mijn zoon is langzaam aan het overgaan op 4 flessen zijn schema is : 08.00, 12.00, 16.00, 02.00, 04.00 Nu is hij de fles van 04.00 uur aan het verschuiven, hij kwam vanmorgen al om 05.30! De fles van 08.00 uur wil hij gewoon ( laat hij dan meer van staan en komt pas weer om 12.00 uur) Als hij dadelijk 4 flessen heeft, moet ik hem dan flessen van 210 aanbieden? Of is dat voor een kind je van 10 weken te vroeg, 4 flessen... Oh hij regelt zijn schema helemaal zelf. oh en een fles om 23.00/00.00 uur is geen optie, hij regelt zijn schema verder zelf!
Geen idee, maar volgens mij is 4 flessen bij 10 weken wel erg snel! Mijn zoontje is bijna 11 weken en zit nog op 6 flessen, als de nachtfles straks verdwijnt dan worden het 5 flessen van 180/6. Drinkt hij tussen 16 en 2 uur 's nachts geen fles???? Of is dat een typfout Ik weet niet wat je zoontje weegt?
Mij lijkt het nog erg vroeg voor 4 flessen, maar als je denkt dat hij het kan kun je het altijd een paar dagen "proberen" lukt het niet dat zal hij denk ik ook vanzelf weer schuiven naar zijn "oude" ritme. Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat je kindje om 2u en om 4u komt. Krijgt hij dan 2 "normale" flessen? Want mischien belemmerd de nachtvoeding zijn doorslapen. Mij is verteld dat kindjes doe overdag genoeg eten s'nachts beter doorslapen.. Ik zou in jou geval wel aansturen om de flessen naar de dag te verschuiven, want 2 flessen in de nacht bij 10wkn vind ik persoonlijk erg veel. Mijn zoontje zit ook op 5 flessen en heeft na wat bijsturen nu het volgende schema; 8u-12u-15u-19u-23u en mocht hij om 4/5u toch komen dan krijgt hij een klein flesje 60cc of zo met extra water. Succes!
Mij lijken 4 flessen ook wel erg weinig voor een kindje van 10 weken, wij zaten toen op 5 flessen. Met ongeveer een tijd van vier uur tussen de fles en geen nachtvoeding.
oh even correctie ; zijn schema is 08.00, 12.00, 16.00, 20.00, 04.00 (02.00 uur wordt dus 20.00 uur ) en heeft dus 1 nachtfles. wekken bij 23.00 uur is geen optie dan blijft hij om de 4 uur komen en voor mij maakt het niet uit of ik er om 00.00 uur uit moet off om 04.00 uur . de fles van 4 uur verschuift dus met beetjes of zoals vandaag dus naar 05.30! Laat mij er nog even bijzeggen dat het een hongerigee baby is (was) . Hij dronk bijna een liter per dag tot een week geleden, hij sliep ineens 8 uur door (zonder opbouwen) en sinds 1 nacht 9,5 uur dus missschien is het maar tijdelijk. Hij woog 2 weken geleden 5000 gram dus zal nu rond de 5500 zijn Maar ik vroeg mij dus af of 4 flessen niet wat weinig was...
Ik vind het persoonlijk ook erg vroeg voor 4 flessen. Wij zitten op 5 flessen en ons zoontje is morgen 12 weken. Hij krijgt 4x 150/5 en de laatste fles bieden we hem 180/6 aan, maar hier laat hij bijna altijd 25cc van staan. Volgens zijn gewicht zou ons zoontje al 5 flessen van 180/6 mogen hebben, maar dit krijgt hij gewoon niet op, dus ik hou voorlopig nog maar de 150/5 aan. Kun je niet proberen om het schema een beetje te schuiven? Ons schema is: ( het wijkt wel eens een beetje af ) 05.00/06.00 ( ene keer wordt hij om 5u wakker en andere keer om half 6 of 6uur ) 09.00/10.00 13.00/14.00 17.00/18.00 21.00/22.00 Soms krijgt hij de laatste fles ook wel iets eerder rond half 9, omdat ik dan merk dat hij zo ontzettend moe is.
