melamine-bordjes / magnetron ......

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb hier twee leuke bordjes, gemaakt van melamine.

Twee vragen hierover:

1. Kunnen deze bordjes echt niet in de magnetron? Zo nee, moet je dan altijd al het warme eten overgieten/scheppen?

2. Gaan deze bordjes ook verkleuren als je bijv. worteltjes er in doet? Of pastasaus o.i.d.?

Groetjes!!

2. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben hier schaaltjes van Jip en Janneke (Hema) ook van melamine.
    Eten word er gewoon in opgewarmd hoor 's avonds.
    Maar ja dat is 30-40 sec., misschien dat als je echt minuten doet dat het dan niet kan.

Maar wij hebben tot nog toe geen problemen er mee gehad. En ook verkleuring hebben we nog niet gehad.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hebben jullie de magnetron dan op de hoogste stand qua aantal watt? Want hier kunnen we de watt niet regelen. Oude magnetron. Dus ik denk dat ie hier standaard op 750 watt staat ofzo...

4. Hier gaan ze ook gerust zowat een minuut op 1000 watt, nog geen misvormde bordjes/bakjes tot nu toe.
    Ook geen verkleuring trouwens, dat heb je eerder bij zacht plastic.
    Het nadeel van melamine is wel dat het kapot kan vallen. Jelle had zo al 3 bordjes stukgegooid op de tegelvloer (als ie zijn brood op had schoof hij zijn bord altijd aan de kant) en toen heb ik toch maar zachtplastic bordjes gehaald bij de hema :)

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij warmen op bij 750 watt.

Gaat gewoon goed.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    kijk, dit vroeg ik me dus ook af...
    Zou het alleen voor t bordje kwaad kunnen? ik bedoel,geeft het geen schadelijke stoffen af ofzo?? (ja ik weet niet hoor...:):))

7. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Het enige wat ik lees is dat melamine niet in de magnetron zou kunnen omdat het te heet wordt en zou vervormen. Als je het dus maar eventje verwarmd, kan dat geen kwaad. Als het bordje vervormd is moet je het uiteraard wel weggooien.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    bij mijn moeder thuis hadden we melamine bordjes en dar kwamen op een gegeven moment stukjes vanaf als ze in de magno waren geweest

9. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Naar aanleiding van dit topic ben ik het ook gaan proberen met melamine in de magnetron. Gaat bij ons prima hoor!
    Het bordje of schaaltje gaat er dan maar 15 a 30 sec in, word wel warm maar nog geen problemen gehad :)

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook geen problemen. Alhoewel er wel op het bordje staat dat het eigenlijk niet kan. Als het niet te lang is kan het volgens mij echt geen kwaad.

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar gaat het er niet om dat er verkeerde (gif?)stoffen vrij komen dan?

Deel Deze Pagina