Hoi dames, Ik ben mijn geboorteplan aan het opstellen en daarin wil ik ook graag mijn voorkeur voor pijnbestrijding opnemen. Ik heb een poll gemaakt om eens te kijken waar het meeste voor gekozen wordt. Mocht je absoluut geen pijnbestrijding willen/gewild hebben, dan hoef je deze poll niet in te vullen! Bedankt!
Mijn voorkeur was geen pijnbestrijding Heb uiteindelijk een prik in de been gehad op verzoek van de gynaecoloog voor hij over wilde gaan op keizersnede. Ik ben uoteindelijl van die prik 1,5 uur zo stoned als een garnaal geweest en het deed helemaal niets voor de ontsluiting en ze hebben daarna toch de keizersnede uitgevoerd. Met een ruggeprik die ik echt wel pijnlijk vond en nog 3 dagen pijn van heb gehad in mijn rug.
Hier wilde ik t ook niet! En ook niet gehad en ben er ook blij om! Bij de tweede had ik natuurlijk weinig keus! Hihi
Helaas alle keren met nvo in het zieknhuis beland met weeopwerkers en daardoor ook een ruggeprik nodig had. In alle gevallen stond hij lag genoeg om nog redelijk te kunnen bewegen en persweeen goed te voelen en daarna ook snel weer naar huis te kunnen. Bovendien lijf e mentaal scherp en je kunt bij een lange bevalling heel even bijtanken, zodat je genoeg energie overhoud voor de persfase en je eerste ontmoeting met de kleine. Ik hoop het dit keer niet nodig te hebben, maar als het nodig is, dan weer een ruggeprik.
Ik heb 2 paracetamol genomen bij de eerste. De bevalling ging zo snel, geen tijd voor pijnbestrijding (ook niet nodig).
Geen pijnbestrijding gewild en ging ook niet, omdat het zo snel ging. Als ik iets zou kiezen, dan géén ruggenprik, lijkt me doodeng. Hopelijk ook deze keer zonder pijnbestrijding. Ik zou het ook jammer vinden als ik HET moment 'stoned' meemaak.
Ik wilde eigenlijk absoluut geen pijnbestrijding, maar toen ik buik- been- en rugweeen tegelijk kreeg kon ik me niet meer ontspannen en heb ik een pompje remifentanil gekregen... Héérlijk! Ik voelde de weeen maar de ergste pijn was weg en ik kon ontspannen! Ik heb daarna ook een ruggenprik gehad, maar die werkte niet.. Heb nog gevraagd of ik zo'n pompje niet mee mocht nemen naar huis maar helaas hahaha
ik wilde eerst geen ruggeprik, maar na 4 uur persweeen wegpuffen gekozen voor 2spuiten, die had ik beter niet kunnen nemen want ging er zo ontzettend van hallucineren.. uiteindelijk hebben ze me lichtelijk gedwongen tot een ruggeprik omdat het waarschijnlijk toch een keizersnede zou worden.. Wat was dat een bevrijding had ik veel eerder moeten doen.. En uiteindelijk op de ok hoefde ze hem alleen bij te spuiten.. Ik heb nog steeds ontzettend veel spijt van die spuiten want daardoor heb ik echt hele gaten in me herinnering.. Zo weet ik bijvoorbeeld niet meer wanneer ik hem voor het eerst vasthad..
Dit zou ik geschreven kunnen hebben haha! Ik vond het remifentalil pompje ook heerlijk en wilde het ook mee naar huis nemen!
Ik heb 1x zonder gedaan en 1x met pethidine. Dat tweede wil ik niet meer. Als ik zou mogen kiezen zou het weer zonder zijn, en anders remifentanil of idd lachgas.
Zelf geen pijnbestrijding gehad maar hoor fijne verhalen over het pompje. Een ruggenprik lijkt me doodeng, ook omdat de kleine dan een verhoogde kans heeft op koorts en dus direct antibio toegediend krijgt (en in het ziekenhuis moet blijven). Ook kunnen je persweëen te zwak zijn. Dit heeft een vriendin van me gehad: pijnloze ontsluiting, wel twee uur zwoegen met persen. Zij zei: nooit meer. Bij de volgende geen pijnbestrijding nodig gehad. Haar idee na deze twee bevallingen was dat ze bij de eerste alleen de pijnbestrijding nodig had omdat ze mentaal er heel anders in zat. Had ze de pijn meer kunnen accepteren dan was de pijnbestrijding niet nodig geweest. Maar goed, makkelijk praten natuurlijk achteraf ... Heb je geen goede voorlichting gekregen in het ziekenhuis / bij je verloskundige? De meeste ziekenhuizen hebben sites met veel goede info. En bij mijn yoga ook hele goede info over de voors en tegens van pijnbestrijding.
Overigens bij eerste een ruggeprik gehad halverwege de inleiding. Heerlijk vond ik het. Bij de tweede niets gehad, ging veel te snel. Nu achteraf wel prettig om beide meegemaakt te mogen hebben.
ik wilde eigenlijk geen pijnbestrijding.. maar na uren in een weeenstorm gezeten te hebben en nog maar 4 cm ontsluiting, kon ik niet meer. Wat een verademing vond ik toen de ruggeprik. Een volgende x zou ik er ook niet zo moeilijk meer over doen
Soms is het niet anders, alles wat ik van tevoren niet wilde tijdens me bevalling is gebeurd, die katheter was nog wel het minst erge van het hele fiasco..