voeding voor koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Deng, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    is nutrilon pepti het zelfde als nutrigram?

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi!
    Nee, Nutrilon Pepti is niet hetzelfde als Nutrimagen.
    Pepti kan je zelf kopen in meerdere winkels (niet alle trouwens) en Nutrimagen is alleen via een recept van de Kinderarts te verkrijgen.
    Deze voeding zal nog minder stoffen bevatten die een allergie uitlokken.
    Vandaar dat als je kindje met KMA, nog klachten heeft bij gebruik van de Pepti, er vaak via de KA Nutrimagen wordt voorgeschreven. Of de 'stap pepti' wordt helemaal overgeslagen, als duidelijk is dat Nutrimagen een betere oplossing is..

Daarnaast bestaat er ook Neocate. Dat is volgens mij (verbeter me als ik t fout heb) als de Nutramigen niet helpt, en/of er nog meerdere klachten zijn.

Een KA heeft vast meer/betere info als die ik je kan geven hoor! Mijn zoontje krijgt iig pepti en dit is voldoende om geen klachten meer te hebben van de KMA.

Succes

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    zie ik het dus goed dat er onder de voeding voor KMA ook nog verschillende niveau´s zijn?

ik ben op aanraden van het CB friso intensief gaan gebruiken, maar als hij ernstige KMA heeft is die dus niet goed genoeg?

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik denk van niet, maar dan moet je kindje dus wel nog reageren/klachten hebben als hij een week of 3/4 die friso intensief gebruikt.
    Nutrimagen en Neocate worden alleen voorgeschreven door kinderartsen, dus gaat dat nooit via het CB.

Succes

5. ling

ling VIP lid

13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    het wordt voorgeschreven door de ka maar je kan het zo kopen bij de apotheek hoor. Ik heb het ook voorgeschreven gekregen maar moet het nu nog zelf betalen. na de provocatie weet ik meer of ik het vergoed krijg.
    Het is wel 2x zo duur als de normalen voeding. Je hebt 2 potten in de week nodig a 18 eurie!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Van Friso is er na de intensief nog de Friso Allergy Care, dat zou ongeveer hetzelfde zijn als de Nutramigen, bij ernstige Koemelk-allergie.

Mijn meisje kreeg eerst Nutrilon (preventief) HA, toen pepti en dat hielp ook niet genoeg en na de provocatietest toen kma was aangetoond, de Nutramigen en dat werkte meteen binnen 36 uur perfect.

Op www.babyallergie.nl kan je alles lezen over koemelk-allergie en verschillende soorten flesvoeding, en nog veel meer handige informatie!

Als je kindje koemelkallergie heeft, kan je onder begeleiding van je arts of CB de provocatie/eliminatie test doen. Dan moet je eerst ´elimineren´, dan ga je zelf de HA voeding geven om te zien of het beter gaat. Na 4 weken geef je weer de oude voeding en als dan de klachten terugkomen ´provocatie´ dan is de kma aangetoond.

Dan krijg je een machtiging zodat je de voeding 2 jaar lang vergoed krijgt van de verzekering.
    Als je de bonnetjes van de voeding die je op eigen kosten tijdens de eliminatieperiode hebt moeten geven, bewaard, kan je die ook bij je verzekering declareren!

Deel Deze Pagina