Mijn zoontje heeft i.v.m. een te lage glucosewaarde in het ziekenhuis bijvoeding gekregen (Nutrilon standaard denk ik). Zelf wilden wij net als bij mijn dochter hypo-allergene voeding geven. Dit doen wij nu 2 weken, maar ik vraag me af in hoeverre de voeding nut heeft, omdat zijn eerste voeding de bijvoeding in het ziekenhuis is geweest. (Hij heeft ongeveer 6 keer 20 cc gehad) Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
Het heeft geen nut meer qua voorkomen van KMA. Al zijn de meningen over of HA voeding KMA kan voorkomen sowieso verdeeld. Het blijft wel lichter verteerbaar en dus soms zachter voor de darmen. Maar als je enkel bv gegeven had, had HA ook geen nut meer gehad. Ze zijn dan namelijk zo ook al in contact gekomen met de koemelkeiwitten. Tenzij je zelf volledig koemelkvrij eet.
Waarom wil je HA geven als hij al standaard heeft gehad? Ging dat niet goed met de standaard voeding?
Onze kinderarts heeft ons afgeraden om bij de tweede met HA voeding te beginnen. Dit omdat het minder voedingsstoffen zou bevatten en omdat je bij klachten nog net niets weet..