hypo-allergeen

Discussion in 'Voeding' started by sillaah, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Als er geen allergieen in de familie zitten hoef je geen hypo allergene voeding te gebruiken... Waar is nutriton eigenlijk voor? Ik heb begrepen dat dit tegen het spugen is, maakt dit de voeding ook dikker waardoor ze meer verzadigd zijn?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maar als je de hypoallergene mengt met geen hypoallergene voeding doet dat de werking van de hypoallergene tekort.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja dat is wel weer waar! Ik denk dat je je gewoon moet afvragen of het geven van voeding tegen spugen en krampjes opweegt tegen het stoppen met hypoallergene voeding (en de eventuele gevolgen dat dat kan hebben!)

4. sweetangel100

Jep zo is het maar precies.
    Ik gaf ook preventief hypoallergeen en ben overgestapt naar Friso comfort. Ik vond de krampjes zoooo erg voor Iman, dat ik de pijn op dat moment zwaarder vond wegen dan de gevolgen wat het stoppen met de hypoallergene voeding MISSCHIEN in de toekomst heeft. Want door hypoallergene voeding wordt alleen de kans verkleind op bv allergieen, maar uitsluiten kun je het toch niet.

5. ik geef hypoallergene voeding omdat er allergieen in de familie voorkomen maar ik zie het ook niet zitten om dus met een onrustige baby te zitten die niet meer kan slapen. Hij heeft vandaag de hele dag gehuild en is alleen rustig in je armen.
    Ik denk dus dat ik ook ga overstappen op friso comfort
    maar ik las dat daar ook johannesbroodpitmeel inzit. En dat is nu net waar hij dus de diarree van kreeg of is de samenstelling in de friso comfort beter ofzo? Weet iemand dit?

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen kreeg ook comfort en ging daar idd van aan de spuitluiers. ik heb het gemengd met normale friso, half om half. Dit werkte goed, iets stevigere ontlasting en geen krampjes meer!

Inmiddels ben ik de comfort aan het afbouwen, want het gaat goed!

7. sweetangel100

Ja dat is een 'nadeel', die voeding is ook tegen harde ontlasting en kan idd spuitluiers als gevolg hebben. Je zou het idd kunnen mengen met friso normaal.

8. Ik heb vandaag Friso Extra gehaald en is voor hongerige baby's
    hopen dat hij het daar beter op gaat doen. Want het probleem is eenmaal dat hij hongerig blijft.
    Nu niet hopen dat hij daar erge darmkrampen van gaat krijgen of andere kwaaltjes

Heeft er iemand ervaring met friso Extra?

9. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Sabrina, ik herken je verhaal precies. Ik zou wel oppassen met het geven van niet allergene voeding. Ik zelf zou dat niet zo maar doen. Jasper was precies zo. We zijn van hypoallergene voeding overgegaan naar pepti en van Pepti naar Nutrmigen. Hij doet het daar nu redelijk op.

Ik weet ook niet hoe oud je kindje is maar ze hebben in de eerste maanden ook kans op het ontwikkelen van een allergie.

Succes ermee.

10. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb een zoon van net 2 jaar oud en hij heeft melk allergie (?gehad? We weten niet of hij het nog steeds echt heeft).
    Op een gegeven moment zijn we naar een dietist gegaan omdat hij amper nog wilde eten en niet meer aan de flesvoeding zat.
    Ze had een paar tips. Bij een volgende zwangerschap probiotica producten innemen om de kans op een allergie bij je toekomstige kindje te verminderen was er een van.
    Maar waar ik verrast over was was het volgende.
    Mijn zoon heeft een lichte vorm van melkallergie (gehad). Dus hij kon wel kaas eten en hij kan nu danoontje en taart en al eten.
    Mijn vraag was toen, kan ik het beste alles vermijden met melk erin of juist proberen zijn lichaam eraan te laten wennen door kleine hoeveelheden.
    Er was net een studie afgerond waarin ze geen verband konden aantonen met het innemen van melk en het verergeren of sneller de allergie te overwinnen. (dit geldt trouwens voor alle allergieen).
    Dit vond ik weer raar, want dat betekent weer dat je daarmee de stelling van als je hypoallergeen voeding inneemt dat je dan de minder kans hebt om allergie te ontwikkelen weer ontkracht.
    Ik zal bij mijn volgende baby wel beginnen met bv en bijvoeding hypoallergeen, maar als die daarmee problemen heeft zal ik wel snel overschakelen naar een andere soort voeding denk ik. Vooral ook omdat het preventief is en niet uit noodzaak.

11. Hier ben ik het mee eens en heb ik dus ook gehoord/gelezen
    we hebben het geprobeerd met de hypoallergene voeding helaas lukte het niet en ga ook niet verder "prutten" deze "kennis" heeft ons ook doen besluiten om over te stappen op "gewone" voeding.
    Sinds gistermiddag ben ik ermee begonnen na zijn 2e voeding Friso Extra
    lag hij heerlijk in mijn armen en op een gegeven moment kreeg ik een Big Smile haha, zijn eerste lach. Vanaf dat moment heb ik weer een tevreden mannetje :p Ik ga nog niet te hard juichen en over een week durf ik pas te zeggen hoe hij daadwerkelijk reageert op de Friso maar tot nu toe is hij tevreden ligt heerlijk te slapen zonder problemen.
    En dat is veel waard hoor als mijn zoontje tevreden is kan ik dat ook alleen maar zijn.

12. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    aller eerst krampjes zijn helaas een gegeven bij baby's onder de 3 maanden
    Kailynn krijgt hypo allergene voeding van friso, en dat gaat goed.
    Al krijgt ze maar 1 voeding op een dag de rest drinkt ze uit de borst.

Share This Page