Hypo Allergeen voeding ter voorkoming van krentenbaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vica86, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wie kan mij helpen?

Mijn dochter heeft heeeeeeel vaak krentenbaard.
    Nou is dat, naar mijn weten, geen exceem of allergische reactie toch?
    Of valt het toch onder exceem?

Kan het gebruik van hypo allergene voeding hierop de kans verkleinen? Dan start ik bij de volgende met Hypo Allergene voeding. Maar ik weet dus niet of het zin heeft om te proberen. Er zijn verder geen allergieen enzo in de familie.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Krentenbaard is een bacteriële infectie (meestal staphilococcus aureus), die je jammer genoeg meerdere malen kunt krijgen. En de een is er gevoeliger voor dan de ander.
    Het is GEEN eczeem en ook GEEN allergie, al zijn kinderen die eczeem hebben er vaak wel gevoeliger voor.
    Ik zie niet hoe hypoallergene melk hier iets uit kan maken. Weet wel dat ik bij de jongste wat druppeltjes moedermelk er op deed om de korstjes zacht te maken zodat ze makkelijker weg gingen, maar dat lijkt me met kunstvoeding niet zo'n geslaagd idee.

Als je oudste het heeft, wel uit de buurt van de baby en jezelf houden. Babies kunnen er doodziek van worden, en de bacterie kan bij pasbevallen vrouwen voor kraamvrouwenkoorts zorgen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, wat betreft het uit de buurt houden kan dat maar beperkt natuurlijk. Ze heeft het zeker eens per maand. Soms 2 maanden niet dan ineens 2 keer in een maand ofzo.

Mij en mijn vriend heeft ze nog nooit aangestoken dus als wij de handen goed wassen na het spelen met mijn dochter dan moet dat wel goed komen. Verder wonen ze in hetzelfde huis, dus ja... helemaal uit elkaar houden zou onmogelijk zijn.

Ik wist dus niet zeker of het nou bij een exceemsoort zou horen of niet. Nu dat niet het geval is begin ik gewoon met andere voeding.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is ze hiervoor onder behandeling bij een arts? Want vaak terugkerende (of steeds opnieuw de kop opstekende) infecties van dit soort zijn toch wel iets waar je iets aan moet doen, het kan een uiting zijn van iets anders.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee, de huisarts schrijft alleen steeds zalfjes voor... Meer doet hij niet.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou toch eens doorvragen, normaal gesproken moet het met iets als fucidin snel weg zijn, maar het hoort niet zo snel terug te komen. De meeste kinderen hebben het maar een of twee keer in hun leven. Mijn zoon is een pechvogel, hij is er gevoelig voor, maar die heeft het toch ook niet vaker dan iets als 2 keer per jaar. Hij heeft (in het buitenland) wel een keer een AB-kuur ervoor gehad, omdat het niet wegging en hij echt onderzat.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja hun doen er niks aan omdat het met Fucidin echt snel weg is steeds.
    Het lastige is ook dat ze het in haar gezicht heeft (sommige krijgen het op plekken die je kan bedekken) en ik dus heeeeel vaak een oppasprobleem heb.

Deel Deze Pagina