Hypoallergeen versus standaard FV

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pupke, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Dag dames,

Onze zoon Quinten krijgt sinds zijn geboorte Nutrilon HA (nou ja, ik heb eerst een week BV gegeven maar is helaas niet gelukt). Zowel mijn man als ik hebben enkele allergieen zoals hooikoorts, huistofmijt e.d., dus we hebben op advies van het CB gekozen voor Hypoallergene voeding. Hij krijgt op dit moment 6 x 150/5 schepjes per dag. Van 2 weken geleden tot 4 dagen geleden heeft hij de nachten doorgeslapen, hij kreeg toen maar 5 flesssen, maar dan van 165 cc/5,5 schepjes. Sinds vier dagen slaapt hij ineens niet meer door en ook overdag heb ik het idee dat hij onverzadigbaar is. Hij komt soms al 2,5 uur na de vorige fles en is pas tevreden als hij de fles heeft.
    Hij weegt al bijna 6 kilo dus hij mag ook best veel hebben, maar ik kan niet veel meer in de flesjes doen, anders kom ik over het maximum heen. We overwegen nu serieus om over te stappen naar standaard FV, maar het CB zweert bij de HA FV. Zij zeggen simpelweg: hij groeit heel goed, dus krijgt genoeg binnen. Dat begrijp ik wel, maar dat hij genoeg binnenkrijgt wil nog niet zeggen dat hij verzadigd is volgens mij.

Mijn vraag: verzadigd hypoallergene voeding minder goed dan standaard FV? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niks van gemerkt. En is het n idee om het anders wat te verdikken met Nutriton?

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb ook zwaar hooikoortsallergie. Mijn zoontje heeft daarom een tijdje hypoallergene voeding gehad. Hier kreeg hij veel last van en het verzadigde totaal niet. Met 2 maand zijn wij overgestapt naar friso extra(voor hongerige baby's) en dit gaat helemaal super.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Yep, HA is licht verteerbaar. Wij zijn na 1 maand overgestapt naar voeding voor hongerige babies anders wilde hij elke 1,5 uur wel.

5. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Patrouschka: we verdikken al met Nutriton omdat hij anders veel teruggeeft. Dit gaat goed, alleen vermindert het zijn honger verder niet.

@Mason en Kiwi: bedankt voor jullie reacties, dat geeft een moeder moed ;)...

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ze zeggen dat hypo alergeen het meest lijkt op BV, wij geven hypo (en 2 flessen BV elke dag) omdat hij het ook in het ziekenhuis kreeg en er goed op deed. we hebben standaard ook geprobeerd maar toen kreeg hij last van buikpijn. het kost wel meer, maar ja wij eten ook lekker elke dag. wel dik ik een beetje in met nutriton, dit omdat hij wat last heeft dat het een beetje omhoog komt.

maar of het dus echt beter is... tja

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    TS vraagt of het minder goed verzadigd en niet of het minder goed is dan standaard voeding ;)

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    sorry overheen gelezen ja

nou mijn antwoord, wij merkte geen verschil alleen buikpijn kregen we erbij.

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Bij 1 van mijn bezoeken aan de verloskundige , zei ze dat ik het beste hypoallergeen kon gebruiken.. zitten toch meer stofjes in die beter zijn voor je kind.. zo ver ik weet doet ze het goed met hypo.. ook (nog) geen last van krampjes ofzo..

10. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    HA is licht verteerbaar net als borstvoeding.
    Ik zou wel bij Ha blijven zeker omdat jullie allergies zijn.

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wij hebben de eerste 3 maanden HA gegeven en zijn toen langzaam over gegaan op standaard voeding. Ik heb eerlijk gezegd geen verschil gemerkt.

Deel Deze Pagina