Hoe was jullie tweede bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door junior1, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hallo dames!!

Nog een paar weekjes en dan mag ik voor de tweede keer aan de bak :) Ik vroeg me even af in hoeverre jullie tweede bevalling verschilde van de eerste.

Ik ben van de eerste in 4,5 uur bevallen, dus ben heel benieuwd naar de tweede keer.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn eerste bevalling heeft 21 uur geduurd. En mn 2de heeft 8 uur geduurd.
    Flink verschil dus. Maar bij de 2de had ik voor de bevalling al 4 cm ontsluiting.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bij de eerste vanaf de eerste goed weeën tot bevallen +- 6uurtjes. (Spontaan)
    Bij de 2de ingeleid en bevallen ik 4 uurtjes vanaf breken vliezen.
    Vanaf echte serieuze weeën tot bevalling maar 1uur;)

En nu zit ik te wachten op nummer 3;) spannend he!!

4. 4MeidenMama

6 aug 2014
    78
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben van de eerste ook in 4,5 uur bevallen en de 2e in 3,5 uur

Mijn 2e bevalling was eigenlijk niet zo goed te vergelijken met de eerste omdat mn 2e een stuitbevalling was..
    wel minder pijnlijke weeen en vlotter dan de eerste..

5. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben beide keren ingeleid. De eerste bevalling duurde 2,5 uur en kwam vanaf de eerste wee in een serieuze weeenstorm.
    De tweede bevalling duurde van het eerste gevoel "hmmm, zou er iets begonnen kunnen zijn?" tot ik onze zoon in mijn armen had 50 minuten.
    Ik vond de tweede bevalling heftiger dan de eerste! Het ging veel te snel. Heb ook veel last van naweeën gehad.

Succes met de bevalling!

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eerste keer een bevalling van 9 uur vanaf gebroken vliezen. Daarvan anderhalf uur geperst.
    Gescheurd en geknipt ivm vacuümpomp.

Tweede duurde vanaf gebroken vliezen 3 uurtjes met een minischeurtje. Hier heb ik 10 minuutjes hoeven persen.
    Wel veel last gehad van naweeën.

Ik vond de tweede ook heftiger dan de eerste net als kiwi.
    omdat het zo snel ging waardoor de weeën heel intens waren en die vreselijke naweeën...

7. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Iedereen dank voor de reacties!

Ik lees echt bij iedereen dat de tweede sneller ging dan de eerste. Ik ben echt zo benieuwd! Gelukkig ga ik er gauw achter komen :)

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Beide keren ingeleid, 1e bevalling 10 uur vanaf serieuze weeën.
    2e bevalling nog geen 3 uur waarvan 5 minuten persen toen was meneertje er al.
    Enige nadeel van zo snel, de na weeën!

9. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    De tweede was 100% makkelijker

10. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Interessante topic... Nu moet ik voorlopig nog ff...

Mijn eerste was er ook in 4,5 uur... En exact op tijd.

Dus hoe zal t gaan met nr 2....

11. Koesje

Koesje Niet meer actief

Eerste 4,5uur en de tweede in vier uur. De tweede was wel een stuk heftiger qua weeën ;)

12. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    1e vanaf moment dat ik doorhad dat ik aan het bevallen was, had toen al 10 cm en persweeen, tot hij geboren is, 1,5 uur. maar dit kwam doordat we nog naar zkh moesten, er nog een infuus in moest en ze nog dachten aan remmen, want hij kwam met 32 weken.

2e vanaf dat het echt begon, 3 kwartier a 1 uur. Begon de bevalling al met 4 cm, mijn lichaam heeft het tegengehouden tot 2e zakje antibiotica aanhing en toen werden de weeen heftiger, toen ze mijn vliezen braken, was hij er een half uur later.

ben benieuwd hoe de 3e gaat.

13. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    De eerste bevalling begon met het breken van de vliezen. Vlak erna weeën. Al met al heeft het 2 uur en 40 minuten geduurd waarvan 35 minuten persen.

De tweede bevalling begon vanuit het niets met een giga weeën storm. Alleen thuis en nog net op tijd mijn man en vk kunnen bellen. Ze was net binnen toen ze het hoofdje al zag en met 2 keer persen was ons meisje geboren. Van begin tot eind 40 minuten geduurd waarvan ik zeker 20 minuten persweeën weg heb zitten puffen.

14. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    De eerste 21 uur vanaf t breken van de vliezen. Maar de weeen begonnen 12 uur later en ik denk dat als ik niet in het ziekenhuis was geweest ik van de eerste weeën niet wakker was geworden. Vanaf de serieuze weeën duurde het 4 uur. 2e bevalling op papier ook 4 uur maar pas het laatste uur of 1,5 vond ik de weeën pittig.

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Oei, als ik dit zo lees moet ik er dus rekening mee houden dat een tweede bevalling meestal nog sneller gaat. Mijn eerste ging al snel en daar had ik achteraf best veel moeite mee. Het ging TE goed voor mijn hersens. Die konden het niet bijbenen. Ik kreeg de kans niet om te 'genieten' van de bevalling.

Hopelijk komt er ooit een tweede hier, dus dan mag ik me wel erg goed gaan voorbereiden op een snelle bevalling ipv een lange zoals ik nu had gedaan.

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kortom, vond de tweede bevalling geweldig haha!

17. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Zal mij benieuwen... Vond 4,5 uur al snel.

18. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    *leest aandachtig mee*
    Ik moet ook bijna voor de 2e keer aan de bak en bij de eerste heb ik er 5 uur over gedaan waarvan bijna een uur persen.

Ben ook zo benieuwd hoe het bij een 2e gaat! Je hoort idd vaker dat een 2e sneller komt dan de 1e

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    De tweede bevalling duurde ook weer meer dan 24 uur, maar vond het een fijne bevalling! Zonder kabels, weeënopwekkers, gyn etc. Alles met de vk, helemaal natuurlijk kunnen doen. Ik teken voor nog zo'n bevalling.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de eerste heeft 18 uur geduurt waarvan 1,5 uur persen en veeeeeel pijn. in het ZH.
    de 2e heeft totaal 4 uur geduurd, waarvan 10 min persen. dit was echt een super bevalling en veel me 100% mee. zou het zo weer over doen. zelfs qua pijn vond ik het meevallen. ondanks dat ik weer volledig uitgescheurd was.

Deel Deze Pagina