Klopt het dat je pepti niet moet mengen als je overstapt van een andere voeding? Mijn dochter gaat vanavond over en volgens het cb hoeft het niet,maar diegene klonk niet echt zeker van haar zaak!
Mengen heeft geen zin, de werking van pepti is uitsluitend zo als je het puur gebruikt. Je kunt dus in een keer overstappen. groetjes
Ja krampjes krijgen ze dan vaak wel, maar het effect van pepti is 0% als je gaat mengen en het doel van pepti is uiteindelijk geen kma meer, dat betekene dus helaas 1 of 2 weekjes krampen (was hier overigens in een paar dagen voorbij)
De enige reden die ik kan bedenken om pepti te mengen is als je kind het niet drinken wil vanwege de andere smaak. Dan meng je en bouw je langzaam op zodat je kind aan de smaak wennen kan. In andere gevallen kun je gewoon in 1 keer over, dan is de kans dat je wat sneller resultaat ziet ook wat groter.
Je hebt inderdaad kans op krampjes, maar pepti werkt gewoon niet als je het mengt. Wij zijn sinds gister ook over op pepti en mijn zoontje heeft inderdaad vannacht last gehad van krampen. Niet vreselijk hoor, hij huilde er niet om, maar hij heeft zeker 1,5 uur lang naast mij wild met zijn benen liggen trappen (terwijl ik zijn speen in zijn mond hield).