opgezette lymfklier

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

Sinds een maand of twee heb ik last van opgezette lymfklieren in mijn nek
    , 1 klier is echt formaat flinke knikker. Vorige week ben ik bij de huisarts geweest en die vond het ook raar omdatbik eigenlijk topfit ben verder, geen keelpijn, verkoudheid of wat dan ook. Bloed laten prikken en daaruit bleek dat de bezinking en cmv waarde twee keer zo hoog zijn als normaal, wat duid op een infectie in het lichaam. Maar ik heb dus verder nergens last van! Nu moet ik vrijdag een echo van die lymfeklier laten maken. Begin me nu eigenlijk wel zorgen te maken, iemand ervaring hiermee?

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis,

Geen ervaring met zulke dikke klieren zonder aanwezige verkoudheid. Wel loop ik al 1,5 jaar met een veel te hoge bezinking. Ze hebben tot nu toe nog steeds de oorzaak hiervoor niet kunnen achterhalen.

Wil je iig sterkte wensen!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dankje. Ik moet het maar afwachten :(

4. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterkte!!

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb 2 opgezette klieren in me lies.
    Bloed is onderzocht en kwam bij mij pfeifer uit.
    Moet eigenlijk nog even terug wat ze zitten er nog (4 maanden)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier één keer gehad dat een klier 2 weken na de verkoudheid nog opgezet was. Maar weer een week later was het weg. Intussen dus bij de huisarts geweest- voor de zekerheid wel even laten bloedprikken (vanwege medische achtergrond) maar de huisarts gaf al aan dat het ws toch nog met de verkoudheid te maken had.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Succes! Afwachten is altijd k*t...

8. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Heb al 1,5 jaar een klier in mijn nek..echo gehad wat onrustig kan komen idd door verkoudheid etc..ook de ziekte van vijver gehad.. Maar ze maken zich geen zorgen om die klier in me nek behalve hij groter gaat worden en pijn gaat doen kan die verwijderd worden..snap je je er zorgen om maakt komt vast goed!

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik heb in mijn lies en nek standaard, ik heb pfeiffer gehad en waarden ervan blijven hoog en dus actief. Ook heb ik CMV virus gehad ben eigenlijk altijd ziek of onderweg, ze hebben getwijfeld om er een weg te halen maar werd niet nog groter maar wel in de gaten houden...

10. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, door de ha doorgestuurd naar het ziekenhuis voor echo's
    Bleek dus niets verontrustend, na een paar weken was het weg

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook wel eens opgezette klieren in mijn nek gehad. Had echt een stuk of 4 'balletjes'. Ik was verder ook kerngezond naar mijn weten..
    Ook bloed geprikt en wat verhoogde waardes van iets (weet niet meer precies wat, is al 8 jaar terug) gelijk een echo gehad en uiteindelijk met een veeeel te grote naald in die klieren geprikt, om te laten onderzoeken in het lab. Wat heb ik me zorgen gemaakt... :(
    Uiteindelijk was het niks en een week later waren ze ineens allemaal weg, terwijl ze er al maanden zaten :(
    Hopelijk valt het bij jou ook zo mee!

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    ik heb ookal jaren een opgezette klier ter grootte van een knikker in me hals. Niks aan de hand kan alleen dmv een operatie weggehaald worden nou dat vindt ik niet nodig dus laat m lekker zitten :)

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft aan de ene kant ook een dikke 1 zitten. Aan de andere kant is ie kleiner. Ik schrok er wel van, maar ze is al een poosje verkouden vooral in de neus, dus hou het gewoon even in de gaten. Heb het vermoeden dat ie al kleiner is geworden dus hoop dat dat ook daadwerkelijk zo is, vind het maar niks die dingen!!

Deel Deze Pagina