mn kleine is nu 9 weken. er is ons in eerst instantie HA aangeraden omdat er astma en eczeem in de familie zit. Nu is weer gezegd je kunt overstappen naar standaard en de andere keer weer niet.. omdat hij nogal hongerig is werd ons aangeraden om te mengen met standaard voeding. er werd mij verteld omdat het zo licht verteerbaar is hij sneller kan komen om te willen eten. Ik merk dat hij hier nogal onrustig van wordt op de een of andere manier. Ik ben dus weer over naar volledig HA en hij is weer lekker zichzelf. Maar is het nu echt zo dat kleintjes die HA drinken sneller en meer willen eten? lijkt mij niet zo logisch...
Volgens mij is HA-voeding inderdaad lichter verteerbaar. Maar dat wil niet zeggen dat de kindjes dan perse sneller en meer willen drinken. Ons mannetje krijgt het ook en ik red het goed met gemiddeld 4u tussen de voedingen. Dat was bij ons dochtertje ook zo.
Imre krijgt ook HA. Hij krijgt 5 flessen van 180cc water en 6 schepjes. Hier zitten dan ook 4 scheppen Nutriton bij. Ik heb wel het idee dat hij vooral het 's avonds hier niet genoeg aan heeft. Slaapt dan onrustiger. Ik ga dus nu proberen om over te stappen op gewone voeding. Ga dit wel rustig afbouwen ivm het spugen van Imre. Imre krijgt HA omdat dit licht verteerbaar is, met het idee dat hij dan minder spuugt.
en die groene voeding van friso, de comfort, die is een stuk dikker helpt dat niet tegen het spugen? zelf ben ik niet zo fan van die comfort, was ons aangeraden om alsoverstap naar de standaard comfort te gebruiken nou dat was geen succes kan ik je vertellen
die comfort heb ik gebruikt bij mijn andere dochters ivm moeizaam poepen. Hier zit johannesbroodpitmeel in maar dit is ook Nutriton. Ik ga gewoon proberen af te bouwen, mocht dit niet gaan blijven we hem gewoon die HA geven. Mijn vriend heeft een ziekte aan zijn darmen, ze weten niet wat precies (lijkt op Crohn). Kan ook niet alles verdragen van voeding. Dit maakt het ook iets moeilijker. Daarom gaan we pas beginnen met bijvoeding vanaf 6 maanden en niet eerder.
Jeetje dat is idd even zoeken wat je nu het beste kunt gebruiken. Ik ben inmiddels gestopt met de standaard erbij doen, hij werd er erg onrustig van en uit zijn humeur. heb het 2 weken wel volgehouden, dus 4 scheppen HA en 1 standaard. toen 3 scheppen HA en 2 standaard en toen was hij het zat dus nu weer helemaal over naar HA. I have to say, hij drinkt om de 4 uur 135 cc en dat gaat prima. soms vraagt hij wat meer en dat krijgt hij dan ook maar ik denk dat ik toch bij HA blijf. Als hij wat extra vraagt, maak ik water warm en een heel klein beetje HA erbij. is het nu zo dat je dus pas beginnen met bijvoeding vanaf 6 maanden als je HA gebruikt?
Nee, volgens mij hoeft dat niet mag je gewoon met 4 maanden starten. Alleen wil ik wachten omdat mijn vriend ook niet alles kan verdragen. Imre spuugt nog altijd wel wat, gelukkig geen hele flessen meer. De slabbers en monddoekjes zijn hier niet aan te slepen. Imre krijgt hier al dat wat hij maximaal mag hebben. Mocht van het CB wel wat water geven of rooibosthee. Die rooibosthee vind hij niet te pruimen, maar ja iets anders mag hij nog niet.
jeetje er vervelend is dat zeg. heeft ze er zelf ook last van of merkt ze het nog niet? oh dan gaan we met 4 maanden lekker beginnen met ons dikkertje bij te voeden.
Imre heeft er geen last van denk ik. Als hij spuugt krijg ik daarna een brede lach. Soms als de melk opstoot dan trekt hij een vies gezicht.