Hypoallergeen en overstappen ander soort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elines, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    We hadden hypo allergeen van friso staan (gekregen) dus toen de borstvoeding niet lukte, hebben we dat gepakt. Nu zit er bij ons geen koemelkallergie in de familie. Alleen voor deze allergie is deze melk goed toch? Op andere allergieën heeft het geen invloed?
    Ik wil graag overstappen naar een normale melksoort. Kan ik dat gewoon doen of moet ik dit in stapjes gaan doen (dus aantal voedingen met huidige en aantal met nieuwe)? Iemand ervaring??

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij zijn na de eerste week overgestapt van ha na standaard.
    Dit hebben we langzaam afgebouwd bijv. eerste week 2 schepjes ha en 1 schepje standaard,2e week 1 schepje ha 2 schepjes standaard 3e week 3 scheppen standaard.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Let op dat ALLE allergieen het risico op koemelkallergie vergroten. Dus ook hooikoorts, allergie voor andere voedingsmiddelen, huisdieren enz..
    En zelfs als je geen allergieen gehad hebt kan je kindje koemelkallergie krijgen.

Zowiezo zou ik stapsgewijs overstappen. Vooral omdat de eiwitten moeilijker te verteren zijn dan de koemelkeiwitten die in hypo allergene voeding zitten. Dit kan zorgen voor meer krampjes. Dus stapsgewijs overstappen lijkt mij wel zo fijn voor de kleine.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit je hier bij aan, je moet veel wijder kijken dan koemelkallergie.

Je erft alleen maar de aanleg om een allergie te kunnen ontwikkelen, dat heet atopie. Atopie kan zich uiten als een allergie voor voedsel, inhalatie of contact, maar ook als luchtwegklachten, darmklachten ed. Als 1 familielid atopische klachten heeft is de kans al bijna 1 op 2 dat kind ook atopisch is, bij 2 familieleden (ouders, brusjes) is de kans al 8 op 10.
    Bij een kans op atopie wordt aangeraden preventief borstvoeding te geven en als dat niet kan hypoallergeen, de eerste 6 maanden.

Dus als er iemand in de familie hooikoorts, eczeem, asthma, darmklachten, bronchitis, extreem droge huid noem maar op heeft, dan kun je misschien beter gewoon doorgaan met hypoallergeen. Daarbij geldt overigens dat de huismerken even goed zijn als de dure!

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hmm, ok dat had ik zo niet begrepen. Dan moeten we doorgaan met HA voeding aangezien ik eczeem/droge huid heb en mn man hooikoorts.. Maar als huismerken net zo goed zijn als de dure, ga ik daar zeker naar kijken! Ik had ook begrepen dat de HA lichter verteerbaar is dan standaard en daardoor minder vult. Dat was een van de redenen dat ik wilde kijken voor standaard omdat onze dame niet genoeg lijkt te hebben aan haar voedingen (we zijn nog zoekende..)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is nog erg jong zie ik, en je bent vast nog niet zo lang aan het flessen. Als ze na een fles nog ontevreden lijkt kun je haar rustig nog even aanleggen. Op die manier stil je gemakkelijk haar zuigbehoefte en haar mamahonger.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Krijgt ze echt al de max voor haar huidige gewicht?
    Of krijgt ze de standaard richtlijn?
    Wij zaten altijd boven die richtlijn. Meer dan 150cc per kg per dag.
    Maar nooit meer dan de 180cc per kg per dag.
    Met natuurlijk een max van 1000cc per dag.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

;););)

Volgens mij gaat haar vraag over flesvoeding...
    Ze zal vast niet voor niets gestopt zijn met bv.

*maar goed, jij zal het toch wel nooit leren om eens wat anders te doen dan bv opdringen*

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, schat, ik geef alleen een tip waarvan ik weet dat die bij meerdere moeders die ik ken geholpen heeft. Niet zo allergisch reageren joh!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou inderdaad eens een beetje met de hoeveelheid spelen. Je kunt flessen heel goed op verzoek geven. Je maakt ze dan groter dan de richtlijn, laat je kind stoppen (en daarna niet meer aandringen) en gewoon per keer noteren hoeveel je kind neemt. Als het dagtotaal dan ongeveer goed is zit je goed. Kinderen weten als ze geboren zijn meestal heel goed wanneer ze genoeg hebben. Tenzij er iets speelt als reflux.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Klopt dat ha licht verteerbaar is.
    Ons zoontje begon dus ook met ha en leek ook niet vol genoeg te zitten.
    Daarna zijn we langzaam na standaard overgestapt en uiteindelijk zelfs op forte uitgekomen :p

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook zeker nog doorgaan met HA voeding (tot een maand of 6). Voor de allergieën die in de familie voorkomen zeker. Maar ook zou ik niet te snel overstappen als het niet echt nodig is. Want je kindje moet toch elke keer weer wennen, en dat terwijl ze nog zo jong is. :)

Deel Deze Pagina