Hoeveel groente/fruit krijgt jullie kleintje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Annet73, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Onze kleine man wordt deze week zes maanden. We zijn inmiddels een paar weken geleden voorzichtig begonnen met introduceren van bijvoeding. Met goed succes, vooral de groente! Dat gaat er echt in als 'koek'. Fruit vindt 'ie ook lekker, maar groente..Jammie!
    Heb alleen geen idee hoeveel hapjes hij mag, en wat normaal is.
    Ben benieuwd hoeveel jullie geven!

2. Es1981

Es1981 Actief lid

Lotte is nu 5 maanden en krijgt 3 ijsblokjes groente, en een heel bakje fruithapje(van die plastic kant en klare bakjes) met een halve liga erdoor verkruimeld, en daarna sabbels ze op de andere helft van de liga
    en dan no 4 flessen 180 met 6 schpjes. Jeetje als ik het zo na lees, best veel.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Finn is nu bijna 6 maanden. Hij eet nog steeds 5 flessen van 200cc. Bij de laatste krijgt hij 3 schepjes nutrix.

Hij eet een kwart potje fruithapje en een half potje groentenhapje.

Maar in overleg met het CB gAAT HIJ VANAF MORGEN 2 A 3 PAPFLESSEN PER DAG KRIJGEN (ROT CAPSLOCK, GRRR) We hopen dat hij dan eindelijk wat minder flessen gaat drinken en we gaan door met het stimuleren van fruit, groente, etc. Want dat heeft hij na een paar happen wel gezien.

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano is nu bijna 5 maanden en hij krijgt 1x per dag een half potje groente wat hij heerlijk vind.
    Verder krijgt hij 4x een fles van 180cc en 1x een fles van 210cc met 3 scheppen nutrix erdoorheen.

liefs, misspuma

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Bedankt, heb ik een beetje een idee.
    Op het cb- bureau wordt ik namelijk echt niet wijzer!
    Het ene moment vind de cb-arts dat ik me strikt moet houden aan de richtlijnen voor allergische kinderen. Het andere moment zegt ze dat ik (na pas 3 weken bijvoeding te geven!) het eten niet meer moet pureren, dat ik de bloemkoolroosjes, sperzieboontjes, worteltjes enz. zo in zn vuistje moet geven en hem zelf moet laten knabbelen.....
    Ze vond het ook geen goed idee dat ik al was begonnen met bijvoeden (kleine man was inmiddels al 5 maanden), terwijl de waarnemend vervanger van anderhalve maand geleden juist had aanbevolen om met 5 maanden te beginnen.
    Nou vraag ik je! Over onduidelijk gesproken!
    Vandaar dat ik nogal wat vragen stel op dit forum, ik hoor soms liever de ervaringen uit de praktijk!

(De reden dat wij onze kleine Friso Preventief Hypoallergene voeding geven is omdat ik na de bevalling een tijdje in het ziekenhuis heb gelegen en daar de normale voeding op was! Een hele nare reden dus!
    Wij zijn in overleg met de cb-arts en de kinderarts na twee weken overgestapt op 'normale' voeding, maar daar reageerde hij niet goed op, vandaar dat wij op verzoek van zowel de cb-arts als de kinderarts weer terug zijn gegaan op de preventief hypollergene voeding, wat overigens sindsdien goed gaat.

De waarnemend cb-arts adviseerde ons toen de baby 4 maanden was om toch met 5 maanden voorzichtig te beginnen met bijvoeden. Zij wist dat de meningen hierover nogal verschilde, maar ze zit al meer dan dertig jaar in het vak.
    Vandaar dat we met vijf maanden voorzichtig zijn begonnen met bijvoeden, en het gaat ontzettend goed! Gelukkig!?

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza krijgt sochtends en savonds voor het slapen gaan een fles van 210 met 7 schepjes Friso. Daardoorheen gaan 3 schepjes Nutrix.
    Overdag krijgt ze nog 2 flessen van 180/6.
    Rond een uurtje of 6 krijgt ze nog een fruithapje.

Wil binnenkort ook beginnen met wat groente, alleen heb geen idee wanneer ik dit haar moet geven.
    Ze heeft zo'n vreemd slaapritme en het lukt me niet om dit te veranderen.

Ze is wakker van 8 tot 9 uur, langer wil echt niet.
    Dan komt ze om half 1 weer tot een max van 14.00
    Dan komt ze om 17.00 weer. Een fles, om 18.00 krijgt ze fruit om 19.00 weer op bed, half uurtje slapen en dan zit madam de hele avond bij ons te spelen en te lachen.. dan kan ze het wel tot half 10 uithouden.
    Dan breng ik dr op bed maar dan heeft ze zelf nog niet aangegeven dat ze moe is.. :confused:

Ik zou niet weten hoe ik het fruithapje naar de ochtend kan brengen zodat ik savonds een beetje groente kan geven :rolleyes:

Groetjes Kalush

7. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik geef het fruithapje tussen 12.00-13.30......ook ruim genomen, ligt er maar net aan hoe laat hij wakker is. Soms krijgt hij het tussen de eerste en tweede fles, soms ook na de tweede fles, net wat uitkomt.

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier is het schema als volgt:
    - tussen 7 en 8 uur: fles 1 (200 ml)
    - 10.00 uur: fruithap (ong. 100 ml)
    - 12.00 uur: fles 2 (200 ml) of rijstebloempap
    - 16.00 uur: fles 3 (200 ml)
    - 18.00 uur: groentenhap (100-150 ml)
    - 20.00 uur: fles 4 (200 ml)

Tijden kunnen een beetje verschillen, afhankelijk van de lengte van zijn slaapjes.

Vanaf vandaag mag Rick van de CB-arts 200 ml groentenhap en 200 ml fruithap naast zijn 4 flessen :confused: Ik vind het wat veel, maar hij is dan ook erg lang voor zijn leeftijd (74,7 cm), maar hij geeft het vanzelf aan als hij genoeg heeft (gaat hij met zijn handjes zijn eten in zijn gezicht smeren :confused: :oops: )

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    rene krijgt 4 flessen 210/7 en de laatste fles 2 eetlepels nutrix. verder ongeveer 100ml fruit en 100 ml groente. soms wat dik sap als het zo uitkomt.

10. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik geef Lynn al vanasf 4 maanden fruit en groente. Nu is ze ruim 6 maanden en eet ze een heel 4 maanden potje fruit en 's avonds een heel 6 maanden potje groente. Ze vindt het heerlijk, gaat er beter in als haar flessen. Dat blijft een drama.

Deel Deze Pagina