Hallo, Ik heb een dochter van dik negen weken oud. Ik schat haar nu zo'n 5.5 kilo, morgen gaan we naar het cb. Nu klooien we al een tijdje met de flesvoeding van 's avonds. Overdag gaat het goed, dan komt ze om de 3,5 uur 4 uur, 150 cc 5 schepjes nutrilon pepti. 7:30u 11:30u 15:00u, maar dan komt ze vaak al om 17:30u en daarna al om 19:00u, dan doe ik haar in badje etc, zorgen voor afleiding zodat ik het toch nog een uur of half uur kan rekken, maar dan heeft ze om 19:30 haar flesje op en komt ze weer om 21:00 u. Ik vraag me af of dit honger is ze brult alles bij elkaar hapt naar haar handjes etc, dan geven we haar toch maar de fles, en ze klokt deze ook zomaar leeg. slapen doet ze 's avonds niet pas na 24:00u. Ik heb al geprobeerd om 's avonds de voeding op te hogen vanaf 18:00u maar dat drinkt ze niet op. Is dit nu echt honger? Ze heeft ook reflux en krijgt hier medicatie voor, 's avonds ruikt ze erg zuur uit haar mondje en soms geeft ze echt puur zuur over. Zonder melk, ze krijgt zantac, maar de arts gaf aan als dit niet voldoende is kunnen we overgaan naar omeprazol. Om 23:00 u krijgt ze de laatste fles en drinkt dan maar 60 tot 90 cc en valt dan in slaap. Maar hier zit ook weer weinig tijd tussen. Ik weet het echt niet meer. 2 weken geleden zijn wij begonnen met nutrilon pepti iom het cb. Misschien dat ze toch kma heeft. De reflux klachten leken af te nemen maar zijn weer volop aanwezig. Ze had voor pepti, erg veel last van krampen en kon moeilijk poepen, de ontlasting was kei hard, net harde klei. Ook had ze uitslag in haar gezicht en nek, maar dit is nu allemaal weg. Het kan natuurlijk ook baby acne zijn geweest. Ze heeft nog steeds last van krampen vooral 's avonds, overdag slaapt ze goed, ze poept nu wel makkelijker alleen is het vaak dun met daarna wat breiige ontlasting. Wie kan mij helpen
Als je zegt dat de klachten even minder zijn geweest maar nu weer terug zijn... kan het zijn dat pepti niet sterk genoeg is. Dit heb ik met mijn zoontje ook meegemaakt. eerste week pepti deed hij het super op, daarna terugval en zijn we overgestapt op Nutramigen... Sindsdien doet hij het heel goed, heeft bijna geen krampen meer, betere ontlasting en het opspugen van de melk is ook minder! Qua tijden, tja moeilijk te zeggen of het honger is... en typisch dat ze overdag een netjes ritme heeft, en savonds gaat hamsteren... Daarmee kan ik je helaas niet helpen. Succes ermee, want ik WEET hoe wanhopig je je kan voelen!
Ik zat er ook aan te denken dat pepti niet sterk genoeg is... Honger en reflux lijken wel sterk op elkaar. Let r wel op dat als je een andere "maatregel" neemt dat het even de tijd nodig heeft. (Niet dat je elke 3 dagen wat anders probeert bedoel ik)