Hypoallergeen lichter verteerbaar dan gewoon?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nala, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Julian krijgt gedeeltelijk fles (nutrilon hypoallergeen) en gedeeltelijk borst. Er is echter geen ritme in te krijgen, omdat hij het op een flesje van 120/4 vaak maar 2 uur trekt. Is hypoallergeen lichter verteerbaar dan de gewone voeding van Nutrilon?

Hij doet trouwens hazeslaapjes van ongeveer een half uurtje, maar heeft na een slaapje niet meteen honger.

2. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hmmm, wij vinden dat het wel lichter verteerbaar is, maar dat merken we pas sinds kort en meneertje hier is 6 maand...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het wordt wel vaak gezegd. Omdat de melkeiwitten al verder zijn afgebroken, hoeven de darmen minder te doen. Daardoor hebben ze weer eerder honger.

Je moet het even navragen op CB, of bij de nutrilon lijn ofzo, maar je zou het kunnen oplossen door wat nutriton in de fles te doen, dat verdikt de voeding, waardoor de darmen wat meer moeten werken, en langer tevreden zijn.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is een feit. Ha is lichter verteerbaar dan standaard.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Goed om te weten. Dan heb ik dus niet een heel raar kind dat het maar zo kort trekt op het flesje :D . Nutriton gaat al in het flesje, omdat hij de zuigkracht heeft van een borstkindje. Nu krijgt hij het wat moeilijker uit de fles, maar het helpt dus niet om hem langer verzadigd te laten zijn.

6. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    er zijn sowieso periodes dat de kleine meer nodig heeft hoor,
    hier uit zich dat heel duidelijk, uk slaapt al bijna vant begin af aan door, maar tijdens de groeispurtjes/sprongetjes komt ie mooi voor een nachtfles.
    Als je de voeding via een kinderarts hebt moet je eens vragen wat hij/zij het max aantal ml/dag vindt.
    Die van ons vond dat liter gebeuren onzin (beeb was toen 10 weken) en we mochten 200/kg aanhouden
    LET OP. dit blijft niet op gaan natuurlijk!
    En je zult zien, zo vaak ga je niet over de liter, het is meer het idee.
    Ik denk dat we in de 6 maanden 2 keer over de liter heenkwamen door die nachtfles.

Bij twijfel zou ik het gewoon even vragen hoor!
    succes

7. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik geef BV en FV gecombineerd, dus ik weet eigenlijk niet precies hoe ik dat moet berekenen van die liter per dag. Moet ik de BV dan meerekenen? Daarvan weet ik namelijk niet hoeveel hij krijgt. Van BV zeggen ze dat een kind er nooit teveel van kan krijgen, dus wat dat betreft moet ik dan alleen de FV uitrekenen en dan zitten we nog lang niet op een liter.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nala,
    Je hoeft idd alleen naar de kunstvoeding te kijken. De kunstvoeding zit een max aan van 1 liter (geloof ik) daar moet je dus proberen onder te blijven. Borstvoeding zit geen max aan, deze mag je onbeperkt geven, ook naast de kunstvoeding.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Thanx! Dat dacht ik zelf ook al, maar wist het niet zeker. Dan komt het helemaal goed zoals we het nu doen.

10. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    die van mij heeft zn fles van 130 cc echt binnen 7 min op...maar die nutrtiton kan er dus gewoon bij? Ik heb zelf het merk friso, kan dit bij elkaar?
    Hij heeft ookm eerst anderhalve week BV gehad en hij kan echt drinken als een bezetene, je zou denken dat hij buikkramp krijgt..haha mooi niet (gelukkig!)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In theorie is het eigenlijk zelfs zo dat de kleine 1 liter kunstvoeding mag krijgen en daarnaast nog 10 liter borstvoeding ;)! Zo heeft onze kinderarts het uitgelegd ;)! Maar oke, je moet het zelf natuurlijk een beetje in de gaten houden ;)! 10 liter is natuurlijk overdreven!

Maar fijn dat het dan goed zit bij jullie meid!

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Haha, hij lust wel wat, maar 10 liter krijgt ie echt niet op ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Nee idd zou niet best zijn ook denk ik! Haha!

14. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    mijn ventje krijgt al allergie care van friso (heeft koemelk allergie) met 5 schepjes nutriton op 180 cc en nog wil hij elke 3 uur eten.. soms weet ik echt niet wat ik moet doen.
    hebben jullie nog tips?

maandag moet ik na het CB dus dan ma even goed navragen en aangeven dat het echt honger is wat hij dan heeft en geen onrust zoals hun toen beweerde! ik herken zelf wel wanneer me eigen kindje honger heeft ;)

Liefs xx

Deel Deze Pagina