijk uitgeput na al die weeën en hoewel ik toen ook met een ruggenprik ben bevallen had ik toen toch meer het gevoel dat het een beetje aan me voorbij ging allemaal. De 2e keer was ik me meer bewust van al de toeters en bellen eromheen. En wat betreft een 3e kindje, ik heb ook heel wat moeite moeten doen om mijn man over te halen
bij eerste spoedkeizersnede en nu 37 weken zwanger van nr 2 en gevraagd om een keizersnede maar doen zenietomdat ik bij dochter 1 toch 4 cm onsluiting had, heb zelf idee dat bekkken te smal zijn hoe zijn ze bij jullie er achter gekomen dat bekken te smal zijnn? en waar wordt op gebasseerd een geplande keizersnede?
hai hier ook een geplande keizersnede in de tweede week van januari. De eerste was een spoedkeizersnede na dat de bevalling niet doorzette tijdens de persweeen. Kindje lag in stuit en was 34 weken. Nu weer kindje in stuit en de kans groot dat het uitmondt in KS dus hebben we deze week de datum geprikt. Vind het zo raar. ZIe niet op tegen de KS maar vooral het stukje erna.. hoe snel zie ik haar.. hoe lang lig je in het ziekenhuis met een kindje dat het goed doet.. hoe gaat mijn oudste van 2 jaar het ervaren. Vind die katether ook niet zo super.. maar vond de keizersnede opzich vorige keer erg meevallen kon al vrij snel veel zelf. Alleen de naweeen wat een HEL.. We gaan het maar gewoon weer ervaren en hoop stiekem dat ze even iets eerder komt.. mis ook dat verassingseffect van o nu worden we weer papa en mama spannend. Iedereen veel succes!
Onze eerste was groot, in de papieren stond discongruentie, dus dat mijn bekken te smal was voor een 8,5 ponder. dit kindje wordt gezien de groeiecho's ook dik 8 pond. onze verloskundige heeft ons een gyn geadviseerd die zich ook met de psychische kant bezig houdt, bij hem zou een geplande makkelijker te bespreken zijn. we hoefden het niet eens te bespreken, hij stelde het zo goed als zelf al voor. ik mocht het gerust zelf proberen maar de kans op een gewone bevalling zou erg klein zijn. Ik kijk vooral op na de dagen na de OK, het heel weinig zien van onze dochter! lijkt me vreselijk! Ik hoop dat ik op een 1 persoonskamer mag liggen, de vorige keer kwamen er soms 2 vrouwen per dag naast mij liggen die 2 uurtjes later weer waren vertrokken, dat vond ik echt niet leuk.
Sanna: das niet leuk dan steeds andere mensen op de kamer. Hier is juist het beleid dat het kind als het kan bij de moeder moet blijven vanwege de band.
Ja hier ook hoor, ik bedoel onze 3-jarige dochter die is dan 4 dagen bij mijn ouders, ik ga er vanuit dat ze elke dag wel even langs komt maar toch, ik ga haar ook vreselijk missen. Ik heb vrijdag een gesprek op de afdeling en ga vragen hoe het zit met steeds andere patienten naast mij op de kamer, als het vol is dan snap ik het ook wel hoor, maar als het nu rustig op de afdeling is.......
Ja ik zou het ook navragen. Hier kon ik de vorige keer aangeven dat ik een eenpersoonskamer wilde, indien die vrij was dan he. En gelukkig was dat zo
Hoi meiden Het is januari, onze maand dat de beebjes geboren gaan worden Ben benieuwd wanneer jullie beebjes gehaald worden
meiden die de keizersnee binnenkort krijgen, heel veel suc6 en ik hoop dat er snel beebjes gehaald worden.
Hier vanmorgen bij internist geweest bloeddruk.meten en.bijzonderheden doorspreken..stelde niks voor. Nu af tellen TOT volgende week. Ze belln hier 2 dagen van te voren hoe laat ik de keizersnede krijg. Ben opzich erg relaxed onder maar mis toch t spontane v de komst v de bevalling Iedereen succes.. en o ja ze zeiden dat ik waarschijnlijk max. 4 dagen in het ZH lig.
Zo zie je maar dat ze in elk zh anders te werk gaan. Hier moet je 4-5 dgn blijven en ik weet nu al hoelaat de ks is, mocht er niks tussen komen dan he En 1 dag voor de ks moeten we naar de afdeling voor een opnamegesprek en worden er nog controles enzo gedaan.