O nu snap ik je schema beter ja, dacht al dat het een tikfout was! Maar ik zou ook zeggen hou het nog even bij 5 flessen. Mijn zoontje is wel wat jonger maar weegt ook al 5100gr en ik zou hem toch echt nog niet naar de 4 kunnen doen. En als je naar 4 gaat moet hij overal langer tussen gaan laten en of hij dat al kan?? En gaat het ook niet beter als je gewoon met hem mee gaat kwa tijd? Dus wordt hij om 5u wakker dan 5u-9u-13u-17u-21u dat moet dan toch mooi uitkomen met jou uk? En komt hij een keertje half uurtje eerder/later kun je de fles van 21u wel gewoon aanhouden hoor.. Hoop dat je er aan uit komt! T is een gepuzzel af en toe he..
Ook ik vind 4 flessen erg weinig. Ons meisje ging rond 9 á 10 weken de nacht doorslapen. Daardoor verviel er een fles en gingen we van 6 naar 5 flessen per dag. Ze is nu 11.5 week. Ons schema is ongeveer zo: 8.00; 11.30; 15.00; 18.00; 21.00. Natuurlijk komt ze soms een half uurtje eerder en als ze lekker ligt te slapen, maak ik haar soms een half uurtje later wakker, maar in principe werkt dit. We zijn hier naartoe gaan werken vanaf het moment dat ze doorsliep. Daarvoor kreeg ze de laatste avondfles standaard om 23.00 uur en waren die andere tijden dus ook anders, afhankelijk van hoe laat ze kwam en een beetje gestuurd door ons. Aangezien je zoontje steeds later komt voor zijn nachtvoeding lijkt het er op dat hij ook door gaat slapen. Ik zou dan naar een voedingsschema met 5 flessen overdag gaan, in plaats van een fles te laten vervallen.
hij heeft al 5 voedingen slaapt ook door, alleen slaapt hij van 20.00 uur tot 04.00 uur! Ik voedt volledig op verzoek dus ik ga niet schuiven met schema's want dan heb ik ineens een huilbaby is eerder gebleken .. Bedankt voor de reacties, 4 voedingen is wel wat vroeg inderdaad dus we zullen zien wat hij er zelf van maat...
Ons meisje heeft ook al een tijdje 4 flessen (al een week of 5). Ze gaf dit zelf zo aan. Als ik haar probeerde 5 flessen te geven (en haar dus wakker moest maken dronk ze de fles niet leeg) De kinderarts op het CB vond het prima, ze gaf me inderdaad wel het advies dan 210 in de flessen te doen ipv 180.
Onze zoon zit met zijn bijna 6 maanden nog op 5 flessen. Eerste om 8 uur en laatste om 23 uur. Dacht eigenlijk dat dat moest 5 flessen. Was bij de oudste ook en vanaf 6 maanden mochten we de laatste fles weg laten. 5 X 180+6 en dat vinden ze teveel. Mag eigenlijk maar 5 X 150+5
mijn dochter sliep met precies 4 maanden ook al de klok rond zonder fles! vooralsnog heeft hij ook nog 5 flessen, maar hij is de fles in de nacht aan het verlaten en slaapt nu 9 uur (tot 05.00 uur). Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat hij op 4 flessen uit komt. @ Chaterina : fijn dat er iemand is die het aandurfde 4 flessen en dus zijn/haar kind volgt. Hij drinkt de fles ook echt niet leeg als ik hem wakker moet maken en eigenlijk haal ik hem alleen maar uit zijn diepe slaap waardoor hij weer 4 uur later wil. Drinkt jou dochter alle flessen van 210 leeg?
Mijn zoon zat dus wel al met 10 weken op maar 4 flessen. Hij slaapt van 19:00 tot 8:00 en ik maakte hem niet wakker om 23:00, want dan dronk hij toch niks. De kinderarts zei dat het wel erg vroeg was, maar dat als hij het zelf zo duidelijk aangaf we het best konden proberen. zolang hij maar alert was zodra hij wakker werd was het oke.
Ons cb gaf aan dat je over mag op vier flessen als ze over de 6 kg gaan wegen volgens mij. Maar als 'ie anders de fles toch niet leegdrinkt heeft dat toch geen zin. Als hij de andere flessen gewoon goed leegdrinkt is het goed toch. Hier sinds een weekje op vier flessen overgegaan. Laatste fles werd inderdaad steeds minder goed gedronken.