In verband met eczeem en hooikoorts geven we hypo-allergene voeding. Vanmiddag is de wijkverpleegkundige op huisbezoek geweest en vertelde me dat het helemaal niet nodig is om (duurdere) hypo-allergene voeding te geven. De nieuwste onderzoeken hebben uitgewezen dat het niks uitmaakt of je nou hypo-allergene of standaard voeding geeft. Ik kreeg dus het advies om voorlopig nog even deze voeding te geven (zoon is een moeilijke drinker) tot het wat rustiger werd, en dan over te stappen op de standaard voeding. Is dat zo? Ze zal het niet zomaar zeggen...maar toch. Waarom is ons hier niks van bekend denk ik dan...
Ik heb min of meer hetzelfde gehoord bij het cb twee weken geleden. Het gerui van hypo allergene voeding wordt niet meer actief geadviseerd, zo meldde de cb arts ons. We gebruikten het al voor ons meisje en stappen nu nog even niet over ivm onrustige darmpjes, maar ga dat over een paar weken rustig aan afbouwen en over op standaard voeding.
Zei de arts tegen mij ook dat het allemaal achterhaald is en er niks aangetoond is dat het beter zou zijn.
Volgens onze cb arts is hypo-allergene voeding achterhaald. En word het in de toekomst zelfs vd markt gehaald. Maar of dat waar is weet ik niet..
Ik blijf het apart vinden dat je hier dan verder niks over hoort... Moet dinsdag met dochter naar het bureau, zal de arts dan nog eens vragen hoe of wat. Vind op de site van het bureau hier namelijk alleen info dat je juist wel ha moet gebruiken bij allergieën in de familie... Lekker tegenstrijdig dus, al ben ik niet anders van ze gewend
Echte artsen, in het ziekenhuis, adviseren nog steeds h.a. Cb heeft veel nieuwe richtlijnen, die haaks op de bekende en wereldwijde richtlijnen staan. Bijvoeding beter met 4 maand, who zegt nog steeds 6 maand Warm kraan water mag voor flesvoeding, rivm en water bedrijven zeggen van niet. Zo kan ik er nog wel zeker 10 noemen.
Ik werk zelf op kraamafdeling in zh waar ip geen ha voeding meer gegeven wordt tenzij ouders dit zelf willen. We leggen uit dat ee onderzoek gedaan is en dat t geen verschil maakt, de keus is bij hun zelf. Als pasgeborenen teveel afvallen starten we met bijvoeden middels fingerfeeding met nutrilon1 of eventueel gekolfde mm Wij zijn op advies van ka met 5 mnd begonnen met bijvoeden ivm reflux, het is dus ook per kind.
Mijn eigen ervaring is., dat voor Fem haar darmpjes het heel veel uit maakte. ik gaf bv, en na 4 mnd ging dat niet meer. Ik kocht een klein verpakking van nutrilon HA 1, en gaf steeds een beetje daarvan. Toen zaten we midden in de nutrilon crisis, dus pak was leeg en geen nieuwe nutrilon HA te krijgen. Gewone nutrilon heeft ze toen gekregen. Ik heb haar toen voor het eerst horen krijsen, terwijl ze al een week flesjes kreeg. Ik heb het nog 2x gegeven en daarna bij kruidvat maar HA voeding gekocht. Misschien heel toevallig allemaal, maar ze heeft totdat ze met 6 mnd vast voedsel (ook met pijn en moeite) kreeg, HA voeding gehad. Ik weet niet zo goed of het achterhaald is of niet.
hoi wij kregen van de verloskundige ook het advies op HA te geven ivm hooikoorts en exceem bij mij. mijn dochter had heel veel honger en ik vroeg aan het cb wat ik hier mee moest en die zei dat HA makkelijker en sneller verteerd en het ook niet bewezen is dat het helpt, als ze geen darmkrampjes had mocht ik gewoon overstappen op standaard 1, nou had ze daar ook niet genoeg aan en zitten we nu op forte en dat gaat super goed. slaapt nu ook de nacht door en is nu 58,3 cm en 5,3 kilo. ( 5 weken oud). dus zolang jou kindje niet zoveel of weinig krampjes heeft kan je gewoon overstappen denk ik.
Die kans is hier wel vrij groot met een moeder met allergieën en eczeem, en een zus met atopisch eczeem.
Gevoelsmatig spreek je jezelf tegen of is je eerste bericht te 'algemeen'. Over de discussie dat h.a. achterhaalt is zeg je eerst; "standaard is steeds meer naar h.a. gegaan" waaruit ik lees 'ha heeft geen extra nut, want het lijkt erg op elkaar' En nu zeg je dat standaard te allergeen is. Wat wil je nu zeggen? (Naast dat we eigenlijk allemaal bv moeten geven )
Standaard is minder allergeen geworden, waardoor het door een grotere groep kinderen verdragen wordt. Maar er blijft een groep kinderen over voor wie standaard te allergeen is. Voor die kinderen blijft HA de aangewezen kunstvoeding. Dus als een van de ouders of brusjes atopisch is, dan is de eerste keuze bij kunstvoeding HA. Kun je later altijd nog standaard gaan geven. Maar HA heeft alleen nut als je het preventief geeft, dus voordat kind standaard gekregen heeft.
Ik denk niet dat dit bedoeld is als een promotie voor bv hoor Tenminste, ik voel het niet als een aanval ofzo omdat ik geen bv geef. Het is nou eenmaal zo dat bv de beste optie is bij verhoogde kans op atopie. En het is nou ook eenmaal zo dat ik geen bv geef. Dus dan is HA toch de beste keus. En dat was precies mijn vraag
Overal waar er gemeld kan worden dat bv beter is wordt het 'even' gemeld. Na het minimaal 1000x gelezen te hebben weet ik (en andere) dat wel. Het gaat hier over ha en standaard. Mij lijkt dat jij ook wel weet dat bv beter is, maar zo te zien heb jij die keuze al gemaakt, dus waarom nogmaals aanhalen? "Als bv echt niet kan"
Om de simpele reden Averlhach, dat er voor elke schrijver minstens 20 meelezers zijn. En omdat de groep moeders die meelezen zich steeds vernieuwt. Wat voor jou oud nieuws is, kan voor een ander iets zijn wat ze nog niet eerder gehoord heeft.