voedingsschema baby (bijna) 7 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door friezin, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo Eveline,

Mijn dochter Thirsa is bijna 7 maanden (18 januari). Ze slaapt 's nachts nog niet door. Ik vraag me af hoe een voedingsschema van een baby van zo oud er uit ziet.

Thirsa haar schema nu:
    ' s ochtends: BV (tijdstip verschilt omdat ik niet weet hoe laat ze 's nachts komt)
    10.00/10.30 uur: Liga + water (ook vanwege haar ontlasting)
    12.00/12.30 uur: bruin brood met boter en smeerkaas
    15:00/15.30 uur: fruithapje (ik ga daarna bv, maar dat wil ze niet meer)
    18:00 uur: Warm eten
    19:00 uur: BV
    22:00 uur: 200cc Nutrilon "Goede Nacht"

Ik weet niet of dit voor haar genoeg is (ze woog met 6mnd 9410 gram).

Morgen wil ik proberen om haar 30min na het brood BV te geven en ik ga kijken of ze dat na het fruit ook weer wil.

Ze komt nog één keer per nacht/ vroeg in de ochtend. De tijd verschilt. Soms het om 7:30 uur, of 4.30 uur maar soms ook eerder.

Die FV van Nutrilon, mag daar ook iets van pap doorheen?
    Ik ga er vanuit dat dit niet hoeft aangezien het speciaal voor baby's is die 's nachts hongerig zijn.

Of kan ik haar beter iets anders geven (bambix ofzo?)
    (nu heeft ze wel snel last van obstipatie)

Alvast bedankt voor je antwoord en eventuele tips

Groeten
    Friezin

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje tevreden is overdag en goed groeit, gaat het prima. Wat borstvoeding na het brood is wel een goed idee. Als het niet gaat kun je wat anders te drinken geven. Je kunt zeker nog wat pap toevoegen aan de Nutrilon goede nacht, waarschijnlijk helpt dat om haar wat langer te laten slapen, en je geeft wat extra vezels voor een betere stoelgang.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina