Hypo-allergeen voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Priscill, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    beste verloskundige,

Ik ga van het begin af aan flesvoeding geven. Met de verloskundige hebben we besproken dat er bij ons of onze naaste familie geen allergieen voorkomen. Zij vertelde dat ik gewoon kan starten met standaard voeding. Maar.... ze is erg borstvoedingsgericht, dus ik voel me niet zo gehoord zeg maar.

Overal op internet lees je dat je voor de zekerheid het best de eerste 3 maanden kunt starten met hypo-allergene voeding. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen geven ze ook hypo-allergeen in de eerste fles.

Mijn vraag is dus; kan ik het beste de eerste maanden h.a. voeding geven en daarna overstappen? Zitten hier wel dezelfde voedingsstoffen in als in standaard? Of moet je als je start met h.a. het best daarmee doorgaan tot 6 maanden?

Vriendelijke groeten
    Priscilla

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi priscilla,

ALs er geen allergieen vorokomen in de familie dan kan je inderdaad gewoon starten met de gewone voeding. In ziekenhuizen hebben ze dit ook. Het is niet erg al je kindje in het ziekenhuis het eerste fles hypoallergeen krijgt en thuis gewone voeding. Daar merkt het kindje nog niets van. HEt belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt.

Imke

3. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Bedankt Imke!

En als ik voor mijn eigen idee toch start met hypo-allergeen en na een paar maanden overstap is dat ook niet erg?
    Of maak ik dan misschien juist problemen (krampjes etc.) op gang?

Groetjes
    Priscilla

Deel Deze Pagina