hypo-allergeen

Discussion in 'Voeding' started by sillaah, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    hallo mijn kleintje van 3 weken krijgt nutrilon hypo-allergeen,
    ik heb er verder weinig problemen mee gehad, tot nu 3 dagen lang,
    ze heeft last van krampjes en scheetjes, maar alleen s'nachts !
    ook heeft ze vaak het zuur dat het omhoog komt, en ik vraag mij af of het aan de voeding ligt of niet ?
    ik bedoel kan het dat ze nu pas problemen met die voeding krijgtt of had ze die dan al eerder moeten hebben..

en ik heb gelezen ergens op het forum dat hypo-allergene voeding lichter verteerbaar is als gewone, evy krijgt nu 7 flessen van 135cc en soms komt ze al na 2 uur weer ! ik heb sterk het idee dat de voeding te weinig voldoening geeft ofzo ?

nu las ik iets over johannes broodpitmeel, is dat iets voor haar om in de laatste avondfles te doen ?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Sillaah
    Iman kreeg eerst ook nutrilon hypoallergeen.
    In het begin had ze nergens last van, maar na een week of 3 kreeg ze vreselijke krampjes. Die krampjes werden steeds erger, zo erg dat ze nier meer kon huilen. Iman at om de 2,5 uur en als de krampjes net bijna weg waren dan had ze weer honger en moest ik haar met pijn in mijn hart weer die rotvoeding geven.
    Ik ben toen in 1 keer overgestapt op andere voeding en ik kreeg er binnen 2 flessen een heel ander kind voor terug.
    Blijkbaar lag het dus echt aan de voeding.
    Als je meer wil weten, PB me maar!
    Liefs

3. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn kreeg in het begin ook Nutrilon hypo allergeen maar had ook veel krampjes en spuugde regelmatig. Ook had ie vaak weer snel honger.

Ben toen overgestapt op Friso Comfort en dat werkte erg goed. Die voeding is wat dikker en helpt goed tegen krampjes en spugen en honger. Krampjes zijn niet helemaal weg maar wel minder. En bovendien moeten ze daar toch overheen groeien. Ik ben er iig erg tevreden over. En Fynn natuurlijk ook :D

4. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Jorrit krijgt nu hyppo allergeen van nestle, nan 1.
    Ik ben overgestapt van de borstvoeding.
    Ik heb nu sinds gister johannesbrood pitmeel er door heen omdat Jorrit veel spuugde ( ook aan de borst ).
    Hij is nu verzadigder en spuugt nu ook niet.
    Van echte krampen heeft hij geen last.
    Hij heeft wel minder poepluiers maar dat is normaal geloof ik bij flesvoeding.

Groetjes MB2005.

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik gebruik ook Nestle Nan 1 en ik ben er heel tevreden over.
    Hij heeft weinig krampjes en spuugt ook niet veel.

6. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ilias kon niet goed tegen Nestle Nan hypoallergeen en krijgt nu nutrilon omneo en daar doet hij het heel goed op.
    Sillaah ik zou niet te snel overstappen op andere melk want dan weet je niet waar het aan ligt, het kan namelijk ook zijn dat ze bv te veel lucht hapt tijdens het drinken, te snel drinkt of niet goed boert. Of misschien krijgt ze wel te veel, dat het te veel is voor haar darmen en maagje? Weet je zeker dat ze huilt omdat ze honger heeft, dat het niets anders is? Mischien kun je de tijden wat rekken, 2 uur is best kort toch?
    Ik heb wel eens gehoord dat sommige baby's darmkrampjes krijgen, huilen, dan een flesje krijgen omdat aangenomen wordt dat het huilen vam de honger is, dan juist weer extra last van krampjes krijgen, weer extra gaan huilen, door het huilen ook nog extra lucht happen en zo weer krampjes krijgen enz enz en zo in een vicieuze cirkel terecht komen ;)

7. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

nou ik zal wel overstappen,
    omdat er dus meerdere moeder zijn die overgestapt zijn en
    het toen veel beter ging..
    en dat de krampjes alleen maar erger worden, moet je toch niet aan denken lijkt mij..
    naja je moet zelf doen waar jy je goed bij voelt..
    xx

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ze drinkt niet te snel, ze doet gemiddeld 15 min over een fles, soms 20 min.
    en ik heb die kromme flessen van difrax dus lucht krijgt ze ook niet veel binnen, en ook na elke voeding hou ik haar nog een half uur overeind en boeren doet ze goed !
    ze heeft af en toe eens krampjes en dan zie ik haar met haar benen trekken en rekken ook probeer ik eerst of ze op haar buikje wil liggen, als ze krampjes heeft vind ze dat heerlijk en als ze honger heeft zoekt ze alleen maar borst haha.
    ze maakt het wel goed duidelijk vind ik, ook wil ze geen fopspeen als ze honger heeft en als ze krampjes heeft maar al te graag.
    als ik dus minder in haar fles doe is ze niet tevreden, nu krijgt ze 135cc en die drinkt ze soms helemaal leeg en soms laat ze er een beetje in.
    maar ik maak mij meer zorgen om de nacht, want ze kan dus niet langer als 3 uur doorslapen als die voeding zo licht verteerbaar is, en dus dacht ik als ik nou in de laatste avondfles dat johannesbroodpitmeel doe, mischien heeft ze dan langer genoeg..
    Nu hoorde ik dat het cb dat waarschijnlijk niet geod keurt, waarom weet ik niet, maar zal ik het gewoon maar eens proberen en kijken hoe ze daarop reageert ?

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik denk dat ik het overstappen van voeding eens met het cb ga bespreken, mischien gaat het dan wel veel beter met haar, ik kan het allicht proberen vind ik.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook nutrilon hypo allergeen. Mitchell doet het er goed op en laat 4 uur tussen zijn flesjes. Hij heeft 's avonds wel last van krampjes (en de windjes die de kramp veroorzaken), maar volgens mij heeft 9 van de 10 babies krampjes.

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb gister in de winkel gekeken en zag die nutrilon omneo tegen krampjes en dergelijke, ook die andere voeding voor hongerige baby's..
    dat lijkt me ideaal !
    maar het probleem is dat we hypo-allergeen moeten geven en dat is dat niet toch ?

met de krampjes word het steeds erger helaas..
    gisteren heeft ze de hele dag last gehad ik was ten einde raad, niks kon ik goed doen, ze bleef huilen.. en vanacht ging dat gewoon verder..

is er een hypo-allergene voeding die ook tegen krampjes is ?

12. sweetangel100

Nee helaas niet Sillaah.
    Wij hebben op een gegeven moment moeten afwegen wat we belangrijker vonden, en ik kon het Iman niet langer aandoen om zo'n pijn te hebben...

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ow dat is balen..
    maar goed, dit gaat zo niet langer..
    denken jullie dat het slim is om als eerste een ander merk van hypo-allergene voeding te proberen ?
    en mocht dat niet werken dan over op omneo ?
    tegen de krampjes en het spugen..
    ik ga wel vandaag johannesbroodpitmeel kopen,
    want dat wil ik in de laatste avondfles doen zodat ze er echt genoeg aan heeft..
    en dan vraag ik van de week wel aan het consultatiebureau wat ik met die voeding aan moet, want ik weet het nou niet meer :(

14. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Waarom gebruik je eigenlijk hypo allergeen? Is je kindje echt allergisch of gebruik je dit preventief? Als er nml niet echt een reden voor is zou ik lekker overstappen op andere voeding. En eerlijk gezegd zou ik dan niet Nutrilon Omneo nemen. Fynn reageerde echt niet goed op Nutrilon en ik hoor dat van meer moeders. Ik zou dus Friso Comfort aanraden. Zit johannesbroodpitmeel doorheen en werkt hier goed :D

15. sweetangel100

Jup, ik sluit me helemaal bij Eve aan.
    Ik gaf het preventief, en daarom ook zonder aarzelen overgestapt op FRISO COMFORT.

