Op dit moment ben ik bijna 30 weken zwanger van onze 2e meid. Onze dochter van 7 is geboren dmv een keizersnee in het Sophia Kinderziekenhuis. Nu was ik gisteren bij de VK en die vertelde mij dat ik vanaf 36 weken de controles krijgt in het ZH, dit was/is mij bekend. Nou gaf gisteren de VK aan of ik al had nagedacht over de bevalling. Of ik al had nagedacht wat voor bevalling ik zou willen, ze bedoelde hiermee, een natuurlijke bevalling of weer een keizersnee. Ik vroeg aan de VK of ik een keus had, ja zegt ze. Volgens mijn VK schijn ik nu te mogen "kiezen" tussen een natuurlijk bevalling of een keizersnee. Nu is mijn vraag, klopt het wat de VK zegt?? Wie heeft dit ook eens meegemaakt en is ook in het Sophia Kinderziekenhuis bevallen? Groetjes Chantal
Ik ga met 34 weken al naar de gyn over. Maar het ligt aan de reden van de eerdere ks of je een keuze hebt. Ik kreeg een spoedks omdat mijn zoons hoofd te groot was voor mijn bekken. Dit beebje heeft een wat klein hoofdje dus moet ik het eerst natuurlijk proberen. Ik mag dus niet kiezen voor een ks.
Volgende week heb ik na mijn 20 weken echo een afspraak bij de gyn om de overdracht en komende bevalling te bespreken. Bij de uitslag van de 12weken echo gaf ze al aan dat er kritisch naar de vorige bevalling gekeken gaat worden. Ik vind het best spannend tot dat moment ging ik er gewoon vanuit dat ik bij36 weken zou worden overgedragen aan de gyn totdat de bevalling zou starten of ikopnieuw zou worden ingeleid. Volgende week weet ik dus meer. Wel vreemd is dat ik bij de verloskundige moest vragen wie het initiatief tot die afspraak zou nemen. Ik krijg het idee dat als ik die gyn niet gesproken had voor de uitslag en ik er bij de verloskundige geen vrgen over had gesteld dit gesprek pas bij 36 weken zou hebben plaatsgevonden.
vind wel heel raar dat de vk dit zegt. weet niet waarom jij vorige keer ks heb gehad maar ik had placenta voorde baarmoeder mond en kwamen ze met 34 weken achter en 37 weken 3 dagen werd ze gehaald. ben 2 weken geledoen bij de gyn geweest om het hierover te hebben maar ik mag absoluut niet kiezen.en moet gewoon bevallen als er geen andere problemen komen zoals stuit enz..
Normaal gesproken als je bij de 1e een KS hebt gehad zonder verdere complicaties mag je inderdaad kiezen wat voor bevalling je bij de 2e wilt. Je kunt natuurlijk bevallen, dit moet echter wel in het ziekenhuis omdat de mogelijkheid bestaat dat het vlies gaat scheuren op de plek van het litteken (KS 1e kindje). Wanneer er veel complicaties zijn geweest of je nu een dwarsligger hebt, dan heb je geen keus. Maar ip heb je nu bij de 2e gewoon keus, maar moet je wel bevallen in ziekenhuis.
Ik heb vorig jaar oktober een keizersnee gehad i.v.m. Stuitligging, maar ik mag nu echt niet kiezen! Ik moet het gewoon op de natuurlijke manier proberen, mits dit natuurlijk ook een stuitligging wordt...
ik mag ook echt niet kiezen ik wou het zelf wel omdat ik het een eng idee vond over het scheuren van de littekens en dergeleijke. maar dit mocht echt niet als er geen andere complicaties waren. maar als dit ook net als sommige dingen per ziekenhuis gyn verschilt vind ik het niet kunnen.
Scheelt echt per ziekenhuis hoor, ik mag niet kiezen! Als beeb gemiddeld blijft groeien en ligt netjes met hoofd beneden moet ik het gewoon natuurlijk proberen! Dit wil ik zelf gelukkig ook, lijkt me niks, herstellen van een ks met ook nog een peuterpuber in huis.
Ik mocht ook niet kiezen ondanks dat ik na 5 maanden na de keizersnede al weer zwanger was en ik weer een groot kind verwachtte. De tweede is met 3 uur persweeen en een knip en vacuumverlossing geboren. Ze woog 4625 gram. Geen problemen met het litteken gehad ondanks dat het nog vrij "vers" was.
