hoeveel voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannnniee, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi hoi

yenthe is nu 6 maanden, hoeveel hebben jullie nu in de fles zitten met ong dezelfde leeftijd, ze krijgt 4 flessen van 240
    en groente en fruit half potje.

ik ben beneiwud, en ben bang dat ik het verkeerd doe

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij gaven op die leeftijd..4 flessen van 180* 6.. geef je al opvolg melk? en daarnaast fruit en groente.

Ik vind 240cc wel veel voor zo'n klein maagje.. dan kun je beter vaker kleinere flesjes geven als ze dit nodig lijkt te hebben.. Er wordt ook geadviseerdom de flessen niet groter te maken dan max 210 cc water. Dit i.v.m. oprekken van het maagje.

3. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Ik geef Lana 180w en 6 sch nutrilon opvolgmelk. en dat 2 á 3 flessen per dag. Ze wil die flessen neit meer, maar heeft daarnaast wel genoeg andere dingen. Heel ptotje fruit en groente ze eet brood(1 plakje) drinken doet ze daarnaast ook goed. Melk, Thee met melk, Roosvicee enz.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onderin dit forum is een deel over voeding waarin je heeeeeeel veel info kunt vinden

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wij hebben een zoontje van 6 maand en dit is zijn schema:

7.30 fles 180cc + 6 scheppen lepelen met nutrix
    10.30 200gr fruithap
    12.30 fles 180cc + 6 scheppen lepelen met nutrix
    16.30 200gr potje warm
    19.00 fles 210 cc + 7 scheppen lepelen met bambix

Zie net trouwens dat Yenthe en Mason op dezelfde dag geboren zijn :D

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    doe ik het dan zo slecht..

jeetje.. kan wel janken!

ik wil niet dat me meisje te dik ofzow word :(

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

geef je hem geen fles meer? maarmet een lepel?
    tjee k ben slecht ingelicht zeg.
    ikvoel me een slechte moeder.

en maar 3x pap?

yenthe eet nog maar een half fruit en groente potje.
    meer krijg ik er niet in..
    (nee gek he, met 4 van die flessen:()

8. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    wel toevallig zeg,
    op de zelfde dag.

mag ik vragen hoeveel hij weegt?

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ach je moet je echt niet druk maken of schuldig voelen hoor en je doet het al helemaal niet slecht! De reden dat ik geen fles meer geef is ,omdat Mason al 3 wkn de fles weigerd ,de enige manier dat hij het nog wil ,is met bambix/nutrix via de lepel. Wel bewerkelijk ,maar wat moet ik anders :) Hij eet 200 gr groente en fruit sinds een maand nu, hij was er gewoon heel erg aan toe en het cb had tegen mij gezegd geen enkel probleem. Hij begon ongeveer een maand geleden ook steeds meer die 4e fles te laten staan, tegelijk met dat hij meer groente en fruit begon te eten. Toen ik overstapte op opvolgmelk (had geen nr 1 meer en dacht het zal vast niet op 3 wkn aankomen) heeft hij de 4e fles helemaal laten vallen. 4 wkn geleden was hij 72 cm en 8.3 kilo. Morgen moet ik weer naar het cb en zal ik je vertellen hoe het er inmiddels voor staat :)

Voel je geen slechte moeder. Elk kindje is anders hoor. Yenthe doet het verder toch goed! Het enige wat ik je kan vertellen: Mijn zus heeft een dochtertje die 9 dgn ouder is dan Mason. Zij eet ook een 1/2 potje fruit en groente. het Cb had haar vorige week aangeraden om die 4e fles toch te schrappen en op dat tijdstip zo rond 16.30 warm eten te gaan geven.

10. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ik heb een schema geplaatst. Die heb ik gekregen van het CB, dus misschien die even bekijken.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou in jou geval de flessen kleiner maken nu je groente en fruit aanbied. Namelijk 4x 200cc (180/6). Vanaf 7 maanden kun je ervoor kiezen om in de ochtend een bordje pap te maken van 180/6 met bambix. Je hebt dan kans dat je in een mooier schema rolt en je kindje nog een fles laat vallen, wat ook beter is vanaf een maand of 7..Je mag dan tussen de middag ook een boterhammetje introduceren, dus je kindje krijgt dan meer vast voedsel. Hieronder 2 voorbeeldschema's voor 6 en voor 7 maanden, mss heb je er iets aan?

6 maanden;
    8.00 fles 200cc
    slaapje
    10.30 fruit
    12.30 fles 200cc
    slaapje
    16.00 fles 200cc (mag ook minder bijvoorbeeld 150+5)
    slaapje van maximaal een uurtje
    17.30 à 18.00 uur groente
    19.00 uur laatste fles (kan ook iets later, net wat je kindje aangeeft)

7 maanden;
    8.00 bordje pap (200 cc + bambix)
    slaapje
    10.30 fruit
    12.00 boterhammetje met een beetje sap voor de dorst (melk kan het opnemen van vitaminen/mineralen verminderen, dus liever niet net na de boterham geven)
    13.00 fles 200cc
    slaapje
    16.00 diksapje + soepstengel oid
    soms nog een klein tukje, lang niet dagelijks meer
    17.30 à 18.00 warm eten
    19.00 fles 200cc

Bovenstaande tijden zijn natuurlijk aan te passen naar je eigen gevoel en dagindeling..Hopelijk heb ik je hiermee een klein beetje kunnen helpen. Hier werkten deze schema's hartstikke goed..

Deel Deze Pagina