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    er werd ons echt aangeraden om hypo-allergeen te geven, omdat haar vader en ik meerdere allergieën hebben waaronder lichte astma,eczeem,huisdieren allergie..
    en ze zeiden dat evy dus 80% kans heeft dat ze dat ook krijgt als we geen hypo allergene voeding zouden geven.. :(
    dus nu weet ik niet of dat waar is, maar ik zit er ook niet op te wachten voor haar zelf dat ze astmakrijgt.. :(

17. sweetangel100

Dat was ook de reden waarom Iman die voeding kreeg. Maar goed, ook met die voeding is het niet uitgesloten dat ze het krijgt, en dan moet je nu kijken of je ermee wil doorgaan of niet... Zo was het bij mij toen ook, en je wil t beste voor je kind, maar ik kon het niet meer aanzien met Iman toen :(

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan kreeg ook hyper allergeen.
    Na 2 weken zijn we heel langzaam en voorzichtig overgestapt voor hongerige baby.
    Als daan gegeten had ook last van de darmen en hij bleef eten.
    Nu gaat het allemaal wat makkelijker bij hem en huilt hij ook veel minder.

19. Goh, Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal zit te lezen.

Onze zoon krijgt ook hypoallergeen preventief maar helaas doet ie het er niet goed op. Veel huilen, hongerig, darmkrampen, behoorlijk stinkende windjes laten en vooral niet goed slapen hij is erg onrustig. Hij is nu 4 weken maar houdt zichzelf soms wel 5 uur achtereen wakker hij is zo onrustig met gevolg dat hij oververmoeid raakt.

Het Cb roept maar steeds dat ik zijn voeding moet verhogen. Hij kreeg al 6x120cc, afgelopen dinsdag was ik bij het cb om hem te wegen en hij woog 3910. Ik mijn probleem uitgelegd en mocht de voeding naar 6x135cc verhogen.
    Hij kreeg die 135cc niet eens op hij gaf het gewoon terug maar wel onrustig blijven, huilen en steeds vroeger komen voor voeding. Ik had het idee dat hij niet verzadigd raakte (later kwam ik erachter dat hypoallergeen licht verteerbaar is) Ik 2 dagen later weer het cb gebeld met dit probleem en kreeg te horen dat ik zijn voedingen maar moet verhogen naar 6x150cc Dit vondt ik zo raar want ik deed mijn hele verhaal en hij krijgt het gewoon niet op maar komt wel steeds vroeg voor voeding,huilen, niet slapen etc etc.
    Ben uit mezelf gaan zoeken en heb Nutriton door zijn voedingen gedaan.
    Binnen 12 uur had ik een heel ander kind, een heel tevreden jongetje dat niet meer de hele dag huilt gewoon lekker gaat slapen en geen darmkrampen meer. Maar helaas na 2 dagen begonnen de spuitluiers van de Nutriton en moet ik er helaas mee stoppen. Dit hebben wij gisteravond gedaan.
    Nu vanochtend begon het hele liedje dus opnieuw hij valt weer in zijn oude patroon ik weet nu ook zeker dat alle "problemen" die we met hem hebben komen van de hypoallergene voeding hij raakt er niet verzadigd van en wordt heel ontevreden.
    Wij zitten er over te denken om over te stappen op andere voeding dan maar geen hypoallergeen want dit is niet te doen.

Alleen vindt ik het jammer dat het cb niet naar me luisterd want het blijkt zo te lezen een bekend probleem te zijn en maar tegen mij zeggen verhoog de voedigen maar terwijl ze weten dat hij het niet op krijgt.

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

Even off topic..

Je kunt ook voeding voor krampen mengen met gewoon of hypo allergeen. Hebben wij ook gedaan ivm de spuitluiers. (wij hebben friso normaal en comfort). Werkt hier goed, geen krampen en wel redelijk normale ontlasting!

Share This Page