Onze kat vecht buiten veel

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Echt 3x per week komt (gecastreerde)meneer thuis met wonden, krasjes happen uit de vacht enzovoort ik hoor onze kat regelmatig vechten buiten het is geloof ik niet 1 speciale kat waar die een hekel aan heeft.
    Binnen houden is ook zo zielig het is een echte buitenkat, iemand andere oplossingen?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Vragen of de buren hun katten binnen willen houden ? :p

Volgens mij valt daar niets aan te doen. Katten verdedigen nou eenmaal hun territorium, dat valt niet af te leren.

Vervelend is het wel. Hier lopen ook wat katten rond en wij hebben nu sinds een paar dagen kittens. Ik ben heel benieuwd hoe zij het gaan doen straks in de grote (boze) wereld.

3. Manque

Manque Niet meer actief

Toch gewoon binnen houden.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    tuin afzetten en binnen houden. je hebt speciale schrikdraadjes voor katten om rond de tuin te zetten. zal die even aan moeten wennen maar dat gaat echt goed komen. een kat hoeft niet de hele buurt te hebben om in rond te lopen.
    niks zieligs aan. ik vind het zieliger dat zo'n beest een paar x per week thuis komt met wonden, ziektes op kan lopen, mishandeld of vergiftigd kan worden of dat je hem binnenkort een keer van de weg kan schrapen omdat hij plat gereden is.
    om nog maar niet over de overlast te praten die zo'n dier in de buurt veroorzaakt. maar dat is offtopic:)
    om bovenstaande redenen hou ik mn katten dus ook op eigen terrein.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met Damay. Onze kat komt ook alleen maar in de tuin.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die schrikdraadjes lijken me wel handig ja ! ga eens opzoek

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Katten horen sowieso nie tlos op straat maar als je kat constant thuiskomt vol wondjes lijkt t me toch echt beter en veiliger als ie binnen of in een afgeschermde tuin zit.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens! :)

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Eens. Zou eens hetzelfde moeten met mijn honden. Voordeur open zetten en roepen dat ze maar moeten thuis komen als ze zin hebben.......:D

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kattenschrikdraad.nl, daar hebben wij het vandaan. Werkt als een tierelier! Zelfs nu we na de verhouwing van onze tuin vorig jaar het stroom er nog niet op hebben gezet, weten de katten dat ze niet over de schutting kunnen.
    Alleen hebben we nu met het warme weer een kier van zo'n 4 cm tussen onze (wat oudere) schutting waarachter een parkeerplaats ligt en daar lopen weleens katten die ruzie maken met onze 2 katten. Dus af en toe horen we weer een ruzie en gaat er een glas water over alle katten en is het weer gesust. Manlief roept al een paar dagen dat ie een plankje eraan gaat maken...;)

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

:( Nee, dieren horen allemaal in afgezette gebieden te leven en wee je gebeente dat ze zich buiten het terrein begeven. Lekker ophokken! ;)

@ TS Katten verdedigen hun territorium, daar kun je niets aan doen. Of je moet de tuin zo kunnen inrichten dat hij niet weg kan komen.

