Onze dochter krijgt 5 flessen van 150/5. Deze gaan meestal wel op. Ze begint langer en dieper te slapen en voor de laatste fles komt ze niet meer, maar maken we haar wakker. Nou ja wakker...the sleepy bottle noemen we het hier. Maar ze laat steeds meer staan, vandaag 80 cc dus de helft. Is ze die fles aan het "laten vervallen"? Het lijkt me natuurlijker haar te laten slapen, maar ik hoor ook vaak "wakker maken". En moet ik dan die fles verdelen over 4? We starten tussen 5.00 en 7.00 afhankelijk van wanneer ze wakker wordt. Misschien per dag bepalen, als ze om 5 uur start zijn 4 voedingsmomenten te weinig lijkt me.
Dat is inderdaad een signaal dat de laatste fles aan het vervallen is. Bij ons heeft het een tijd geduurd. Als ze de fles niet kreeg, kwam ze om 1 uur 's nachts, dus wij hebben haar toch vaak rond 23:00 de fles gegeven. Droomvoeding noemen wij hem Af en toe keken we dan wat er gebeurde als we de fles weer lieten vallen, maar meestal was ze hele nacht onrustig en werd veel wakker. Duidelijk een teken dat ze hem toch nog nodig had, ook al betekende dat dat we haar al slapend een flesje gaven. Het is even puzzelen, want je zult nu overgaan naar een ander ritme. Of je de andere flessen moet ophogen, hangt van je kindje af. Merk je dat ze na het flesje nog honger heeft? Wat gebeurt er als je 180+6 geeft? 4 voedingsmomenten vind ik inderdaad ook niet veel, maar het zou kunnen dat je baby er voldoende aan heeft.
Wij lieten rond de 11 weken ook die fles vallen.Wij voedden lucas op vraag dus eigenlijk liet hij zelf de fles vallen hihi. De eerste week werd hij 2 keer wakker om 5 uur om te eten en daarna slipe hij door van 20u tot 8u. Ik zou het gewoon proberen en wachten tot je kindje er zelf om vraagt.Hier dus ook rond die tijd dat hij zelf aangaf het niet meer nodig te hebben. Wel op advies van cb opgehoogd naar 4 keer 180cc. En toe ging het helemaal perfect.Schema was toen: 8u/12u/16u/19u
Ik zou het lekker laten vallen en over gaan op 4 flessen van 180+6 (of 190 water). Je kunt dan nog altijd naar 4 flessen van 210+7 gaan, mocht het ooit nodig zijn. Je kunt ook gerust 5 flessen blijven geven, maar dan over de dag verdelen tot ze naar bed gaat voor de hele nacht. Het is net wat jij en je kindje fijn vinden.
Ging hier precies zo, wij zijn 2,5 week geleden overgegaan op 4 flessen. Overdag gingen de flessen niet meer leeg en 's avonds was ze met geen kanon wakker te krijgen en bleef er ook steeds meer staan. Vond het gewoon zielig om haar uit zo'n diepe slaap te halen, we moesten haar echt rechtop zetten Toen overgegaan op 4 flessen van 180 (we zaten ook op 5 keer 150) en dat ging vrijwel meteen goed. Ze heeft denk ik nog 2 of 3 dagen gehad dat we 5 flessen gaven, maar dat was dan meer voor ons eigen gevoel als ze teveel liet staan. We hebben 'afgesproken' dat ze toch zeker rond de 700ml moet binnen krijgen omdat het risico dat ze 's nachts komt anders echt heel groot is. We starten meestal tussen 7 en 8 's ochtends en als ze dan eens niet genoeg binnen krijgt, dan geven we rond 22:30 nog een extra fles. Maar goed, das maar 2 of 3 keer voorgekomen en heel in het begin. Tegenwoordig drinkt ze over het algemeen 3 van de 4 flessen helemaal leeg, dit in tegenstelling tot toen ze nog op 5 flessen zat. In het begin kon ze er nog net geen 12 uur tussen laten, het zat tussen de 11 en 11,5 uur. Als we dan 's ochtends om 7 uur begonnen, zorgde ik dat ik 's avonds om 20:00 de laatste fles gaf (dus ergens een keer een uur of twee keer een half uur opschuiven). Dan sliep ze van 20:00 tot 7:00 en was er met die 11 uur er tussen geen man overboord. Na een paar dagen liet ze er steeds langer tussen en nu soms wel 13 uur! (langer laten we haar ook absoluut niet liggen)