hypoallergeen wasmiddel of normaal.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miep79, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hallo,

even een vraagje,kleding en lakens etc voor de kleine kan ik die gewoon met mijn eigen wasmiddel wassen of moet t perse hypoallergeen van bv neutral zijn,is toch eigenlijk wel raar,want ik gebruik daarna mijn eigen wasmiddel ook..

wie weet dit?

groetjes miep

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik heb voor de bevalling en de eerste weken alles met neutral gewassen. Na een tijdje heb ik een keertje ons eigen wasmiddel geprobeerd. Toen ze hier geen last van had ben ik helemaal overgestapt en nu was ik alles dus met hetzelfde.

Wilde niet dat ze er last van zou krijgen en had ook geen zin om eventueel in de eerste weken alles opnieuw te moeten wassen (als ze er wel last van zou krijgen, heb zelf nl vroeger eczeem gehad dus gevoelige huid); dus daarom hiervoor gekozen.

3. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Ik zou het eigenlijk helemaal niet weten.. maar kheb alvast neutral wasmiddel gehaald om dat allemaal te wassen.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb vanaf het begin alles gewassen met Robijn wol en fijn. Is heel fijn wasmiddel en ruikt ook heerlijk. Ik ga dat nu weer doen. Ik gebruik voor de kids wel ander wasmiddel dan voor mijzelf.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    De eerste periode ga ik alles in neutral wassen ook mijn eigen spullen.
    Neem geen risico, angezien ik zelf een vrij moeilijke huid heb. Ik ben nu al bezig met zelf Neutral te gebruiken, kijken hoe ik erop reageer (niet dus).

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb vanaf het 1e wasje gewoon het wasmiddel en wasverzachter gebruikt wat ik altijd gebruik en dat ging prima.

7. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik wil ook gewoon een normale wasmiddel gebruiken. Ik heb zelf geen gevoelige huid ofzo, kan dit?

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb ook gewoon normaal wasmiddel gebruikt. Hier hebben we ook geen gevoelige huid.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ariel sensitive gebruikt.
    Maar de kraamverzorgster heeft in de kraamtijd een paar dingen gewassen met gewoon wasmiddel. Ze kreeg er geen last van, dus was nu alles met normaal wasmiddel

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Alleen wasverzachter zou ik niet doen.

11. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    ik heb robijn en wij kunnen er erg goed tegen,dus denk dat ik het daarmee ga wassen,wildewasverzachter gebruiken (hypoallergeen robijn)
    omdat ik niks in de droger doe en t misschien dan een beetje hard word misschien...

iemand tips voor een zachte was zonder verzachter?
    wanneer gingen jullie kleertjes wassen?
    Heb nu alvast zwitsal geurbuiltjes in de kast en commode...dus ruikt t al beter dan naar nieuw hout.

groetjes

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

bij mij zijn de kleertjes echt niet hard geworden zonder droger. moet er wel bij zeggen dat ie gecentrifugeert heeft op 1600 toeren dus dat ze al bijna niet meer nat waren en in een wat koudere kamer heb laten drogen. als het heel snel droogt wordt het ook hard!

13. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Azijn kun je ook gebruiken als verzachter. Je was gaat niet naar azijn ruiken.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Hier is alles van begin af aan gewassen met ons eigen wasmiddel en eigen wasverzachter (beide van robijn)

15. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Je kunt Robijn Wasverzachter Puur & Zacht gebruiken.

Lees: Robijn Puur & Zacht, dermatologisch getest voor een gevoelige huid zoals die van baby’s

Ik ga em kopen, hij ruikt ook zo heerlijk!

Deel Deze Pagina