Hallo, Hebben jullie misschien tips voor ons? Onze meid is nu 6 weken oud 56cm en precies 5 kilo. (Ze was 3500 bij de geboorte). Wij hebben nu het volgende schema: 7:00 10:00 13:00 16:00 19:00 22:00 02:00 We bieden haar bij iedere voeding in overleg met het CB 160cc aan, de ene keer drinkt ze 100cc dan weer 130cc en soms 160cc. Ze geeft niet veel terug na de voeding. Nu willen wij graag naar 6 flesjes gaan, zeker ook omdat ik haar standaard echt wakker moet maken voor de voeding van 2 uur 'snachts. Ze slaapt heel wisselend door, soms komt ze om 6 uur soms 7. Hebben jullie misschien tips voor andere mogelijke schema's van 6 ipv 7 flesjes? Met name de voeding van 2 uur komt onze meid niet uit, omdat ze dan altijd zo lekker slaapt
Wat dacht je ervan om die gewoon weg te laten. Ik zou haar zeker niet meer wakker maken voor een nachtvoeding. Ons zoontje is dan wel wat ouder, maar heeft dezelfde lengte en gewicht en die zit op 5 flessen met 150 water en dan nog de voeding erbij (165 cc totaal). Dat mogen we ook weer gaan ophogen als hij het op kan. Zou gewoon een schema gaan aanhouden van om de 4 uur voeding geven en dan kijken hoe dat loopt.
Waarom zou je haar wakker maken voor een nachtvoeding? Ze mag gewoon doorslapen, ze heeft een goed gewicht, en krijgt genoeg! En inderdaad, gewoon kijken hoe laat ze 's ochtends komt voor het 1e flesje en dan proberen om de 3 a 4 uur haar te voeden. Groetjes Sara
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je haar wakker maakt. Lekker laten slapen en kijken wanneer ze weer komt. Succes.
Bedankt voor de tips! Tja het weglaten van die fles is wel de makkelijkste oplossing eigenlijk....bij de kraamzorg was het schema heilig, daarom vind ik het moeilijk in te schatten wat te doen. Maar ze groeit inderdaad wel goed e het is denk ik fijn voor haar om lekker door te kunnen slapen als ze zo heel diep slaapt. Overdag heeft ze nog echt wel om de 3 uur een fles nodig, dan ligt ze na 2,5 uur echt te kwijlen en te huilen, wat toch raar is want ze drinkt best veel per voeding....misschien een zwaardere voedingen nemen? Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Door de 2 uur voeding weg te laten, heb je kans dat ze overdag per voeding wat meer gaat drinken om het gemiste in te halen. Doordat ze dan mss iets meer gaat drinken, laat ze misschien vanzelf wat meer tijd tussen de voedingen komen... Lukt dat niet, dan zou ik in de eerste instantie overleggen met het cb over het eventueel geven van een zwaardere voeding...
Ok, dat zou heel goed kunnen inderdaad, dan kan ik de tijden tussen de voedingen ook een beetje oprekken en dan drinkt ze iets meer per keer. Vannacht kwam ze pas om half 5 dus misschien slaapt ze binnenkort wel echt door! Ben gewoon een beetje een overbezorgde moeder , snel bang dat ze uitdroogd of honger heeft. Tis mijn eerste dus wie weet trekt dat nog bij mocht ons nog een kindje gegund zijn
Met een eerste kindje ben je zoveel maal onzekerder dan met een 2e Had ik ook hoor..Met Milan was ik ook altijd bezig met de hoeveelheden, tijden, slapen, niet slapen etc...werd er gek van.. Misha was de 2e en daar was ik zoveel relaxter onder..Zelfs toen de kraamhulp de kriebels kreeg over het uitblijven van haar poep in de eerste week, maakte ik me nog niet druk 8) Als het kind moet poepen, dan poept ze vanzelf wel..Ze had tijdens de bevalling haar meconium al geloost, dus de doorgang was open...Na een dag of 5 kwam er inderdaad een berg poep Kraamhulp helemaal in de gloria en ik had echt zoiets van, "zie je nou, wat maak je je nou druk?" Was het nu mijn eerste geweest, dan had ik zekerweten (samen met de kraamhulp) in de stress geschoten Misha sliep met 2 weken ookal volledig door van 23.00 tot 7 de volgende ochtend. Als ze goed op gewicht zijn en overdag hun flesjes/borst goed drinken, dan kunnen ze 's nachts best wat langer doorhalen zonder dat dat meteen schadelijk is... Succes met je meiske en geniet van je hervonden nachtrust. Dat doet een mens goed hoor, weer een beetje doorslapen
@ Annie, Ik heb precies het zelfde schema, om de 3 uur overdag alleen de laatste voeding geven we om 23.00u en dan laten we hem liggen tot wanneer ie komt. De ene keer is hij er om half 4 en de andere keer om 5 uur, dus ergens ertussen. Wij bieden hem tussen 150-170 per keer aan en de ene keer gaat het op de andere keer niet. Onze zoon is nu 6 weken oud en weegt ook 5 kg. soms gilt ie na 2,5 u ook om de fles. dus ik blijf t ff volgens
Haha er is dus nog hoop voor me . Ik moet gewoon nog een beetje vertrouwen in dat kleine lijfje krijgen. Met een tweede heb je het allemaal al een keer gezien, dat scheelt denk ik wel, lijkt me heerlijk een tweede, alleen al om die reden! Kan je je echt helemaal op het genieten concentreren zeg maar. Christina, ah goed om te weten dat jij het dan ook ongeveer zo doet. Ik probeer het vandaag een beetje te rekken na 3,5 uur tussen de voedingen dan kom ik ietsje later uit savonds en dan kan ze hopeljik ook wat langer door tot de ochtend, maar ga haar niet helemaal overstuur laten worden als ze wil drinken alleen omdat ze mijn nieuwe schema moet volgen. Tot nu toe gaat het nog wel prima, maar de dag is pas half om dus moet het nog even afwachten........
ik heb een aantal dgn gevoed om de 4 uur, maar hij valt na de voeding snel weer in slaap en slaapt dan hooguit 1,5 uur en als hiju dan te laat wakker is dan valt hij tijdens de voeding in slaap en drinkt ie niet goed en ben ik vervolgens een uur bezig met voeden om m wakker te krijgen ed. Ik heb dit met mijn dochter ook gehad en op een gegeven moment zaten we in een visieuse circel. Dit wil ik nu voorkomen en blijf voeden om de 3 a 3,5 uur tot dat hij langer na de voeding wakker kan blijven. Dat er langer tussen de voeding kan blijven zitten komt vanzelf, die ervaring heb ik met mijn dochter. Dus ik ga niet een schema maken omdat ik het graag wil. kijk naar je kindje en volg de behoefte. Een huilend kind wordt niemand blij van