Ons zoontje van 11 weken heeft vanaf het begin al heel erg last van krampjes. Toen hij 2 weken oud was zijn we begonnen met sab simplex en we hadden meteen een heel ander kindje. Rond een week of zes begon hij heel erg te spugen en kreeg hij berg op zijn hoofdje en pukkeltjes in zijn gezicht en een soort exzeem op zijn armpjes. We zijn toen overgestapt op Friso Comfort en hierdoor leek het wat beter te gaan maar hij bleef maar spugen. Ik ben vorige week met 'm naar een natuurgeneeskundige geweest. Hieruit bleek dat hij een intollerantie voor koemelk had (geen allergie). Ik ben nu op de voeding van Friso Intensief overgestapt en de berg en droge plekjes in zijn gezicht trekken langzaam weg. Ook spuugt hij geen melk meer maar nu spuugt hij doorzichtige golfjes. Zou het kunnen zijn dat hij reflux heeft en valt dit vaak samen met KMA?
Dat doorzichtige spuug (zuur) komt hier erg bekend voor. Dit deed Seth al vanaf zijn geboorte en nu nog. Hij had er erg veel last van, deed um echt pijn! Hij heeft nu Zantac gekregen en hij geeft nog wel zuur terug, maar hij heeft er weinig last van. Ook hij heeft hij waarschijnlijk een koemelkallergie en dat kan samenhangen. De voeding (nutramigen) daar doet hij het goed op, het teruggeven is erg wisselend. Zo dagen ineens niet of veel minder, dan weer een tijdje heel veel. Heeft jou zoontje ook pijn bij dat teruggeven?
@Makkie nee hij heeft gelukkig geen pijn bij het teruggeven. Sinds ik de andere voeding geef, geeft hij alleen nog doorzichtige golfjes terug. Hij ruikt nu wel minder naar zure melk dan eerst. Ik moet hem wel 2x per dag omkleden omdat z'n kleertjes nat zijn. Ik had gehoopt dat dit ook over zou zijn zodra ik Friso Intensief zou gaan geven. Helaas
Hoi reflux komt vaak voor in combinatie met koemelkallergie... ons zoontje heeft het ook beide.. als je het niet vertrouwd toch even naar de huisarts..wij hebben via de kinderarts speciale voeding Friso allergy care en zantac
Ben vanochtend bij de huisarts geweest en zolang hij goed aankomt wordt er niets aan gedaan. Het enige dat ik kon doen was de voeding aandikken met jbpm. Dat heb ik nu gehaald en nu maar kijken of dat wat is.
hoi, ze hoeven er niet altijd van te spugen..ons zoontje heeft verborgen reflux..het komt wel omhoog maar blijft hangen in zijn keel... dus dan groeien ze wel gewoon goed omdat hij het niet uitspuugt.. wij dikken de voeding ook in met johannesbroodpitmeel.. maar goed ik zou het gewoon in de gaten houden.. huilt hij ook veel? dat deed die van ons wel omdat het maagzuur wat omhoog kwam heel zeer deed..vandaar ook de zantac... gr.
nee, hij huilt gelukkig niet. Het is een tevereden mannetje. Alleen komen er dus de hele dag boogjes melk uit z'n mondje. De wasmachine draait hier overuren. Het is gewoon heel vervelend maar goed het zal ooit toch wel ophouden ...
hier groeide meneertje ook goed, maar had wel een vette koemelkallergie en reflux! wat pascha zegt, vaak komt het omhoog en slikken ze het weer in, hoeven niet perse te spugen. Beebs ruiken dan vaak wel zuur uit hun mond. Alleen verwacht je wel inderdaad dat de kleine dan zou huilen want reflux zonder spugen is best pijnlijk