12. mumija

mumija Niet meer actief

Als jou kat gewend is om op pad te gaan, zal het niet mee gaan vallen om hem ineens op een vierkante meter rond te laten lopen.
    Tenminste mijn ervaring. Ik heb een boerderijkater opgevangen (inmiddels 7 jaar geleden) en die houd ik echt niet meer alleen binnen hoor. Ik heb al jaren heel mijn tuin afgeschermd, er staan klimpalen, hokjes, mandjes, een stukje zand voor de behoeften, ook kattenbakken, maar die kater werd knettergek en wil gewoon weg. Ik laat hem 's avonds zo rond deze tijd buiten en blijf dan op tot hij weer naar binnen komt.
    Mijn andere katjes vinden hun poezenparadijs geweldig, maar die zijn ook vanaf kitten af aan zo gewend.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    katten zijn HUISdieren. je hoort ze dan ook lekker bij je thuis te houden. vind het zo'n raar iets dat mensen het tegenwoordig maar vanzelfsprekend vinden dat ze hun kat zo naar buiten kunnen gooien en ook vinden dat dit zo hoort.
    heel vreemd. en egoistisch. egoistisch naar je omgeving, waar de kat overlast bezorgt en egoistisch naar je kat toe. je hebt als baasje verplichtingen en 1 daarvan is dat je ervoor zorgt dat je kat niks over komt. dat kan je niet als je hem naar buiten dondert.
    ze vechten en krijgen verwondingen, ziektes, lopen weg, gekken die ze doden of verwonden of ze worden aan of plat gereden. maar he, hij heeft dan iig wel een goed leven gehad door buiten te kunnen lopen he;)

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nou mijn kat is een stuk gelukkiger als die buiten is geweest hoor. En ik heb em nooit naar buiten gegooit, hij wilde zelf naar buiten toe en op een gegeven moment konden wij em niet meer tegen houden, de deur gaat open en hij vliegt langs je heen.
    Toevallig weet ik wel wat mijn kat 9 van de 10 keer uitvoerd en waar die uithangt. Dat is namelijk IN onze auto of onder onze auto. Hij loopt alleen 's nachts buiten.

Ot; Ts weet je zeker dat jou kat vecht? Het kan ook zijn dat een andere kat het op die van jou voorzien heeft.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Euh..... De kat wordt al eeuwen naar buiten 'gegooid' hoor, dus dat is niet van tegenwoordig. Dieren horen, net als mensen, niet ten alle tijden binnen te zitten. Overigens krijgen niet alleen zogenaamde huisdieren verwondingen van vechten en worden niet alleen platgereden. Heel veel eenden, hazen, egels, vogels worden ook platgewalst door auto's. Maar misschien moeten die ook maar allemaal in een kooi.En laat ik over de rest maar niet uitwijden, want dat gaat het hele onderwerp van het topic compleet voorbij. Maar bedankt voor je reactie, ik heb er hartelijk om gelachen.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Hahaha ik lach mee :)
    Van welk dier stamt de kat ook al weer af....

Ons oudje is helaas overleden, nu nog een poesje hier.
    Die zou totáál gek worden als we haar "lekker" binnen houden. Geen leven hebben..

17. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nou ja, katten zijn geen huisdieren. Wij mensen vinden dat dat huisdieren zijn. Overigens dat geldt voor een hele hoop dieren....;)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113

Inderdaad dieren horen in hun natuurlijke omgeving, helaas vergeten we even dat een woonwijk NIET hun natuurlijke omgeving is.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn hond zou ook t liefste de hele dag rondzwerven en achter katten aan gaan. Zou een fijn vooruitzicht zijn alle dieren gewoon losgooien. En over overlast voor anderen nog maar te zwijgen..

20. Manque

Manque Niet meer actief

Dit.
    En als je het zo 'natuurlijk' wil laten verlopen, ga je je kat ook niet (bij)voeden, chippen, laten inenten, borstelen, knuffelen, over een pluchen poezenkasteel heen draperen etc. Het is een huisdier als men dat uitkomt en het is ineens een dier met een natuur als het uitkomt.

Mensen halen die dieren en masse in huis en staan toe dat ze door wijken rondzwerven, in tuinen kakken, lawaaierige territoriumgevechten houden, houten tuinstellen kapot krabben etc. En dat moet ik maar accepteren, want 'dat is de natuur van het beestje'. Onzin, want dat beest heeft nog maar een halfslachtige natuur, de rest heb je eruit geknuffeld. En bovendien zouden die dieren wel lekker ergens anders gaan wonen als ze de keus hadden en niet in de doorsnee vinexwijk. Daar wonen ze omdat mensen ze zo gezellig vinden voor een paar uur per dag en omdat die katten door cultivering niks anders kennen.

Deel Deze Pagina