Wanneer moet de babykamer klaar zijn?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamadolly, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Kan iemand me vertellen wanneer je de babykamer klaar moet hebben? (voor de eerste)

2. volgens mij voor de 30e week

3. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Moeten :) , niets moet he ;) :) .
    Nee effe serieus, het kan prettig zijn als je alles klaar hebt met ongeveer 32-34 weken; kamertje, tas voor het zieknhuis eventueel , maar ook vbvb geboortekaartjes!

Maar persoonlijk gezien, bij mijn eerste kind was het kamertje tip top tegen dat ik 32 weken was , maar toen onze dochter geboren werd sliep ze daarna gewoon bij ons op de kamer, en dan heeft ze 8 maanden gedaan :) . Ook haar kledingkast werd niet intensief gebruikt, het meeste noodzakelijke (rompers, kruippakjes...) lag in de badkamer.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik wil de babykamer rond de 30ste week helemaal af hebben. dat alles netjes op zn plekje staat. of dat gaat lukken weet ik niet maaaaar ik doe mn best

5. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    ok thanx dames
    wij hadden namelijk gister de babykamer enz besteld en deze zou eind mei geleverd worden
    maar dan ben ik al 30 weken zwanger...dus heb maar ff gebeld dat ze er eind april van maken..hihi

6. Tisch

Tisch Lid

23 dec 2008
    9
    0
    0
    ik had mijn kamer al ingericht met 25 weken maar dat was wel iets aan de vroege kant. ik had geen zin omdat nog te doen als ik een hele dikke buik had want ik had toen al een behoorlijke buik. ik ben bevallen met 32 week en 5 dagen en heb van af 30 weken in het ziekehuis gelegen dus ik zou bij een eventueel volgende de kamer klaar hebben met 27 weken (dan is het wel veel minder werk).

7. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Grr ik probeer al 3 dagen baby dump te bereiken, om te regelen of onze baby kamer een maand eerder bezorgd kan worden, maar kan ze gewoon niet te pakken krijgen! Mijn babykamer wordt half maart geleverd en ben half mei uitgerekend... mag van mijn dus ook wel wat weekjes eerder komen!

8. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Eh, ik mag vanaf gisteren thuis bevallen en heb vandaag de allerlaatste dingen in de babykamer gedaan. Afgelopen weekend was de kamer zo ver af dat Puk er had kunnen slapen...

Er wordt geadviseerd om in de 7e maand alles voorbereid te hebben. Of je dat ook doet hangt van je eigen gemoedsrust af :)

9. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Eigenlijk moet niets! Je kindje kan pas op zijn vroegst met 37 weken thuiskomen, dus voor die tijd lijkt het me handig om een wieg/bed te hebben en wat luiers/kleertjes. Verder heeft een pasgeborene niets nodig hoor.

Ik ben nu 36 weken zwanger en langzaam maar zeker komt het kamertje af. Bij nr1 had ik met 38 weken alles klaar, incl. het wassen van de kleertjes. Dat was ruim op tijd.

Maar ja, hormonen! Misschien heb je al eerder nesteldrang en dan kan het zomaar zijn dat je het eerder af hebt :D

10. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Eh, je hebt dan 2 maanden om hem in te richten. Dat is toch ruimschoots voldoende? Als je wilt schilderen kun je dat nu al doen. Ik snap dat wel hoor, die nesteldrang, maar echt, maak je niet druk. Een kindje ziet niets van de schoonheid van zijn kamertje, die wil alleen de warme borsten van mama :D

11. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ja we hebben inderdaad dan nog tijd zat, Maar die kamer staat nu al leeg en ik weet precies hoe ik hem wil verven! Dus kan eigenlijk niet wachten:p!

12. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik ben nog niet klaar....

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Het is gewoon handig om het kamertje klaar te hebben voordat je een hele dikke buik hebt. De laatste weken had ik echt niet veel puf meer en was ik blij dat we met 7 maanden alles al klaar hadden staan.
    Ook nu bij de tweede zijn we al ver klaar. Ik vind dat heerlijk, maar anderen behangen nog gerust een muur in week 38!

14. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik hoop over een weekje of 2 wel te kunnen beginnen. Maar eerst moet het kamertje leeg. Mijn zoontje slaapt er nu nog en die gaat naar een nieuwe kamer op zolder, die dus geschilderd moet worden en waar nog laminaat moet worden gelegd. Mijn mannetje is daar al even mee bezig, maar hij schiet niet zo erg op vind ik... :(

Maar ik wil gewoon dat het kamertje een beetje op tijd af is. Nu kan ik alles nog, maar ik weet uit ervaring dat dit van het ene op het andere moment kan veranderen (bij mijn zoontje lag ik al vanaf 31 weken in het ziekenhuis omdat mijn vliezen vroegtijdig gebroken waren)., dus ik begin een beetje ongeduldig te worden...

15. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Het is fijn als je alles op ''tijd'' afhebt, gewoon rond de 30 weken alles in huis hebben. Mocht je kindje veel eerder komen, dan heb je in ieder geval de zorg niet meer van spulletjes kopen e.d Hoe eerder hoe beter dus. Als je straks hoogzwanger bent, zul je miss ook niet even veel kracht en zin hebben om alles in te richten. En je energie kun je echt wel besparen voor de bevalling (al hoeft deze niet zo hels te zijn)

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ook niet ;)

Maar de babykamer is nu wel leeg genoeg om er evt. hals over kop een kind in te kunnen 'gooien'.
    't is onze derde en ook hier moest de kamer eerst leeggemaakt worden en zoonlief naar een andere kamer verhuizen. Hij is nu zo ongeveer 'verhuisd', dus ben druk bezig de rest nu zover te krijgen dat onze Frumpie erin kan trekken.
    Ik had graag eerder er mee bezig gegaan, maar was om de week ziek met griep enz. Kom er nu dus pas aan toe, wat heel erg balen is omdat m'n rug en bekken er nu wel mee aan het ophouden zijn :rolleyes:

Ik zou dus adviseren: probeer de grote dingen klaar te hebben rond de 30 weken. En de rest vóór je 37ste week. (zoals al eerder werd gezegd, mag je voor de 37ste week uberhaupt niet thuis bevallen, dus zou je evt. nog tijd kunnen vinden na je zh-bevalling om een wiegje neer te zetten thuis als je vóór 37wk bevalt ;))

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    klote he tezz?
    Wiegje komt zo kan naar boven, en de kinderwagen volgende week. Ik moet nog een paar dingetjes kopen 2 thermometers!
    MAar dat gaan we volgende week doen....

zucht ik wou dat je rug ging stoppen!
    Met zeer doen...

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Tom: dank je ;)
    Wat toevallig! Da's het enige wat ik ook nog moet hebben! Een beebthermometer! :)

Iemand nog suggesties waar je een goeie beebthermometer kan vinden met flexibele punt?

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Even om je zenuwachtig te maken:

Na een aanvankelijk probleemloze zwangerschap en tot dan toe altijd blakende gezondheid lag ik van het ene op het andere moment bij week 25 in het ziekenhuis. Gelukkig mocht ik wel weer naar huis, maar moest door een torenhoge bloeddruk nog een paar keer opgenomen worden en medicijnen slikken. Ik mocht me absoluut niet meer inspannen, dus eigenlijk ook niet winkelen! Wij moesten alles nog kopen aangezien mijn man tot dan toe dacht dat we dat alle tijd hadden. Maar toen kregen we dus ineens een ander tijdspad.

Vanaf week 24 is een baby (enigzins)levensvatbaar (ivm naam).
    Voor week 37 beval je in het ziekenhuis. Baby's geboren voor week 36 - 37 moeten meestal nog even in het ziekenhuis blijven, dus dan kan papa nog even snel de laatste spulletjes kopen ( :rolleyes: ...)
    De levertijd van meubeltjes is vaak een maand of 3.
    Dus moet je bij 5 maanden je babykamer bestellen. Anders wordt het ikea, leen bakker of marktplaats ;) .

Bij ons was het maar de vraag hoe lang de zwangerschap gerekt kon worden, dus hebben we maar een showmodel gekocht...
    (uiteindelijk toch nog de 37 weken gehaald!)

Overigens heeft papa op het laatste moment gewoon een standaard digitale thermometer van de Hema gekocht, werkte perfect.

Deel Deze Pagina