Mijn zoontje is pas 2 maanden en wij denken voorlopig niet eens na over een tweede maar de gyn heeft niets gezegd over de optie van een ks bij de tweede. Hij heeft alleen verteld dat een volgende baby op de natuurlijke manier geboren mag worden (als het niet ook in een stuit ligt). Hoe krom het voor iemand anders ook mag klinken, maar de keus hebben lijkt mij best fijn... Het grote nadeel aan de ks vind ik namelijk het risico voor een eventueel volgende kind.
door alle complicaties aan het eind van mijn zwangerschap en tijdens de bevalling heb ik bij een volgende zwangerschap volgens de gynaecoloog waarschijnlijk helemaal geen keus en zal het weer een ks worden. mag ook meteen vanaf het begin in het zkh onder controle. ze willen het liefste allemaal vaginale bevallingen, mee alfa het te.gevaarlijk is of niet gaat, dan,gaat het niet.
Mijn dochtertje was een sterrenkijker/kruinligging. Ze lag dus anders, heb het wel geprobeerd (12,5uur) maar uiteindelijk is het toch een KS geworden, omdat ze niet verder het geboortekanaal inging. Mijn vk zei dat er weer de kans bestaat, iets groter dan normaal, dat prinsesje nr 2 ook een sterrenkijkertje zal zijn. Het enige wat ik kan doe is afwachten.
Ik ben dan nog niet zwanger van een tweede ... maar weet wel dat mijn tweede als er geen aanleiding is wel op de natuurlijke manier te wereld zou moeten komen maar dan wel ziekenhuis bevalling ... maar mochten we weer stuitligging hebben dan word het wel een ks . zoals bij mijn eerste bevalling zeiden ze heel leuk hij is goed ingedaald 20 uur aan de weeenwekkers gelegen omdat we wegens complicatie met 37 weken ingeleid moesten worden ... heb je dus eindelijk 10 cm ontsluiting ... komen ze er achter dat hij in een stuit lag en toen wisten ze ook waarom zijn conditie zo slecht was continu .. dus moest toen meteen een spoedkeizersnee ... ik wou dat ik voor tweede ook mog zeggen keizersnee maar heelaas dat mag niet enkel wanneer nodig is .... succes dames met de bevalling ...
Ik mag wel kiezen,de gyn heeft me bij 12 weken al de vraag gesteld. Vorige 2 in stuit maar heb aangegeven dat ik eerst wil wachten hoe ze ligt. Denk dat het per gyn en ziekenhuis verschilt, vriendin kreeg na een moeilijke bevalling ook spoed ks en mochtbijde 2de voor een ks kiezen terwijl natuurlijk ook een optie was
Ik denk dat het A afhangt van de reden van de eerste ks, en B van het ziekenhuis/gyn Na dat ik 22 uur met mijn eeste ben bezig geweest en dat uiteindelijlk een ks werd, was bij mij duidelijk dat het bij de 2e anders moest gaan. Mijn gyn heeft, nadat ik alles verteld had over de 1e alleen maar gevraagd, wat wil je. en daarbij bedoelde ze (volgens mij) heel breed, wat waren mijn wensen. Had echt eht idee, dat asl ik een ks wilde dat het kon, maar dat ze me vooral uitnodigde om na te denken wat er anders moest gaan. Ze stimuleerde mij ook om een bevalplan te maken. Ben uiteindelijk ingeleid met 41,2 en dat is, toen mijn zoons hartje ging dippen, alsnog een ks geworden. Maar nu al na 7 uur, ook omdat ik opdat moment pas 5 cm had, en het dus niet súper traag ging, maar ook niet super vlot (en dat wsa 1 van de voorwaarde voor een vaginale bevalling) Dus bij een evt. derde heb ik geen keuze meer..
Mijn eerste was ook een keizersnede, en de 2de en 3de beiden natuurlijke bevalling, in het ziekenhuis. 2de keer weeën opgewekt dmv infuus met 43 weken en 2 dagen $) en de 3de met 40 weken en 1 dag gestript en toen spontaan begonnen. (gestript ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging) Dat je na een keizersnede in het ziekenhuis moet bevallen, is natuurlijk heel goed, en ze houden alles ook heel goed in de gaten (ivm openscheuren litteken) Maar zelf kunnen kiezen dat je een keizersnede wilt, terwijl daar geen reden toe is, vind ik ronduit belachelijk. Het is een hele operatie, en een lang herstel. Wat is er mis met een natuurlijke bevalling als dit gewoon kan. Ik zou nooit zomaar voor een keizersnede kiezen. Narcose/ruggeprik is allemaal niet zomaar iets. Gewoon natuurlijk bevallen als het kan. En ondanks dat ik het een hele klus vond, zou ik het morgen zo weer doen, wat een mooie ervaring