Hypo allerene voeding kruidvat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kleintje88, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #1 kleintje88, 26 jan 2010
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
    Wie van jullie heeft ervaring met de hypo allergene (extra care 1 ) voeding van de kruidvat?
    Ik heb de etiketten van Nutrilon en Kruidvat vergeleken en zie weinig verschil....

Dus wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb t gebruikt!
    Niets mis mee....ben alleen nu over op de standaard.
    Maar dat heeft niets met de voeding opzicht te maken.
    O en dan de standaard van de kruidvat.

Maar de voeding stinkt wel en de scheetjes die ze er van kunnen laten, wordt je ook niet vrolijk van;)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar ja zal dat ook niet zo zijn bij een ander merk voeding? ;)
    Mag ik overigens vragen waarom je eerst hypo allergeen hebt gebruikt en daarna over bent gegaan op gewone? (lees dat je kleintje 3 maanden is?)

4. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    ik gebruik deze voeding ook, ben er heel tevreden mee. In het sophia hebben ze mij deze voeding zelfs aangeraden, aangezien er precies hetzelfde inzit als in duurdere merken. Er zijn namelijk via de overheid richtlijnen voor wat er in moet zitten, als dit niet klopt mag het niet eens verkocht worden, je kunt het gewoon veilig geven..

5. augustus

augustus Niet meer actief

Niks mis mee, Ik heb het altijd voor Rosalie gebruikt. Op aanraden van de verpleegster in het ziekenhuis.

6. MvN

MvN Niet meer actief

Nou hier een dame die de hypo vna de kv erg vies vind! Ze dronk daar echt slecht mee, overgestapt naar hypo nutrilon en ze drinkt gewoon 800cc ipv 550 per dag.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Kleintje, ja w.s stinken de scheetjes ook van andere merken.
    Mijn schoonzus geeft haar kleintje omneo(nutrilon) en die klaagt daar ook over.
    De reden waarom ik over ben gestapt...ik gaf t uit voorzorg.
    Mijn man heeft n.l hooikoorts en ik eczeem. Mijn dochter heeft t ook gebruikt tot 6mnd.
    Maar Tim blijkt dus nu al eczeem te hebben, zit aan een puffer vanwege rs. En ineens was ik t zat! Dacht bij mezelf; als ie allergisch is, dan is ie t toch wel...daar helpt h.a vast helemaal niets voor. T is overigens niet eens bewezen dat je dan dingen voorkomt.
    Want zoals ik al zei, mijn dochter heeft t ook gekregen, heeft ook eczeem en puffer gebruikt.

Dus dat is de reden dat ik ben overgestapt ;)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn dochter krijgt het ook. Overgestapt van nutrilon ha. Geen problemen ondervonden en de helft voordeliger!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die scheetjes zijn puur persoonlijk. Het poeder ruikt net als Nutricia naar te lang gekookte bloemkool.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Heb je dat wel met je arts overlegd?
    Het kn namelijk ook heel goed dat de HA niet hypoallergeen genoeg is en je kind minder last heeft met pepti of nutramigen.

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De h.a heeft er niets over gezegd, ik had zelf in eerste instantie niet door dat t eczeem was!
    Kwam voor iets anders en zij zag t...hij heeft t n.l boven op zijn bolletje en haargrens. Ik dacht dat t berg was..suffe ik haha
    Maar kan het dan weleens navragen idd

12. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik de extra care ook van de kruitvat nadat ik was gestopt met bv ben ik hier mee begonnen en prima voeding hoor mijn kleine meid doet het er prima op en ja de scheetjes kunnen behoorlijk stinken maar ach dat is dan ook alles ze groeit ,poept en plast goed en dat is het belangrijste en het scheelt zo een hoop met de hypo van nutrilon dus ik raad het zeker aan

13. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ga ik er mee beginnen over een poosje. Ik ben Nutramigen gewend bij mijn andere kindje, dus stinkende scheetjes overleef ik ook wel. :D
    Het scheelt iig een hoop geld en ik hoop dat het goed 'werkt'.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had eerst de Nutrilon in huis gehaald maar na een dag twijfelde ik al :p
    Ben toen terug gegaan naar de kruidvat en heb hem omgerolen voor hun eigen merk...
    Ben benieuwd of onze kleine daar strax goed van gaat drinken! Is in ieder geval wel meteen de eerste voeding die ze krijgt (nou ja in het ziekenhuis zal ze misschien ook wel een fles krijgen en dan met nutrilon ofzo?)

Deel Deze Pagina